جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۳
۱۵۲
دغدغه واقعی دولتمردان؛

دلار ۱۰ هزار تومان شد؛ جهانگیری: وقت رفع حصر است

يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 630078
خبری از دولت رسید که معاون اول رئیس جمهور در پی رفع حصر و ایجاد جلساتی برای کم کردم محدودیت‌های سیاسی برخی از اشخاص است. اسحاق جهانگیری که در اوائل افزایش قیمت ارز اعلام کرد قیمت دلار 4200 تومان است و غیر از این قاچاق محسوب می شود و جریمه و جرم سنگینی در پی دارد، پس از چندی با شکست فاحش در این حوزه روبرو شد.
دلار ۱۰ هزار تومان شد؛ جهانگیری: وقت رفع حصر است
گروه سیاسی جهان نيوز: در بحبوحه مشکلات اقتصادی که مردم را کلافه کرده است، دولتمردان به هر دری می زنند که اولویت مردم را تغییر دهند اما مشکلات در این بین آنقدر زیاد است که غم معیشت فراموش شدنی نیست.

دیروز رئیس کل جدید بانک مرکزی به جای «ولی الله سیف» نشست و از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز سخن گفت، این درحالی بود که دلار از 9300 تومان در همان روز به رکورد تاریخی 10000 تومان افزایش قیمت یافت تا بازار اینگونه از رئیس جدید استقبال کند.

اما در همین حین خبری از دولت رسید که معاون اول رئیس جمهور در پی رفع حصر و ایجاد جلساتی برای کم کردم محدودیت‌های سیاسی برخی از اشخاص است. اسحاق جهانگیری که در اوائل افزایش قیمت ارز اعلام کرد قیمت دلار 4200 تومان است و غیر از این قاچاق محسوب می شود و جریمه و جرم سنگینی در پی دارد، پس از چندی با شکست فاحش در این حوزه روبرو شد. جالب اینجاست که دولت خود بازار رانتی درست کرد و دلار 4200 تومانی را در اختیار عده ای قرار داد تا به قولی بازار را تنظیم کنند اما این افراد خود به دلال دلار تبدیل شدند و از دولت با نرخ پایین دلار گرفتند و با نرخ بالا کالا یا دلار خود را فروختند.

دلار جهانگیری که دونرخی دلار دولتی و رسمی و بازار را پدید آورد نه تنها نتوانست مشکلی از مشکلات بازار را حل کند بلکه به رانت و فساد آنهم زیر سایه دولت کمک کرد. حالا آقای معاون اول در پی کار دیگری بر آمده که اصلا با مسائل و مشکلات مردم همخوانی ندارد.

در همین رابطه، «الیاس حضرتی»، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اظهارات اخیر جهانگیری مبنی بر در کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته نمادین و شکل‌گیری وحدت در کشور طی روزهای آتی، اظهار کرد: «تلاش آقای جهانگیری رفع محدودیت‌های آقای خاتمی است تا در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام ایشان نیز حضور داشته باشند.»

درز چنین اخباری درحالی که مردم به دنبال خبری هستند که مسائل مشکلات کشور را رفع کنند، نشان می دهد دولتمردان به کارها و جلسات حاشیه‌ای مشغول هستند. امروز شرایط کشور ایجاب می کند که به طور ستادی و جهادی کاری برای بحران اقتصادی انجام شود و همه نیروها خصوصا نیروهای درجه یک دولت از جمله معاون اول به طور شبانه روزی برای حل و فصل بحران اقتصادی تلاش کنند اما خبرها مشخص می کند که این افراد وقت خود در جلساتی برای امور صرفا سیاسی تلف می کنند.

با این اوصاف مردم باید بدانند که چرا مشکلات آنها حل نمی شود؛ چراکه ذهن مسئولان دولتی در پی حل این مسئله نیست و بیشتر تب و تاب کارهای سیاسی و تبلیغاتی در این حوزه را دارند و بیشتر از اینکه درگیر مشکلات مردم باشند درگیر فتنه گران سال 88 شده‌اند. تا وقتی که دغدغه مسئولان دولتی این مسائل است و برای چنین اموری وقت و انرژی خود را می گذارند مردم نیز نباید انتظار داشته باشند که اوضاع اقتصادی و معیشتی آنان بهبود یابد.

این موضوعی است که خود اصلاح طلبان هم به آن اعتقاد دارند اما هنوز سیاسی کاری را در دستور کار خود قرار داده اند. چندی پیش بود که «محسن صفایی فراهانی»، با بیان اینکه مشکل مردم با رفع حصر حل نمی شود، گفت: « به نظر من راه‌حل رفع انتقادات مردم این موضوعات نیست. مردم که همه سیاسی نیستند، مردم می‌خواهند زندگی خود را بکنند. مردم اگر امروز ناراضی هستند، از نتایجی است که عامل می‌شود زندگی راحت‌تری نداشته باشند و ناراضی هستند. آنها با همه مسائل سیاسی درگیر نیستند و مانند شما مدام مسائل سیاسی را مورد تجزیه و تحلیل قرار نمی‌دهند. آنها می‌خواهند زندگی عادی خود را داشته باشند، می‌خواهند صبح سر کار بروند و شب برگردند و می‌خواهند زندگی‌شان بچرخد. بدیهی است که یک حرکت سیاسی امروز نتیجه آن فورا به مردم برنمی‌گردد. نتایج طرح‌هایی مانند اصلاح اصلاحات معمولا میان‌مدت است؛ یعنی در میان‌مدت نتیجه می‌گیرید اما در کوتاه‌مدت این نتیجه را نمی‌گیرید.»

اما به نظر می رسد طبق یک عادت قدیمی دولتمردان رویه پیشین اصلاح طلبان که خود بدان معترفتد که این روش اشتباه بوده را در حال طی کردن هستند. از این روست که برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب بیان می کنند که امروز با پدیده اصلاح طلبی بدون اصلاح طلب روبرو هستیم. حال دولتمردان به‌جای پرداختن به مشکلات اقتصادی، رفع حصر سران فتنه را را طلب می‌کنند و وقایعی که این افراد با لج بازی سیاسی و قانون شکنی به وجود آورده اند را از یاد برده اند و فراموش کرده‌اند که مقام معظم رهبری چند بار از این آقایان درخواست کرد از راه قانونی اعتراض خود را طرح کنند اما بی‌اعتنایی کردند و با بیانیه پراکنی کشور را تا ناکجا پیش بردند.

به هر جهت رفع حصر سران فتنه دردی از مردم دوا نمی کند و برخی از دولتمردان در این شرایط خاص اقتصادی نشان می دهند که به دنبال سیاسی کاری و تبلیغاتی عمل کردن هستند نه تنها مطابق شرایط فعالیت و حرکت نمی کنند، بلکه به حربه پوسیده و نخ نما شده ای چنگ می زنند که دیر زمانی است، کارایی ندارد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اصلاحات امریکایی
Germany
درود بر اصلاحات ایرانی!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
رفع حصر به همبستگی ملی در کشور می افزاید...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
....
Italy
محصورین رفع حصر شوند آنها هم می‌آیند تا جیب خودشان را پر کنند!!!! فقط نسل جوان.
Iran, Islamic Republic of
نظری شرم آور با پرچم ایتالیا!؟
مردم زیر فشار ارز و سکه، اصلاح طلبان: رفع حصر
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
چرا اصلاح طلبان دنبال مسائل حاشیه ای، مثل رفع حصر هستند و گاهی آنرا مطالبه می کنند؟ زیرا اولا مردم را سر کار بگذارند ثانیا به نظام فشار آورند تا امتیاز بگیرند و برای اصلاح طلبان، بهترین گزینه محصور بودن پت و مت است. تازه الان هر ننه قمری می داند که اگر موسوی رئیس جمهور بود همین وزرا را به کار می گرفت و نه تنها هیچ غلطی نمی توانست انجام دهد بلکه این اوضاع اسف بار را نیز زودتر رقم می زد.
صابر
Iran, Islamic Republic of
اصلا این حصر و رفع حصر چه اهمیتی دارد.
دارن سر شما رو گرم می کنن به این مسائل بی اهمیت تا خودشان راحت باشن.
مگر در حصر به آنها بد می گذره.
مشکلات اقتصادی مردم را فراموش کردند.
Iran, Islamic Republic of
جناب درود؛ نمیدونم شاید متوجه نشده باشی. اما منظور این نظردهنده، مرگ بر اصلاحاتی که آمریکایی ها انتخاب کرده اند نبوده. در واقع بر اصلاحات اوباما یا ترامپ مرگ نفرستاده که شما فورا نوشتی درود بر اصلاحات ایرانی! منظور ایشون که منظور ما هم هست، مرگ بر اصلاحات ایرانیانی هست که عین دریوزگان، از روی دست آمریکایی ها دیکته مینویسند. مثال بارزش، نوشتن از روی سند 2030 یا سند مبارزه با تروریسم FATF است، به جای به کار انداختن کله خودشان! تازه اگر پای بده بستان در میان نباشد که هست.
لذا افسادطلبان، اصلاح طلب نیستند. ادعا میکنند اصلاح طلبند. ولکن افسادطلبند.
Iran, Islamic Republic of
اولا مشکل مسئولین ما مشکل اقتصاد نیست و تمام دغدغه اینها مسئله حصر سران فتنه وحذف تیم ملی برزیل از جام جهانی است این گونه اشخاص چه میدانند که کارگر بد بخت چگونه زندگی میکند
Iran, Islamic Republic of
مشکل دولتمردان ما کنسرت، حجاب،ارتباط با آمریکا، ارز مسافران آنتالیا، گرفتن حقوق های نجومی، استفاده از رانت،رفع ممنوعیت از هنرپیشه های آنچنانی ، عکس انداختن با موگرینی ، دست دادن با اوباما ، مصلحت اندیشی و...!!!!!!!!!!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
اصلا بگویید تقصیر دولت قبل است وخودتان را راحت کنید شما که بلدیدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
United States
نگران نباشید انتخابات بعدی را اصولگرایان بدون رغیب برگذار میکنند و صد در صد پیروز هستند آنووقت خودشان بهترین توفقها را با کد خدا خواهند کرد تاریخ ایران نشان داده هر زمان که فشار مضاعف شده جام زهر و نرمش قهرمانانه هم انجام شده است البته با تبلیغات فراوان که دشمن شکست خورده است و به زانو در آمده است
Iran, Islamic Republic of
تو خوبی
United States
اصلاحات اصلاح طلبان با روش آمریکایی است و اصلاحات اصولگرایان با روش روس و انگلیس است .یادش بخیر شعار های نه شرقی نه غربی ....
Iran, Islamic Republic of
ما سنگ احزاب اصولگرا را به سینه نمی زنیم. اما در مقام مقایسه و نسبت گرفتن، اصولگرایان را خائن محرز ندیدیم، به جز برخی افراد که اصلاً اصولگرا نیستند، بلکه نفوذی اند. ما هم بارها در قبالشان موضع گرفته ایم.
پس حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی. ما میگویم مسئول مسلمان مؤمن انقلابی نیاز داریم. سه کلمه: با تقوا، متخصص، نوآور.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باز این اسحاق زد تو جاده خاکی
قابل توجه آقای اسحاق جهانگیری؛ اعوان و انصارش
Iran, Islamic Republic of
گاهی اوقات که گفتار و رفتار و کردار این دوستان به اصطلاح اصلاح طلب را می بینم یاد سکانسی از مجموعه هزاردستان زنده یاد علی حاتمی می افتم، آن جا که مفتش تامینات در یک جایی مثل دیزی سراهای امروزی، این گونه می گفت:
جماعت خواب، اجتماع خواب زده و خیلی چیزهای دیگر. به این اعداد توجه کنید: 58، 68، 78، 88، 98، یعنی دوستان از ابتدا برنامه ریزی داشته اند برای انحراف از پایه های اساسی انقلاب؛ کافی است تاریخ را با عینک انصاف به درستی و راستی مرور کنیم لازم نیست که حتماً در آن دوران زندگی کرده باشیم. هر ده سال یک بار یک فتنه، یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده، یک آشوب، یک بلوا، صورت قضایا با هم فرق می کند ولی ماهیتشان یکی است. هوشیار و بیدار باشیم.
علی
Italy
جالب است!!مرتب به آمریکا فحش و مرگ میگویید بعد در عزای گران شدن دلارش نظر هم میدهید!!! کدام اصلاحات آمریکایی؟؟ اگر اصلاحات آمریکایی بود که آمریکا تحریم نمیکرد و دلار اینجوری افسار پاره نمی‌کرد...
رضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت دوست عزيز ! وقتى سياست كشور دارى افتاده دست چهار نفر كثل زاكانى و سرورى از اين بهتر نميشه ،.... نمى خواهند بفهمند مشكل بازار و التهاب امروز ارز اقتصادى نيست بلكه مشكل سياسي است لذا بايد دنبال راهكار سياسى بود...
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید کدام اقدام اصلاح طلبان در نهایت کار در جهت منافع آمریکا نبوده ؟؟؟
صابر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مشکل مشترک آمریکا و اصلاح طلبان، نظام جمهوری اسلامی است. آمریکا از بیرون فشار میاره، اصلاح طلبها از داخل، تاثیرگذاری فشارها رو تضمین می کنند. مشکل اینه که اصلاح طلبی؛ یعنی بسترسازی برای به هدف خوردن فشارهای دشمن. این یعنی اصلاحات آمریکایی.
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
دلار فعلا 1000 تومن و سکه 4/5میلون .بیخیالی مسئولین را عشق است.
United Arab Emirates
10000 تومن صحیح است
Turkmenistan
اگر دولت را کنتراکت داده بودیم بهتر اداره میشد تا این دولت ...
United States
...
Iran, Islamic Republic of
اقای جهانگیری ملت ایران الان دقیقا مثل اصحاب کهف هستن. شب میخابن فردا بیدار میشن میبینن.....
دلار را هزار تومان بکنند تا رفع حصر بشود!
آخه چه ارتباطی بین رفع حصر و مشکلات ارزی و اقتصادی کشور هست؟؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
بهر حال اصولگراها باید از آب گل آلود ماهی بگیرن دیگه....
جواب هادی- از طرف یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
فعلا که ماهی دلار و واردات گوشی موبایل و هزاران جنس خارجی با رانت دلار 4200تومن و فروش به قیمت دلار 10000تومن و خرید هزاران سکه با نرخ دولتی رو باند افسادطلب و با نیت 1- ثروت اندوزی 2-شکستن کمر مردم در مقابل فشارآمریکا و تسلیم شدن برای نشستن پای میز مذاکره برجام خفت بار 2 و3 و4 وخیانت های بعدی رو انجام میدن.
Iran, Islamic Republic of
ديگه طرح مسايل انحرافي براي جامعه جواب نميده اقتصاد بحران زده رو مديريت كنيد
Iran, Islamic Republic of
عه.ازکجا فهمیدید ؟ربنای شجریان چی اونکه دیگه قطعا
موثره؟
United Kingdom
آقای ظریف گفته کم لطفی نکنید ... برجام فرجام داشته
واقعا دلواپس
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف لطف عالی زیاد.. .یه زمانی می گفتند تورم را مادر مهدی فهمید!حالا اما مادر هیچ کس فرجام برجام را متوجه نمی شود!
شاید شما به همان چند عکس ولبخند با غرب راضی باشیداما هنوز چرخ خیلی امور نمی چرخد!
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید پیرمردهای فرتوت اصلاح طلب که نه اقتصاد می دانید نه دیپلماسی فقط دغدعه شما کنسرت و حصر و ورود زنان به ورزشگاه و ایراد به احمدی نژاد است
جغله های اصولگرا تمام معاونین استوره شما الان اوین هستند اونم بدلیل مفاسد اقتصادی؟!!!!!!!!!!!
هاشمی : به کامنت ۱۵:۰۲
Iran, Islamic Republic of
باسواد اول املای صحیح " اسطوره " را یاد بگیر
بعد اظهار فضل کن
عدالت
Iran, Islamic Republic of
پسر مغروق استخر پهلوی هم در اوین است برادر حسن روحانی و برادر اسحاق جهانگیری با وثقیقه 50 میلیاردی آزاد است
عدالت
Iran, Islamic Republic of
روحانی : آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شود تا مردم نیازی به 45000 یارانه نداشته باشند
جهانگیری : با اقدامات این دولت دیگری صحبت از تورم و گرانی نخواهد بود
روحانی وقتی رشیدپور از وی از گرانی دلار پرسید گفت خیال مردم راحت باشد دلار گران نمی شود
دلار به مرز 11 هزار رسید
علی برکت ا...
هنوز دلواپس:15:02فراربه جلو
Iran, Islamic Republic of
ما به هیچ کس چک سفید امضاءندادیم هرخلافکارباید محاکمه شود...اسطوره ی ما شهدا ودلیران درعرصه های دفاع هستند
احسنت
Iran, Islamic Republic of
دلار جهانگیری الان چند شده؟!!!
United States
میخوان با پیش کشیدن مسائلی همجون رفع حصر توجه مردم رو از اوضاع نابسمان ارز دور کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
11هزار تومان ...
علی برکت الله
روحانی مچکریم.
تا 1400 با روحانی...
Iran, Islamic Republic of
گفته بود امسال سال رونق اقتصادیه راست گفت بنده خدا البته برای رانت خوار ها ودوستان وسیف وخانواده محترم...
عباس ..
Iran, Islamic Republic of
باید قبول کرد چه اصلاح طلب چه اصولگرا صلاحیت مدیریت و اداره مملکت را ندارند . یعد از این همه سال هر روز بیشتر و بیشتر داریم سقوط می کنیم . من نمی دانم چه کسانی باعث این همه فساد و بدبختی هستد ولی هر چی هست عاقبت خوبی برای ایران نیست .
فقط میشه دل خوش کرد به معجزه والا از دست مسئولین ما کاری ساخته نیست . اگر مملکت به حال خود رها می شد شاید وضعیت از این بهتر بود .
خــــــــــــــــــــــــــــدا یا به داد ما برس
Italy
درود بر تو..... اصولگرا و اصلاح طلب و ..... همگی کشک است. کلا دولتمردان باید از بیخ عوض شوند!!!!!!!!!!!!!!!! و نسل جوان به روی کار بیایند. ...
Iran, Islamic Republic of
نسل جوان؟؟
همینجوری شکمی میپرونید
دوزار نه سواد دارین‌نه تحصیلات
از پشت کامپیوتر نسخه میپیچید
ینی انقدر خوار شدیم‌ که شما جوجه ها شدین نظریه پرداز اقتصادی
شماها جز بگیر و ببند از چیزی سر در میارید مگه ؟؟
جواب عباس آقا
Iran, Islamic Republic of
آقا تند نرو،اول رای میدی به اینا بعد که خراب کردن همه رو مثل هم حساب میکنی؟؟؟ اگه چهار سال اول دولت روحانی و پیرمردای وارفته کابینشو ندیده بودی میگفتم تقصیری نداری ولی حالا محکم میگم تو هم در این وضعیت کشور مستقیما دخالت داری و بایست فردای قیامت جوابگو باشی>
Iran, Islamic Republic of
اوضاع دلار و سکه آنقدر بحرانی است که با هیچ موضوعی مثل بحث حصر و رفع حصر و شهرام جزایری و ... نمی شود آن را به حاشیه برد.
Iran, Islamic Republic of
به خدا دارن جنايت ميكنن همينطور نشستيم بدبخت شدن خودمونو تماشا ميكنيم دارايي و پسندازهاي مردم كه با زحمت بدست آوردن مثل يخ توي افتاب داره آب ميشه و از بين ميره
Iran, Islamic Republic of
اینا رو ول کنید به تلگرام بچسبید ، رفع فیلتر شد یا نه ؟
مهم اینه 24 میلیون نفر فکر میکنند که این دولت بهترین دولت است. چهارسال اول را دیدند و به برجام افتخار میکردند و دوباره رای دادند به دولت .
حتما آنها درست میفهمند. شاید ما اشتباه میکنیم !
Iran, Islamic Republic of
به خدا اشك ملتو در آوردن ول كنيد بريد ديگه نماينده هاي مجلس چكار ميكنن پس
Iran, Islamic Republic of
سلفی میگیرن
United States
اصحاب کهف هم چند سال خوابیدن بیدار شدن گرونی الان پلک به هم زدنه
عمار
Iran, Islamic Republic of
چنان بافخر از بالا به مردم نگاه میکنند انگار ارباب به نوکر.
مساله حصر وکنسرت وورزشگاه وسایر مسائل انحرافی که دستاویز آقایان شده برای انحراف افکار عمومی از مسائل ومشکلات اصلی کشور(اشتغال ،گرانی،نرخ لحظه ای ارزوسکه،لبنیات ،ووووووسایر مایحتاج عمومی )بخور توی سر مسئولان بیکفایت فربه که درد مردم را نمیدانند واز سر سیری دنبال گردشگاه،ورزشگاه،کنسرتگاه ولجنگاه حصر میگردند تا به هضم معده های انباشته شده شان بپردازند.
البته شما هم که با سانسور کمک به اهداف آنها میکنید در جرم وگناه آنها سهیم هستید.
النازصفایی زاده
United States
گل گفتید ...تواین وضعیت که بچه دوازده ساله آبادانی به خاطر فقر خودکشی میکنه و درد واندوه مردم بیش ازپیش زیاد شده و روز به روز مردم دارن بیشتربه نون شب محتاج میشن اینا به کدوم ریسمان چنگ میزنند سر مردم رو گرم کنند ؟ رفع حصر برای مردم پول لبنیات و برنج و مایحتاج رو برطرف میکنه ؟ تا کی میخوان ادامه بدن
Iran, Islamic Republic of
دختر خانوم ! متاسفم برات . شما نفهميديد موضوعى را كه جهانگيرى مطرح كرده به جه مناسبت است ؟! متاسفانه شما و اجناح راست فقط پوسته را مى بينيد
جواب05.26
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرتون نده
Iran, Islamic Republic of
این رفتار دولنمردان احتمال عمدی بودن گرانی های اخیر را زیاد میکند مردم مراقب باشند
United States
یاد حرفای انتخاباتی ایشون می افتم کلافه میشم. هی می گفت مردم ایران یادتونه... الان یادتونه؟!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد رو سفید شد
Iran, Islamic Republic of
نه وطن فروشی و خیانت مدعیان دروغین اصلاحات ،
نه معامله گر ی بعضی مدعیان غیر واقعی ااصولگرائی ،
ونه عوامفریبی کودکانه احمدی نژاد ،
بلکه شناخت حق و دفاع از آن بدون تعصب وبدور گروه بر ستی کور کورانه.باید حق را شناخت واز حق دفاع کرد.وبه حق توصیه کرد.
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری انشالله کاندیدای اصلاحاته
Iran, Islamic Republic of
من خودمو میکشم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
منهم خودمو میکشم خودکشی دسته جمعی به نشانه اعتراض به وضع موجود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ازمحاسنات جهانگیری چندین مورد نام ببرتا ما هم بیشتر ایشان را بشناسیم و بعدا بهش رای بدهیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خوبه کاندید بشه و مردم با یه تیپا بالکل از صحنه سیاست حذفش کنن!!
جواب15.43
Iran, Islamic Republic of
انشاالله خدا به خیانتکارا فرصت خیانت مجدد ندهد.
Iran, Islamic Republic of
برای من دلار 11800 مهم نیست. فقط رفع حصر مهمه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اصلا همین فردا فرض کنیم موسوی وکروبی از حصر خارج شدن.خب بعدش چی؟؟؟اینا بیان بیرون می تونند کاری واسه رفع بیکاری و قیمت دلار واب وهوا و موارد دیگه بکنند!!!! الان جهانگیری به عنوان معاون اول دولت وفرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی مهمتر از این صحبتها دیگه وظیفه ای برای خودش متصور نیست احیانا؟؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خلع سلاح می شوند البته اگر خودشون نکشندشون تا فتنه جدید بیاد!
Iran, Islamic Republic of
...
منصور
Iran, Islamic Republic of
این سیاسی کاری تا کی؟ اومدند مملکت داری کنند، یا نه روزگار سپری کنند، هر چه دل تنگشان بود برای ملت بگویند و بنویسند و آب از آب تکان نخورد.؟!!!!!!!!!!!
جواب منصور
Iran, Islamic Republic of
...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه وقتشه که مراجع تقلید صداشون در بیاد دیگه وقتشه که عمامه از سر بازکنند و با پای برهنه همانند راهپیمایی روز شهادت امام صادق علیه السلام و خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها در حمایت از مردم و انتقاد از اوضاع کنونی راهپیمایی بکنند. مراجع محترم تقلید ما از شما حمایت کرده ایم حالا نوبت حمایت شما از مردم است
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور فعلی معمم است نمی شود چیزی گفت آن احمدی نژاد بود که گلوها متورم شده بود بر علیه اش
Iran, Islamic Republic of
احسن به ۷:۵۵
Iran, Islamic Republic of
فکر کن یه درصد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
خدایا بسه دیگه . خدایا ما که چیزی نخواستیم ازت جان هر کی دوست داری شر این آدمای کثیف رو از سر مون کم کن تا اوضاعمون بهتر بشه بلکه حداقل دخلمون با خرجمون جور دربیاد
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم. اولا با خدا، درست صحبت کنید. بنده خدا، گله نمیکند. هرچه از خدا، برسد، ما همان را میخواهیم.
ثانیا، دعا را باید رأی دهندگان به افسادطلبان کنند. در واقع توبه کنند. تا توبه نکنند، وضع همین است و شما، اجرش را میبری.
محمد
Iran, Islamic Republic of
قدیما می گفتند درد فلان چه ربطی به بهمان دارد
حالا شاید ارتباطی کشف شده
Iran, Islamic Republic of
تو اغتشاشات و تاراج اقتصاد نتونستن مردم را جلو نظام تحریک کنن اومدن سر این موضوعات خصر و چند تا لاشه مرده مث کروبی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه خائنین ممکلتی رو ....!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
هیچ استبعاد ندارد جناب مشایی هم در گرانی ارز و سکه
بی تاثیر نباشد
فلذا به امتحانش می ارزد
Romania
قول میدهم ترورها دراینده بهترین گزینه برای بلبشوی سیاسی خواهدبودهمینقدر بگویم که قضاییه فقط میرسد که به پرونده های شکل گرفته دراین راستا رسیدگی کند آنقدر این پرونده ها زیاد خواهد شد که خودزبان گویای مدیریت در یک کشور خواهد بود.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سود بانکی رو بالا ببرید...بسه دیگه
بهترین تدبیر
Iran, Islamic Republic of
وزرای ثروتمند روحانی پولاشونو بیارن خدمت تولید. از خرید ارز و سکه خود داری کنن
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
اگه هوا نداریم هواتو داریم.

جهانگیری جون هوات تنظیمه. نکنه تنظیم دررفته از این خرفا میزنی. بیا یه درجه باد برات بزنم
علی
Iran, Islamic Republic of
خائن چه شکلیه؟میشه کسی تعریفش کنه بیشتر؟هر روز به شکلی صحبت کردنه؟برو اقا جان دلارت رو بگیر که افسار گسیخته شده کار تو فعلا این نیست
النگ لاریجانی
Iran, Islamic Republic of
رفع حصر را با ۵ فوریت تو مجلس مطرح میکنم. لایحه fatfهم بذار لاش بیاد!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام به تمامی عزیزان
هر کاری که دلشون میخواد بکنن ولی ماها رو شاید نشناسن
که قران میگه فیه قلیله غلبت فیه کثیره به اذن الله
پس الله ولی مومنان است
حزب شیطان بازنده است
روزی میرسد که....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حصر باشند یا نباشند چه تاثیری به حال مردم داره. بهتر که همون حصر باشند. شیرازه اقتصادی از هم پاشیده اونوقت شما داری از رفع حصر حرف می زنی. برو عمو با این حرفها دیگر نمی تونید سر مردم کلاه بزارید و ذهن مردم را از وضعیت اقتصادی دور کنید.ههههههه
Iran, Islamic Republic of
چه تاثيرى دا د ؟! خيلى مؤثر است شما دوست عزيز نمى فهميد و همينطور مسؤلين سايت جهان
محمد
Iran, Islamic Republic of
یعنی خداوشکر میکنیم توی اون 8سال احمدی نژاد به قول خودش یه پست کوچک مدیر کلی نداشته
علی پوزکج
Iran, Islamic Republic of
حصر خلاف حقوق شهروندیه. فقط مشکل مردم همینه. فردا با قید ۱۰ فوریت تو مجلس رفع حصر تصویب میکنم. همه مشکلات حل میشه. فقط تا فردا تحمل کنن مردم. جهانگیری حرص نخور تا فردا صبر کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جواب علی پوزکج
Iran, Islamic Republic of
دقیقا حصر خلاف حقوق شهروندیه؛خائنین و فتنه گرها و آنهایی که اینقدر به نظام و مردم ضربه زدن را بایست به دادگاه سپرد تا محاکمه و مجازات شوند.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
دشت ما گرگ اگر داشت نمی نالیم
نیمی از گله ما را سگ چوپان خورده
الهم مشغل الظالمین بالظالمین.
الهم نصرالاسلام والمسلمین
واذل الکفار والمنافقین
Iran, Islamic Republic of
دلار ده هزار سکه چهار میلیون چهارصد، علی لعنت الله
کاکو
Iran, Islamic Republic of
آقی روحانی ما که با تو تا ۱۴۰۰ هسیم. بعدشم کلیدو بذار تو گلدون جهانگیری. یادت نره کاکا. یه وقت ما بدبخت بشیم
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
....اصلاح طلب که همواره به فکر منافع شخصی و حزبی و زندگی لاکچری خودتون هستید و مردم بدبخت و مظلوم ما درگیر اینهمه مشکلات!!! ....
مندلی
Iran, Islamic Republic of
تکرار می کنم فعلا ده هزار تومان چرا طرف خفه شده چیزی تکرار نمی کنه .
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
... وقتی دولت ها نتونند مشکلات کشور را حل کنند اون وقت به هذیان گویی و لطیفه پردازی و فریب افکار عمومی رو میبرند!!!
United Kingdom
دلار 114000ریال.علی برکت الله.مسئولین در خواب
Iran, Islamic Republic of
علی لعنت الله
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب جهانگیری!!
...ه فکر قولهایی که به مردم دادی باش!!!!
Iran, Islamic Republic of
دلرخوب به پنجاه میلیون نفر سهام عدالت ده میلیونی وپنج میلیونی از سهام بهترین کارخانجات را تا شهریور ۹۶ دادیم دیگه و همه لذت سهام دار شدن را چشیدند و به همین دلیل رای ما کاملا سالم است حقوقمان هم حلال است .همین طور نیست؟و...
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
SAABER
United States
سخنگوی قوه قضائیه:عنوان اتهامی بسیاری از دستگیرشدگان در جریان اخلال اقتصادی «افساد فی الارض» است

Iran, Islamic Republic of
اگر فراری داده شدند چی؟
مهرداد
United Kingdom
من این ماه پول کرایه خونم رو ندارم چیکار کنم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...کسی در این مملکت نیست که به داد اسلام و مردم برسد چرا مسولین که مسولیت گرفته اند خود رابه خواب زده اند و چشم خود را ... بسته اند
Iran, Islamic Republic of
ترا به خدا ترابه هرکه می پرستید مردم زیربارگرانی کمرشان می شکند اینان دنبال رفع حصر خائنین به مملکت ونظام سردسته اغتشاشگران خاتمی خائن هستند ...
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
زمانی که مخالفان جمهوری اسلامی ایران علیه امریکا موضع گیری میکنند ! اطلاح طلبان شرمنده هم سعی مکنند امثال خاتمی رو برگردانند که از قافله ها عقب نمانند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
سیما باید رئیس جمهور رابیاورد جواب مردم رابده...
Iran, Islamic Republic of
کدوم صدا و سیما ؟ همونی که تم بنفش به خود گرفته؟!!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبها و حامیان روحانی و رای دهندگان روحانی اصلا چطور روشون میشه حرف بزنند .. ...
علی
Switzerland
...
کاربر محترم . با تشکر . مطلب شما در حد یک نیم مقاله است نه نظریه . اصلاح فرمایید. جهان نیوز
مهدی نادری
United Arab Emirates
...
چرا مسولینی که چهل ساله راس حرم گلدکوئستی هستن بازنشسته نمیشن مگه قانون برا همه نیست؟که چندتا جوون برن سر کار
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

اولا کشورداری، یک نیاز است. اشتغالزایی نیست که هر کی در رأس بود برود کنار با هدف مشغول شدن چند جوان!
ثانیا هر کسی بهتر کار کرد، باید باشد و هرکسی وظایفش را درست انجام. نداد، باید برود. پیر و جوان ندارد! پیر آگاه، باید بماند و پیر نادان برود. جوان پرتلاش بماند و جوان خودخواه نیاید.
شما بروید قانون را بخوانید که وظایف هرکسی چیست. بعد میفهمید عملکرد چه کسی خوب بوده و چه کسی باید برود. اگر راست میگویید!
Iran, Islamic Republic of
وعده جدید چی داری!!!!!! اصلاحات اقتصاد را نابود کرد
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
جناب جهانگیری پس کاسبان تحریم معلوم شد شما و حامیان تفکر غلط شما می باشد چرا که مردم گرفتار معضل رکود/ بیکاری/ گرانی/اختلاس/ حقوق نجومی/ دزدی/ اهانت به مخالف و....هستند اما شما به فکر رفع حصر خائنین به امام و رهبری خون شهیدان و ملت هستید البته رو که رو نیست سنگ پای قزوین است.

ننگ بر تارک اصلاح طلبان افساد طلب چون خورشید میدرخشد البته بلا به نسبت خورشید
Iran, Islamic Republic of
دلتون خوشه مردم به نون شبشون محتاجند، باخودت چندچندي عمو!
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
میخوان از یه عده منافق فتنه گر برای سرپوش گذاشتن روی گندکاریهاشون و بهم ریختن مملکت استفاده کنن.
بیژن
Iran, Islamic Republic of
تنها راه نجات کشور اعدام عوامل فتنه88و حامیان آنهاست
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر . مرگ بر منافق . مرگ بر اسلام آمریکایی .
Iran, Islamic Republic of
بندازیشون توی استخر فرح
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شما که با اینا وحدت دارین جهان!!!
همینا واسه شما خوبن
شما لیاقت همینا رو دارین تا رو سر شما حکومت کنن
حیف اون مرد که هشت سال شب و روز دوید و آخرش شما چه کردید باهاش
با قاطغیت تمام میتوان گفت که دغدغه مسیولین حتی رفع حصر هم نیست بلکه ابزاری است که با یاداوری وبازی قرار دادن ان جهت فریب افکار عمومی وبی لیاقتی وناکارامدی و پوششی جهت سرپوش گذاشتن.... استفاده میکنند از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید التهابات بازار طلاو ارز و گرانی زیر سر اصلاح طلبان فاسد ...است. باور کنید اینها ذره ای تقوی ندارند.
علی
Iran, Islamic Republic of
این افراد... که خودشان هم نمی توانند اداره کنند اداره مملکت را به عهده داشته باشند همین است تا کی باید فرصت به اینها داد تا نابودی کامل
Iran, Islamic Republic of
يك پيشنهاد براي ارزان شدن دلار.
همانطور كه تورم 100در صدي را اعلام مي كنند 11/2است مي توانند اعلام كنند هر دلار 1200تومان است .كسي بايد از آنها بپرسد چرا اينچنين اعلام مي كنيد
حامد
Iran, Islamic Republic of
مردم یادتونه من فرمانده اقتصاد مقاومتی بودم؟!
Iran, Islamic Republic of
مردم با هم وحدت دارند، و کسی با کسی قهر نیست که آشتی ملی صورت گیرد، در ضمن انرژیی هسته ایی برای بمب ساختن نیست از پزشکی گرفته تا جایگزینی انرژیی های تجدید ناپذیر موثر است، یکیش همین خاموشی های جدید به دلیل کمبود برق که متاسفانه با کم کردن سانتریفوژ ها و نساختن نیروگاهای جدید دچارش شدیم، این اسمش آشتی اصلاحات با نظام است،که یه سری ملزمات نیاز داره، که بحث طولانی داره، در ضمن بجای حل مشکل اقتصادی مردم فکر اینها مشغول چه کارهایی ست، اصلاحات هر نه روز یه حاشیه این سیاست اصلاحات است که از موضوعات اصلی گمراه شوند، درضمن پنج سال است تفکر خاتمی تکرار میکنم تفکرات خاتمی در جریان ست،خاتمی تکرار میکنم به روحانی رای دهید، اصلاحات پنج ساله سر کارند و باعث و بانی مشکلات امروز خاتمی واصلاحات سرکار امروز است
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
چی
Iran, Islamic Republic of
دلار ۱۰ هزار تومن شد وقت دفع است.
بعد از این همه تازه میخوای شروع کنی؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
را ه حل مشکلات از مذاکره با آمریکا به رفع حصر تغییر‌ پیدا کرد
اکبر
Iran, Islamic Republic of
انقلاب نکردیم که لیبرالها بر سرنوشت ما مسلط شوند کاری کردند احساس خفگی بهمان دست ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
موافقم . رفع حصر کنید تا برن بازار و قیمت ها ببین و از خجالت مردم بمیرن !
الان که به نام حصر تو خونشون لم دادن و کلفت و نوکراشون براشون خرید میکنن و میخورن. از قیمت ها هم خبر ندارن مفت خورها
سید
Iran, Islamic Republic of
به قول آقای رحیم پور ازغدی یک نیمچه انقلاب دیگر نیاز است تا ریشه بعضیها کنده شود
حامد
Iran, Islamic Republic of
مردم تحت فشار اقتصادی و تورم و بیکاری و ...
اونوقت این فردهنوز داره از رفع حصر صحبت می کنه ...!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بابا یه دفه بگو میخوام روشنفکران غرب زده رو بیارم بالا...بگو من دوران مشروطه رو میخوام
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
موسوی و کروبی و در راس این دونفر ( خاتمی ) هر سه خائنند

مرگ بر فتنه گران 88 تا 97