جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۸

لیلاز: دولت اگر خوب مدیریت کرده بود دلار بالای ۹ هزار تومان نمی‌رفت

يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 698356
عضو کارگزاران می‌گوید دولت روحانی از اختیارات موجود برای بهبود اوضاع اقتصادی استفاده نکرده است.
لیلاز: دولت اگر خوب مدیریت کرده بود دلار بالای ۹ هزار تومان نمی‌رفت
به گزارش جهان نيوز، سعید لیلاز در روزنامه اعتماد نوشت: در مورد حامل‌های انرژی باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم روزی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر معادل نفت خام از مصرف بنزین، گازوییل و گاز طبیعی کشور کم کنیم و به صادرات اختصاص بدهیم. هم‌اکنون احیای کارت سوخت، اقدامی ‌است با دو سال تاخیر. کاش کارت سوخت باطل و از دور خارج نمی‌شد. حالا هم که بنا به احیای کارت‌های سوخت است، بعضی‌ها بهانه‌های مختلف می‎آورند که مثلا به لحاظ امنیتی به مصلحت نیست. این به نوعی پراکندگی اختیارات برای تصمیم‌گیری را نشان می‌دهد.

دولت آقای روحانی در زمینه تحریم‌ها دچار نوعی بی‌عملی است که بخشی از آن به‌خاطرترسانده شدن دولت از سوی واحدهای خارج از دولت است.

به‌طور مثال، خود مجلس که از بخشی از اختیارات برخوردار است، شاید خیلی دلش نخواهد به چالش‌های موضوع مقابله با تحریم ورود کند؛ به‌ویژه حالا که انتخابات مجلس هم در اسفندماه امسال در پیش است. در زمینه احیای کارت‌های سوخت هم این‌ترساندن دولت وجود داشته است.

چه از سوی خود وزارت کشور و چه از طرف مقامات عالی امنیتی. اگر از دو سال یا حتی از یک سال پیش این اقدامات اصلاحی در زمینه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی اتفاق می‌افتاد، تابه‌حال دستاوردهای زیادی حاصل شده بود و کشور از نظر اقتصادی به مراتب جلوتر از جایی بود که الان هست. طوری که قیمت دلار هرگز به بالای ۹‌هزار تومان نمی‌رسید.

منبع:کیهان
برچسب ها: دلار مدیریت دولت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
..
اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
دلار بالای 4000 تومان نشانه سوء مدیریت دولت است .
1234
Iran, Islamic Republic of
با توجه به تحریمها و خروج شرکتهای خارجی و عدم فروش نفت، بالا رفتن قیمت دلار طبیعی بود قیمت دلار اگر در همین محدوده یا پایین تر و بدون نوسان باشد اصلاح طلبها موفق بوده و کور سوی امیدی برای انتخابات مجلس خواهند داشت. ....!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه نمیگفتید قیمت دلار واسه سو مدیریته؟؟
United States
...
Iran, Islamic Republic of
حالا دیگه آقای محترم ؟؟؟؟
Denmark
الان فکر میکنی ۹ هزار تومن کمه?