شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۴

اثر هنری«سنگ توالت ۵۰ میلیونی»! +عکس

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 697044
در نمایشگاهی که این روزها در خانه هنرمندان برپاست، یک سنگ توالت را به قیمت ۵۰ میلیون تومان به نام یک اثر هنری به فروش گذاشته‌اند. سنگ توالتی که تنها روی آن یک عکس کوچک چسبانده شده است.
اثر هنری«سنگ توالت ۵۰ میلیونی»! +عکس
به گزارش جهان نيوز، هنرمندان به دلیل رشته و تخصصی که در آن تحصیل می‌کنند کمی خود را متمایز از دیگر اقشار جامعه میدانند. ادعا می‌کنند روحیه لطیفی دارند و دغدغه‌ها و سرگرمی‌های آنها اغلب برای دیگران کمی عجیب است.

چندسالی است که رونمایی از آثار هنرمندان در قالب‌ها نمایشگاهی رونق بیشتری به خود گرفته است. خانه هنرمندان به عنوان نهادی که زیر نظر شهرداری مشغول به کار است هر از گاهی اقدام به برگزاری گالری و نمایشگاه می‌کند؛ گالری‌هایی که مخاطبان و مشتریان آنها عموم مردم هستند و آثار مختلفی را برای مردم به نمایش در می‌گذارند. اما موضوعی که همواره مورد توجه عموم قرار میگیرد، آثار گاها عجیب و غریبی است که به نمایش در می‌آیند و قیمت گزافی هم دارند.

کاغذ مچاله یک میلیون
به طور مثال سال گذشته خبری درباره فروش یک کاغذی مچاله منتشرشد که دور از ذهن بود. این کاغذ مچاله که نام اثر هنری گرفته بود، به قیمت یک میلیون تومان به فروش گذاشته بودند. محصولی که حتی برای مخاطب خاص این نمایشگاه‌ها هم عجیب به نظر می‌رسد، چه برسد به مخاطب عام هنر.

 

 حالا در یک گالری که این روزها در خانه هنرمندان برپاست. یک سنگ توالت به فروش گذاشته شده است. سنگ توالتی به ظاهر معمولی که بر روی آن تصویری کوچک از یکی از شاهان قاجار هک شده است و قسمت عجیب تر ماجرا اینجاست که این سنگ توالت به قیمت ۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.
 

حال چند سوال اینجا ذهن مخاطب را درگیر می‌کند که آیا این سنگ توالت به صرف اینکه در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شده است، باید به عنوان یک اثر هنری پذیرفته شود یا یک کالای مصرفی؟!

 اگر این یک کالای مصرفی است که همان را میتوان با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان نیز تهیه کرد و اگر این یک اثر هنری است پس خلاقیتی که هنرمند در آن به کار برده است، دقیقا کجاست؟
 

آیا آن سنگ توالت را باید در سالن پذیرایی گذاشت و یا در اتاق مطالعه؟ چقدر وجود یک سنگ توالت دکوراتیو ۵۰ میلیون تومانی می‌تواند برای ما یک اثر هنری تحسین برانگیز باشد؟

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به نظرم من بخشی از این به ظاهر هنرمندان در واقع بیماران روانی هستند...
فرض که اون شاه قاجار مفلوک خیانت کرده باشه... این طور توهین کردن اون هم از طرف طیفی که حتی با شعار مرگ بر آمریکا مخالفند کمی احمقانه و مضحک نیست؟
دمشون گرم این درسته!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...
Romania
این دیگه واقعا اهانت به شعور مخاطب ه
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
خدای را شاکر باشیم که ورودی و خروجی ذهن خلاق هنرمندان!!! تحت قیومیت شهرداری تهران یکی است....
از شهرداری که هنرش تعویض نام کوچه و خیابون باشه، انتظار بیشر از این از هنرمنداش، خوش خیالی و بلکه باطل خیالیه.
دور از انتظار نیست که چند وقت دیگه که دست از سر کوچه و خیابونها برداشتند به نامگذاری توالتهای پارکها سرگرم شوند.
Iran, Islamic Republic of
پول زیاد و بی دردی این پیامدها رو هم داره!
Iran, Islamic Republic of
از ديد شما ها عجيب است ولي از نگاه و ذهن برخي ارزشمند!!!!! حال با اينكار داريد كار او را تبليغ و ارزشش را بالا ميبريد!!!
Denmark
معمولا" هنرمند اسمشو زیر اثرش مینویسد !
Iran, Islamic Republic of
جهل از نوع قرن بیست و یکم!
Iran, Islamic Republic of
ابتذال یعنی همین که سنگ توالت را اثری هنری جا بزنند و ضمن نشان دادن سطح فهم و شعور خود، به شعور مخاطب توهین کنند.
United States
اين توالت احتمالآ بخاطر كيفيت عكسش هست كه اگر كالاي مصرفي بحساب بياد و روزانه بخواد ازش استفاده بشه كيفيت عكس بعد از شستن هم از بين نره.
Iran, Islamic Republic of
تاسف من از اینه که اینا شدند الگو ی جامعه ی ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
...