شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۳۱

واکنش دادستان کل کشور به نامه هنرمندان

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 617816
حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور از مسئولان فرهنگی تقاضا کرد تا در برابر تشکیل کمپین برای بازگشت هنرمندان خارج از کشور سکوت نکنند
واکنش دادستان کل کشور به نامه هنرمندان
به گزارش جهان نيوز حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور طی سخنانی در جمع راه‌پیمانان ورامینی‌ که به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین پیام 15 خرداد حضور آگاهانه و با بصیرت مردم با انگیزه الهی در صحنه است، مردم از کشته شدن باکی نداشتند و رژیم پهلوی توانست با کشتار آنها آرامش نسبی برای خود به وجود آورد اما این، آتش زیر خاکستر شد.

منتظری با اشاره به اینکه بصیرت امروزه یکی از مهمترین ابزار زندگی است، افزود: باید نسبت به مسائل، تجزیه و تحلیل درست داشته باشیم و پیام دیگر این قیام تبعیت از رهبری برخاسته از متن اسلام و قرآن است.

وی تصریح کرد: زمانی که رهبران مختلف کشورهای سراسر دنیا را مشاهده می‌کنیم، آیا می‌شود رهبری نظام جمهوری اسلامی را با سایر رهبران مقایسه کرد؟ اگر نقش بی‌بدیل رهبری در زمان حیات امام نبود و این نقش اگر اکنون نیز در هدایت جامعه وجود نداشت، انقلاب هرگز به پیروزی نمی‌رسید،پیام دیگر قیام 15 خرداد شناخت دشمن است؛ آن روز امام با یک سخنرانی مردم را نسبت به نقشه اسرائیل و آمریکا برای وابسته کردن کشور آگاه کرد.

منتظری با اشاره به اینکه شناخت دشمن بسیار مهم است، افزود: پیام دیگر 15 خرداد که امروز نیز به شدت به آن نیاز داریم، ایستادگی در برابر مشکلات است. مردمی که 15 خرداد سال 42 با انگیزه حرکت کردند و پس از آن شهدای فراوانی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس و تا امروز داشته و دارند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید به سرمایه‌های عظیم و هزینه‌های سنگینی که ملت می‌دهند توجه داشته باشیم، افزود: ما نباید اجازه دهیم دشمن از روی خون شهدا بگذرد و عوامل نفوذی‌اش نادیده گرفته شود و به اهداف شوم خود برسد.

منتظری با بیان اینکه آحاد مردم باید نسبت به دشمن شناخت داشته باشند، تصریح کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری در مرقد امام تحلیل بسیار زیبا و جامعی داشتند؛ هم در مقایسه امام راحل‌ با امیرالمومنین‌ و هم در تبیین بخشی از مسائل و مطالب روزی که دشمن برای رسیدن به اهداف شیطانی خود به کار گرفته است.

وی با بر شمردن حربه های دشمن، تصریح کرد: در ابتدا دشمن در پی صلب هویت اسلامی از جامعه و به ضعف و رخوت کشاندن آن است، ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم که فوق‌العاده دشمن با اتاق فکرهایی که دارد بر روی این مسائل سرمایه‌گذاری می‌کند از دیگر حربه‌های دشمنان است.

دادستان کل کشور با اشاره به سومین  حربه دشمن، گفت: شایعه پراکنی و بزرگ کردن برخی از ضعف‌ها و مشکلات کشور از دیگر حربه‌های دشمن است، یکی از ضعف‌های ما فسادی‌ است که در برخی از دستگاه‌های اجرایی و قضایی وجود دارد اما دشمن با شایعه‌پراکنی سعی می‌کند تصور مردم این باشد که همه مسئولان فاسد‌ند و همه دستگاه‌ها آلوده به فساد‌ند.

منتظری با اشاره به اینکه دشمن با اینگونه حربه ها سعی در بهره‌برداری اهداف خود دارد، افزود: ما منکر فساد و ضعف‌ها نیستیم اما اینگونه هم نیست که گمان کنیم که فساد در تار و پود نظام رخنه کرده است.

وی با بیان اینکه مسئله نفوذ در بین مدیران و تصمیم‌سازان و سنگ‌اندازی در اهداف انقلاب حربه چهارم دشمنان است، تاکید کرد: مسئله نفوذ امروز از مهمترین مسائل است و دستگاه‌های اطلاعاتی- امنیتی، دولت و سایر کسانی که زیربط‌ هستند باید نسبت به نفوذ دشمن حساس باشند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ما خبر داریم و مجلس بعضا اعلام کرده است که دشمن در دستگاه‌های مختلف نفوذ دارد، تصریح کرد: خطر دو تابعیت‌ی ها را بارها گفته‌ایم و ضررهای‌ی که از سمت آنها کشیده‌ایم کم نبوده است.

منتظری با بیان اینکه به مسئولین مربوطه گفته می‌شود این دو تابعیت‌ها را از مدیریت کلان و مسائل تصمیم‌گیری‌ها باید بردارند، می‌گویند ما چنین افرادی نداریم، تصریح کرد: مدیران دو تابعیتی‌ بعد از آنکه خیانت می‌کنند فرار کرده و به اربابان‌ خود می‌پیوندند.

وی با بیان اینکه متاسفانه از این ناحیه ضربه‌های زیادی خوردیم، افزود: از مراکز سرنوشت ساز هر کشوری مراکز دفاعی آن کشور و هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد نسبت به مسائل دفاعی آن کشور آشنایی و سلطه پیدا کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمن در این زمینه سرمایه‌گذاری بسیاری کرد و می‌آیند روی فردی به نام استاد دانشگاه در یک دانشگاه خوش نام کار می‌کنند، به گونه‌ای که رئیس دانشگاه می‌گوید ما اصلا گمان نمی‌کردیم این شخص با چنین اخلاق و برخوردی در این فازها‌ حرکت کرده باشد.

منتظری با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست مسیری است که به هر ایرانی گفته می‌شود آن را می‌پذیرد، افزود: تحت این عنوان که ما فلان کار را خواهیم کرد تا از فلان گونه محیط زیست حفاظت کنیم، سپس خودشان را به جاهای حساس رسانده و به آمریکا و به اسرائیل اطلاعات می‌دهند.

وی اظهار کرد: در اولین جلسه بازجویی این شخص زمانی که یکی از عناصر اصلی را با او مواجه کردیم، گفت: می‌خواهم استراحت کنم و فردا بازجویی انجام گیرد اما زمانی که به اتاق خود برگشت خودکشی کرده و بسیاری از اطلاعات را با خودش برد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: تاسف‌ آور است برخی از مسئولین مربوطه دستگاه‌ها در صدد‌ند آن جریان را تطهیر کند و زمانی که دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی به سرشاخه‌ها می‌رسند، می‌بینید چه برخوردی با آنها می‌شود.

منتظری با بیان اینکه نفوذ در فرهنگ یک جامعه و تاثیر در افکار و اندیشه‌های جوانان از حربه‌های دشمن است، افزود: بحث فرهنگی تنها دستگاه قضایی نیست و بسیاری از دستگاه‌ها باید روی فرهنگ مردم کار کنند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا یک جامعه‌ای تحت عنوان جامعه هنرمندان کمپینی‌ را به راه انداخته‌اند، افزود: اینها همه حساب شده است و ما از پشت پرده خبر داریم. یک شخصی تحت عنوان هنرمند و سینما‌گر که قبل از انقلاب فسادش‌ همه جا را فرا گرفته بود پس از انقلاب به آمریکا فرار کرده و با خاندان فالوده‌ می‌خورد.

منتظری تاکید کرد: هر ایرانی حق دارد به کشورش برگردد و هیچ شخص و مقامی نمی‌تواند مانع از بازگشت یک شهروند ایرانی شود اما اگر شخصی جرمی مرتکب شده و کارهای خلافی که باید به موجب آن تحت تعقیب قرار گیرد، باید برای او فرش قرمز بیاندازند؟!  ما بیش از 200 هزار شهید و 560 هزار جانباز و آزاده داریم و ملت ایران هزینه سنگینی را بر تحقق اهداف انقلاب داده است.

دادستان کل کشور با طرح این سوال که چگونه یک گروه اندک می خواهند پا روی خون شهدا بگذارند، تصریح کرد: خون داده شد تا این فسادها‌ نباشد و ملت بزرگ ایران و خانواده شهدا آیا اجازه می‌دهند گروه اندکی که فسادشان‌ قبل از انقلاب و پس از آن مشهود بوده بخواهند ارزش‌ها را نادیده بگیرند؟!

منتظری با بیان اینکه بدانند اگر مسئولین در برخی از مراتب سکوت می‌کنند به فرموده مقام معظم رهبری به خاطر آن است که ما به متن می‌پردازیم و اینها حواشی است، تاکید کرد: این ملت اجازه نمی‌دهد عده‌ای خون شهیدان و جانبازان گران قدری که با گذشت 30 سال زندگی جانکاه خود را ادامه می‌دهند عبور کنند. امروز از واقعیت‌های موجود که از مهمترین مسائل کشور است، مسئله اقتصاد است و ما اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است روی مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند و شعارهای سال را در این باب تعیین می‌کنند، افزود: وضعیت اقتصاد ما خوب نیست و همه اینها به بیرون از مرزها مربوط نمی‌شود؛ تحریم هستیم اما همه مشکلات ما به تحریم و برجام‌ بستگی ندارد.

منتظری تصریح کرد: بخشی از اقتصاد به عهده دولت و بخشی دیگر به عهده مردم است و اگر این همکاری بین مردم و دولت نباشد در این جنگ اقتصادی آسیب خواهیم دید.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری حدود یک ماه گذشته جمعی را تعیین کردند و در سخنرانی با مسئولین نیز اشاره کردند که این جمع که از 3 قوه هستند بر روی مسائل اقتصادی تمرکز کنند اما از آن روز تا به حال تنها یک جلسه برگزار شده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اعتقاد دارم تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود و رئیس جمهور محترم اگر بخواهد در جنگ اقتصادی پیروز شود حتما باید بازنگری در تیم اقتصادی خود داشته باشد.

منتظری با بیان اینکه به خاطر اینکه در جنگ اقتصادی باید نیروها متناسب با این جنگ باشند، افزود: برخی اعضای تیم اقتصادی دولت متناسب با جنگ اقتصادی نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود با طرح چند سوال مبنی بر اینکه آیا اقتصاد مقاومتی که تنها راه علاج است، عملی شده است؟، آیا مسئله قاچاق کالا حل شده؟، آیا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی برطرف شده است؟، آیا وضعیت بانک‌ها بهبود یافته و در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنند و ....؟ گفت:  امروز دشمن در کمین است که از فرصتی برای ضربه زدن استفاده کند، مردم یک سری مطالباتی‌ دارند اما دشمن کمین کرده است که یک مسئله پیش آید و مطالباتی‌ مطرح شود تا همانند لاشخور بیاید و به اهدافش‌ برسد.

منتظری تصریح کرد: مردم مطالبات به حق خودشان را از طریق مسئولان حل و فصل کنند و اجازه ندهند دشمن از این فرصت استفاده کند. اگر اصناف مطالباتی‌ دارند به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند و اگر دستگاه‌های اجرایی انجام نداند به دادستانی مراجعه کنند، دادستانی‌ها موظف هستند به همراه ریاست دادگستری مطالبات مردم را حل و فصل کنند و بنده نیز به عنوان مدعی‌الامور در جهت حق آنها و مطالباتشان‌ ورود خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین براین زبان من به شخصه از شما حمایت جدی خواهم کرد در این خصوص
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از نسل و هم سنان ما لوطیگری و معرفت را از اینان در فیلمها یاد گرفتیم
United States
عجيبه بخدا ، مگر قانون، شرع و يا حتى اخلاق اجازه ميده جلوى ورود ايرانى جماعت رو به كشور خودش گرفت ؟! آخه چرا با آبروى اين نظام و مملكت بازى ميكنيد جناب منتظرى ؟! همين داغ و درفش هاى بيهوده و مانع تراشى هاى غير قانونى كلى براى كشور عزيزمون هزينه داره ، شما بدلائل متعدد حق نداريد مانع ورود كسى بشيد، اجازه بديد هر كسى دوست داره به وطنش برگرده اونوقت شما هم اكر طرف مرتكب جرم و جنايتى شده باهاش برخورد كنيد، البته قانونى نه اينكه از الان شمشير رو از رو ببنديد و … .
علی م
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزمگه دادستان غیرازاین گفته..ایشان هم معتقدندهرایرانی آزاده به مملکتش برگرده مگراونایی که کاری کرده اندکه بایدپاسخگوی کارهای خودشان باشند..مثلا وثوقی که درهمه فیلمفارسی های زمان طاغوت فسادوهمخوابگی وسکس وشراب رو داره چرابا سلام وصلوات به مملکت برگرده مگه ما انقلاب کردیم وشهیددادیم که اینهادوباره باشند.وامصیبتا
Iran, Islamic Republic of
تازه از دوره زبان فارسی(اسرائیلی) مرخص شدی؟!!!
United Arab Emirates
نیست که فیلمهای بعد از انقلاب بهترن فیلم تبلیغ فاحشه گری اسلامی (فروشنده ) رو که جهانی کردید تا اسکار بگیره درود به غیرتتون
Iran, Islamic Republic of
متاسف برای اعتقادبه چنین تفکری، چرا وقتی که کشور در جنگ بود اقایان برنگشتند و از این کشور دفاع نکرده اند الان که ارامش وامنیت برقرار است برگرده اند.مطمئن باشید اینها برای توطئه می ایند.
Iran, Islamic Republic of
راست می گن بذارید هر ل... برگرده تا به غ...های خودشون ادامه بدن ما عزیزانمون شهید دادیم امنیت جسمی و روحی مون تامین بشه حالا بذارید این .برگردن به کثافت کاری هاشون ادامه بدن...کور خونده دشمن مگر از رو جنازه ما رد بشن که بی غیرتا به بی غیرت تر از خودشون برسن....
علی
Switzerland
...
United States
اون هنرمند نه پس از انقلاب، که پیش از اون برای بازی در فیلم از ایران خارج شده بود. حداقل اطلاعاتتون را کامل کنید آقای همیشه عصبانی!
علی م
Iran, Islamic Republic of
احسنت ..سه چهارماه قبل ازانقلاب وقتی می فهمه اوضاع خیطه همه اموالشو می فروشه وازایران فرارمی کنه.ارتباطش با اشرف هم که شهره آفاقه.
Iran, Islamic Republic of
تو گفتی وماهم باور کردیم اشرف گفت جمع کن دنباله من بیا ....
Iran, Islamic Republic of
البته اگر برگردد باید مستقیم بره دادگاه انقلاب وجواب پس بده !! دوم اینکه نامه مثلا هنرمندان اینکه خودمون پرروشون کردیم وفکر کردند خبرهاییه بعدش هم حالا که همه چیزمون داره شبیه به زمان طاغوت (سیاست های فرهنگی وادادگی قراردادهای استعماری مخفی ...نفوذی ها وخوی اشرافی مسئولین وفراموش شدن مستضعفین وپابرهنه ها )میشه خوب اون هم بیاد.....کلکسیون کامل تر.
United States
در ایام شهادت حضرت امیر هستیم با توجه به حساسیت های مولا در امر قضا، آقای دادستان به عنوان یک قاضی آستانه تحمل پایینی دارند
Iran, Islamic Republic of
راستش رو بگو بابت هر کامنت چقدر باهات حساب میکنند؟!
Iran, Islamic Republic of
کور شود هر آنکه اقتدار رهروان امام علی علیه السلام را در قامت مردان بزرگی چون قضات شریف ایرآنی نتابد که ببیند....
Denmark
شما که میگویید تمام افراط ها مال اصلاح طلبان است پس چطور
Iran, Islamic Republic of
نه تمامش... اکثرش
Iran, Islamic Republic of
باور کنید دیگر این هنرمندان شورش را درآورده اند. نمی گویم اساتید دانشگاه و پزشکان و مهندسان، که حتی کارگران عزیز چه از اینها کم دارند؟ چرا اینها در وفور نعمت اینقدر متوقع اند؟ کاش اینها کمپین برای کودک کار و فقرا و ... تشکیل دهند
شادی
Iran, Islamic Republic of
ایناآدمیای بی ظرفیت وسطحی نگری هستندکه به هیچ تعهد اخلاقی وانسانی پایبندنیستند سرگرم هوسرانی وهوسبازی خودشانند اگرهنرمندبودندباید اثرهنردرزندگی آنهادیده می شد نه اینکه دردهه چهارم زندگی شون باداشتن فرزندان دم بختی که درآستانه ازدواج هستند طلاق وازدواج باافرادی که بعضا... بماند
متاسفانه امروز کلمات بار معنایی خودشان رااز دست داده اند بطورمثال ابتذال بجای هنر معرفی می شودوابتدالگری وهوسبازی وشهوت رانی شده هنرمندی
هنر توان و مهارت خلق زیبایی است.این (هو نر مندان)چه فضل وکمالی راکدام مسیر سعادت ورشدی رابه جامعه انتقال می دهند!!!
Iran, Islamic Republic of
باید کمپین عدم لیاقت حضور در انظار عمومی چون صداسیما و رسانه های. دیداری و شنیداری برایشان تشکیل داد...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
میزان حال مردم است نه گذشته چرا به حرف امام توجه نداریم اگر خیانت کردند که بر گردند محاکمه شوند ...
وحید
Iran, Islamic Republic of
صرفنظر از اینکه دادستان محترم در مورد چه کسی صحبت می کنن ، اول اینکه چرا اینقدر بیکار شدن که سعی دارن یه جو مخالف علیه نظام درست کنن . دوم اینکه اگه اون شخص جرمی مرتکب شده چرا به جای سخنرانی نابجا علیه ایشون اعلام جرم نمی کنن تا مردم هم در جریان آن جرمها قرار بگیرن . سوم اینکه مگه روایت نداریم که گناه کسی رو به روش نیارین ، شاید شب قبلش توبه کرده باشه . چهارم اینکه چطور عناصر فاسد گروهک منافقین بعد توبه میان تو مملکت راس راس راه میرن ، یعنی اون آقا از اعضای منافقین هم خطرناک تر بوده . دادستان کل کشور یک شخصیت حقوقی ست و نباید بدون سند و مدرک حرفی بزنه و اگه شکایتی هست رسما اعلام کنه که فلان شخص یه علت انجام این تخلفات مجرم است و باید تحت پیگرد قرار بگیرد . تو این همه گرفتاری مردم و مشکلاتی که مردم درگیرش هستن خیلی زشته که یه مقام بالای مملکت دنبال یه کمپین بچه گانه باشه که اونم هنرمندان راه انداختن ، اون هنرمندان هم امتحانشون رو پیش ملت پس دادن .
Iran, Islamic Republic of
دادستان مدعی العموم اگه به موضوع نپردازن جای بسی تامل داره...خطر فرهنگی رو اصلا درک نمی کنید چرا....
سلام
Iran, Islamic Republic of
جامعه افتاده دست بعضى مداحهاى بيسواد هنرمندان بيسواد و موج راه مى اندازند و مى شود پوپوليسم،وگرنه فيلم فارسى با چه كسانى نزج گرفت؟!اگر توبه كرده اند و جبران كه خدا خيرشان بدهد اگر هم نه توبه كنند برگردند اگر نه همان جا بمانند پيش اربابشان.
United States
آقا يا خانوم (سلام ) !
با ادعاى شما كاملاً موافقم اما عزيزم نضج صحيحه نه نزج !
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، از کسانیکه این متن را میخوانند میخواهم از افرادی مسن تر، که قبل از انقلاب را به خوبی به یاد دارند بپرسند که قبل از انقلاب نگاه مردم به هنرپیشه ها در آن زمان چگونه بود؟ از هر کس حتی افراد سست مذهب هم که میپرسیدید یکی از زشت ترین مشاغل در نظر مردم بود. این انقلاب بود که آنها را از آن وضعیت به وضعیت کنونی رسانده که احساس می کنند در هر زمینه ای می توانند اظهار نظر کنند. اما به جای قدر دانی از نعمت انقلاب به تبلیغ و تطهیر افراد فاسد قبل از انقلاب مشغول شده اند. این البته از ضعف های جمهوری اسلامی است که به بعضی از طبقات وزن بیش از ظرفیتشان داده.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا...انقلاب اسلامی خواسته به اینه ارزش بده ولی لیاقتشو نداشتن که طو هر چیزی نظر میدن و دخالت می کنن و حد و اندازه خودشون نمی دونن از سر سست عنصری..غالب مردم ازشون متنفر شدن...
شادی
Iran, Islamic Republic of
معنی واژه ی هنر
واژهٔ هنر در زبان سانسکریت، ترکیبی از دو کلمه سو به معنی نیک و نر یا نره به معنای زن و مرد است. در زبان اوستایی سین به‌ها تبدیل شده و واژه هونر ایجاد گشته است که در زبان پهلوی یا فارسی میانه به شکل امروزی (هنر) درآمده است که به معنای انسان کامل و فرزانه است.[بریتانیکا هنر را به عنوان« استفاده توانایی و تخیل در خلق آثار زیبا، محیطی و یا تجاربی که می توان با دیگران تقسیم شود» تعریف می کند.
در ادبیات ایران در دورهٔ اسلامی این معنا دوباره دگرگون شد، و هنر به معنای کمال، فضیلت، هوشیاری، فضل، تقوی، دانش و کیاست و... به کار رفت، که دارای بار معنایی عام بود:

به دشمن نمایم هنر هرچه هست/ز مردی و پیروزی و زور دست (فردوسی)
چون غرض آمد هنر پوشیده شد/صد حجاب از دل به سوی دیده شد (مولانا جلاالدین محمد بلخی)
سالوس
Netherlands
کلماتی مثل سازمان ملل(امریکا و شرکاء)حقوق بشر(بهانه سلطه و فشار)صلح جهانی(یکه تازی امریکا )اقتصاد ازاد(نابودی اقتصاد ملی با مدیریت بانک جهانی و صندوق بین المللی پول....)ورزش(ایجاد طبقه ممتاز ،نفوذ،تجارت وسائل ورزشی)،تحصیلات عالی (سربازان لیبرال دمکراسی)هنر و هنرمند (اموزش و انتقال فرهنگ مصرف ،الگو سازی و تقلید،القاء روحیه حقارت ، تشویق اشرافی گری،ظاهر گرایی،..........و هزاران واژه دیگر که نظام سود و سرمایه با استفاده و استحاله انها زندگی انسان را به قهقرا کشانده،نابودی خانواده،طلاق،جنگ،ترس،بی اعتمادی،بی تفاوتی،خود بینی،لودگی و بی ارزشی،......را جایگزین زندگی ارام طبیعی با عشق و تعهد ....کرده.هنر ،ورزش،اقتصاد،تحصیل و اموزش،اگر در خدمت رشد و بالندگی انسان،عدالت اجتماعی،ثبات خانواده ،اعتلای اخلاق و تقویت حس تعهد و همنوع دوستی،احترام به طبیعت و امنیت حیوانات،عفو و بخشش،صداقت و ترویج و تشویق مبارزه بی امان با زیاده خواهی،بی عدالتی،نژاد پرستی، و سالوس نباشد ،ضد ارزش ،فریبکاری، و خیانت به به بشریت است.