دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

رباتی که با نور تغییر شکل می‌دهد

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 696885
محققان آمریکایی نوعی ربات کنترل از راه دور منعطف ساخته اند که با نور کنترل می شود و تغییر پیکربندی و شکل آن به سادگی ممکن است.
رباتی که با نور تغییر شکل می‌دهد
به گزارش  جهان نيوز به نقل از مهر، چنین رباتی می تواند کاربردهای گسترده ای در برخی صنایع و مشاغل مانند زیست فناوری و صنعت هوافضا داشته باشد.

این ربات از نوعی پلیمر تولید شده که در درون آن نانوذرات مغناطیسی کار گذاشته شده اند و کنترل ربات مذکور از طریق نور و ایجاد میدان مغناطیسی انجام می شود.

ربات یادشده را می توان به اشکال مختلف و تقریبا هر شکلی درآورد و در نهایت بعد از انجام وظایف محوله این ربات به وضعیت اولیه بازمی گردد. هدف از تغییر ظاهر ربات مذکور تسهیل حرکت آن در فضاها و نقاط مختلف است.

تابش نور ال ای دی بر روی این ربات آن را گرم و منعطف کرده و کنترل آن از طریق میدان مغناطیسی را بدون هیچ گونه مشکلی ممکن می کند. تغییر ظاهر این ربات تبدیل آن به چنگک برای بلند کردن اشیای مختلف و سپس گلبرگ های خم شونده و تشکیل یک گل را ممکن کرده است.

با تقویت یا تضعیف میدان مغناطیسی، افزایش یا کاهش ضخامت پلیمر و برخی دستکاری های دیگر می توان کاربردهای جدیدی برای این ربات تعریف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *