جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فواید استفاده از میوه خشک

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 694766
فواید استفاده از میوه خشک
متأسفانه برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که میوه های خشک و به طور کلی خشکبار به دلیل روند تهیه آنها مواد مفید و معدنی خود را از دست داده اند و لذا نمی توانند چندان برای سلامت انسان مفید باشند و تنها از میوه های تازه استفاده می کنند. برخلاف تصورات این گروه از افراد نه تنها میوه های خشک دارای خواص زیادی هستند بلکه دارای محاسنی بیشتر از میوه های تازه نیز هستند که در این مقاله قصد داریم به تفصیل به آن بپردازیم. همراه ما تا آخر این مقاله باشید:

شرایط نگهداری ساده تر:
میوه های خشک و به طور کلی خشکبار به دلیل آن که فاقد آب زیادی هستند، امکان خراب شدن در جایی خارج از یخچال را ندارد و برخلاف میوه های تازه که تنها مدت زمان کوتاهی ماندگاری دارند به نسبت دارای ماندگاری بیشتری هستند و نیازی به یخچال ندارند. تنها چیزی که برای نگهداری به آن نیاز خواهند داشت یک جای خشک و خنک می باشد!

استفاده از میوه خشک سبب کارایی بیشتر سیستم گوارشی می شود:
یکی از مزایای میوه خشک سازگاری آن با سیستم گوارشی بدن می باشد. به عنوان نمونه شما می توانید از انجیر خشک به عنوان یک ملین طبیعی استفاده کنید که برخلاف داروهای شیمیایی عوارض جانبی نیز ندارد.

اگر می خواهید لاغر شوید از انجیر خشک استفاده کنید:
اگر از وزن خود راضی نیستید و می خواهید وزن خود را کاهش دهید، انجیر به دلیل میزان پایین کالری می تواند به عنوان یک میان وعده عالی به جهت ایجاد احساس سیری برای شما باشد. کالری پایین این محصول دیگر سبب افزایش وزن شما نخواهد شد.

گوجه فرنگی خشک، ماده ای ضد سرطان
گوجه فرنگی یکی از مواد خوراکی است که به دلیل داشتن مقادیر زیاد بتاکاروتن می تواند مزایای زیادی برای سلامتی انسان مانند سلامت مغز داشته باشد. این ماده غذایی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان طبیعی، می تواند به مهار سلول های سرطانی به بدن کمک کند.

خرمای خشک، جلوگیری از سکته های قلبی
سکته قلبی یکی از قاتلان خاموش انسان ها است. خرمای خشک با کاهش میزان کلسترول بد و تنظیم فشار خون می تواند به عنوان یکی از محافظان سلامت قلب انسان از آن یاد شود. لازم به ذکر است که پزشکان علاوه بر آنکه بر سلامت قلب انسان توسط خرما تأکید می کنند، از این ماده غذایی نیز به عنوان ماده ای ضد سرطان نیز یاد می کنند.

انبه خشک منبع ویتامین C
اگر دوست دارید پوست سفت و زیبایی داشته باشید، حتماً در برنامه غذایی خود انبه خشک را قرار دهید. انبه خشک منبع سرشاری از ویتامین C می باشد که این ویتامین جزء موادی است که سبب ساخته شدن کلاژن در پوست می گردد و می تواند پوست سفت و زیبایی را برای شما به ارمغان آورد.

گلابی خشک، سرشار از ویتامین K، جلوگیری از پوکی استخوان
شاید گلابی خشک شده چندان میوه خشک متداولی نباشد، اما نباید این را فراموش کرد که این ماده غذایی منبع خوبی و سرشاری از ویتامین K می باشد. ویتامین K یکی از مواد ضروری است که در صورت فقدان آن بدن از این ماده را از استخوان ها دریافت می کند که همین عمل باعث بروز پوکی استخوان می شود.

کشمش منبعی سرشار از مواد معدنی
کشمش یکی از میوه های خشک است که دارای مزایا و محاسن فراوانی است که یکی از آن ها وجود میزان بالای املاح در آن است. اگر احساس می کنید که میزان املاح بدن شما کم شده این میوه خشک می تواند گزینه خوبی برای تأمین املاح بدن شما باشد. از دیگر محاسن کشمش می توان به درمان کم خونی، کمک به بهبود زخم، کاهش تب، کاهش اسیدیته بدن، بهبود سلامت چشم، افزایش دهنده انرژی، جلوگیری از بروز بی خوابی، جلوگیری از عود مجدد سنگ کلیه و ... اشاره کرد

دیگر خواص خشکبار و میوه های خشک:
بادام هندی: افراد دیابتی می توانند به از آن به عنوان میان وعده غذایی استفاده کنند. بادام هندی دارای خواص فراوانی برای این گروه از بیماران می باشد. از دیگر خواص این ماده غذایی تقویت دندان ها و لثه (به دلیل داشتن منیزیوم)، خلاصی از فشار خون بالا، مواد معدنی رژیمی، موثر بر روی سلامتی پوست و مو (به دلیل تنظیم سطح ملانین)، منبع انواع ویتامین، مبارزه با سرطان، بالا بردن کیفیت خواب، پیشگیری از تشکیل سنگ کسیه صفرا و... می باشد

پسته: پسته به دلیل داشتن مقادیر زیادی از فسفر می تواند در تنظیم قند خون به افراد دیابتی کمک شایانی نماید. لازم به ذکر است که پسته به دلیل داشتن ویتامین B6 می تواند فواید زیادی برای سیستم عصبی شما داشته باشد.
فندق استرالیایی (ماکادمیا): از ماکادمیا یا فندق استرالیایی می توان به عنوان یک تنظیم کننده طبیعی سطح
کلسترول استفاده کرد.

فندق: از خواص فندق می توان به جلوگیری از پیری زودرس، نگهداری آب در پوست و کمک به طراوت آن، محافظت از پوست در برابر اشعه UV، درمان آکنه، نرم کننده و مرطوب کننده قوی پوست، تقویت مو و... اشاره کرد.
گردو: زنان باردار حتماً گردو را در جیره غذایی خود جا دهند. استفاده زنان باردار از این ماده غذایی فواید زیادی برای آنها دارد که از آنها می توان به جلوگیری از تولد نوزاد با نقص مادرزای و کمک به رشد بهتر مغز در جنین اشاره کرد. از دیگر خواص گردو می توان به بهبود سلامت استخوان ها، حل مشکل یبوست، افزایش قدرت باروری، کاهش استرس، درمان گاستریت گلو، کنترل پیری پوست و... اشاره کرد

بادام زمینی: از خواص بادام زمینی می توان به مبارزه با سرطان معده (به دلیل داشتن آنتی اکسیدان)، کاهش بروز سکته (به دلیل داشتن رزورترول که منجر به ساخت نیتریک اسید می شود)، محافظت از پوست (به دلیل داشتن ویتامین E) و... اشاره کرد.

پیشنهاد ما به شما
در پایان مطالب گفته شده به شما پیشنهاد می کنیم که اگر با خواندن مطالب فوق مایل شده اید که این دسته از مواد خوراکی را تهیه نمایید به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً به فروشگاه وجیسنک که یک فروشگاه تخصصی فروش میوه جات خشک است مراجعه کنید. این فروشگاه خود یکی از تولید کنندگان این گونه از محصولات است که می تواند اجناس مورد نیاز شما را با بهترین کیفیت در اختیارتان قرار دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *