يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

گزینه جانشینی مرکل وزیر دفاع آلمان شد

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 694735
رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان که از وی به عنوان گزینه جانشینی صدراعظم این کشور یاد می‌شود، به عنوان وزیر دفاع جدید آلمان انتخاب شد.
گزینه جانشینی مرکل وزیر دفاع آلمان شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در پی استعفای «اورسولا فون‌درلین» از سمت وزیر دفاع، «آنگرت کرامپ کارن‌باوئر» رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان و  از نزدیکان «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور، وزیر دفاع آلمان خواهد بود.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «اشتفان‌زایبرت» سخنگوی دولت آلمان این خبر را تائید کرده است. مرکل در پی استعفای فون‌درلین وعده داده بود که هر چه سریعتر درباره انتخاب جانشین وی تصمیم‌گیری می‌کند.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که از این مقام آلمانی به عنوان فرد احتمالی برای جانشینی مرکل هم یاد می‌شد و گمانه‌زنی‌ها حاکی از این بود که «ینس اشپان» وزیر بهداشت، وزیر دفاع جدید آلمان خواهد شد.

فون‌درلین دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. وی که پیشتر به عنوان گزینه ریاست کمیسوین اروپا انتخاب شده بود، دیروز رای موافق پارلمان اروپا برای تصدی این سمت را کسب کرد.

کمیسیون اروپا بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است و ریاست آن یکی از پستهای قدرتمند در ساختار این اتحادیه محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *