سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۲

دلیل واقعی گرانی سیب زمینی چیست؟

سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 693497
رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت: امسال صادرات سیب زمینی در کشور بسیار ناچیز بوده و عامل مزبور تاثیری در بازار داخلی این محصول کشاورزی نداشته است.
دلیل واقعی گرانی سیب زمینی چیست؟
به گزارش جهان نيوز، محمدرحیم نیازی رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی افزود: یکی از دلائل صادرات حداقلی سیب زمینی این است که جذبه قیمت این محصول کشاورزی در بازار داخلی بیشتر از صادرات بوده است.
وی اظهارداشت: ماندگاری بسیار کم و در یک کلام کیفیت سیب زمینی از دیگر دلائل کمی صادرات این محصول است.

رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت: روند کند عرضه سیب زمینی در بازار طی سال جاری مبتنی بر چند عامل از جمله تاخیر زمانی کاشت این محصول با توجه به بارندگی های ابتدای فصل بهار و سرما بوده است.

وی افزود: بطور طبیعی وقتی عملیات کاشت محصولی با تاخیر زمانی مواجه شود به همان نسبت عملیات برداشت نیز با تاخیر مواجه خواهد شد.

نیازی اظهارداشت: امسال به همین دلیل عرضه سیب زمینی به بازار روند کندی داشته است.

وی گفت: خوشبختانه محصول تازه سیب زمینی از عجب شیر، فارس، اصفهان و کرمانشاه در حال ورود با بازار است و از هفته آینده نیز سیب زمینی همدان وارد بازار می شود.

رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن ملی سیب زمینی ایران افزود: بدون شک با ورود محصول تازه سیب زمینی بصورت انبوه به بازار قیمت این محصول مهم کشاورزی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه یادآورشد: امسال کیفیت تولید سیب زمینی نسبت به سال های گذشته به دلیل بارش های خوب و شرایط اقلیمی مناسب از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
بی لیاقتی دولت خدا پدردکتر احمدی نژاد را بیامورزد
United Arab Emirates
دلیل واقعی گرانی سیب زمینی فقط یک چیزه بی عرضگی وبی لیاقتی مسءول آن مربوطه امسال کشاورز داشتیم 16هکتارسیب کاشته هرهکتار50تن سیب برداشت کر ده این اقافر.و ختش سرمزرعه به کارخانه چیپس کیلویی 6000هزارتومن این کشاورز نزدیک 5میلیارددرامدداشته درطول فقط 5ماه اون موقع گیرمیدن به دکتراحداقال یه دکتر20سال درس خونده زحمت کشیده ش