دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 692726
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نظامیان مستقر این کشور در افغانستان را از ۱۶ هزار به ۹ هزار نیرو کاهش داده است.
کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان
به گزارش جهان نيوز، اظهارات غافلگیرکننده ترامپ مبنی بر خروج بی سر و صدای نظامیان آمریکایی از افغانستان گمانه‌زنی‌ها برای تسریع ایجاد جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان را تشدید می‌کند.

این در حالی است که نشست دو روزه صلح بین‌الافغانی قرار است ۷ و ۸ جولای به میزبانی قطر و با شروط طالبان برگزار شود؛ زیرا هیچ نماینده رسمی دولت افغانستان در آن حضور نخواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا به «فاکس نیوز» گفت که حدود نیمی از نیروهای این کشور از افغانستان خارج شدند.ترامپ اظهار داشت: من می‌خواستم نیروها را خارج کنم و خیلی‌ها را نیز خارج کردم. در افغانستان ۱۶ هزار نظامی داشتیم که به ۹ هزار نیرو کاهش یافته است؛ بسیاری از آن خبر ندارند.

وی افزود: بطور قابل توجهی نیروها در افغانستان را کاهش داده‌ایم اما درباره آن زیاد صحبت نمی‌کنم.پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به رسانه‌ها گفته بود که مذاکرات با هیئت آمریکایی بر تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان متمرکز است.

از سوی نیز اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش نیروها در افغانستان مغایر با گفته‌های «مایک پامپئو» وزیر خارجه وی است که در سفر اخیرش به افغانستان تصریح کرد که هیچ تصمیمی در رابطه با جدول زمانی خروج نیروها گرفته نشده است.

ترامپ پیش از این نیز تصریح کرده بود که در صورت خروج نیروها نیز آمریکا حضور اطلاعاتی قوی را در افغانستان حفظ خواهد کرد.

منبع: تسنیم 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *