شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۶

درخواست جبیر برای افزایش فشار بر ایران

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 692655
در ادامه رویکرد خصمانه مقامات سعودی درقبال کشورمان وزیر مشاور عربستان در امورخارجه خواستار فشار حداکثری جامعه بین‌الملل بر ایران شد.
درخواست جبیر برای افزایش فشار بر ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در گفتگو با شبکه ان‌اچ‌کی به تکرار ادعا‌های خود علیه کشورمان پرداخت و به عبور ایران از حد تعیین شده ذخیره اورانیوم طبق برجام واکنش نشان داد.

جبیر گفت که جامعه بین‌الملل باید فشار حداکثری بر ایران وارد کند تا این کشور به توافق هسته‌ای پایبند شود.

وی همچنین خواستار افزایش بازرسی‌های هسته‌ای در ایران شد.

ایران یک سال پس از آنکه آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کرد و به‌طور یک‌جانبه از این سند بین‌المللی خارج شد و در پی آن تحریم‌ها علیه کشورمان را بازگرداند، ماه گذشته اعلام کرد که در دو گام تعیین شده سطح تعهدات هسته‌ای‌اش در توافق را کاهش خواهد داد.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه تائید کرد که ذخیره اورانیوم با غنای پایین این کشور از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد، باتوجه به نقض توافق از سوی آمریکا و تعلل طرف‌های اروپایی برای انجام اقدامات عملی و مؤثر برای حفظ برجام و طبق مفاد تعیین شده در توافق حق دارد اجرای تعهداتش را به‌طور جزئی یا کلی متوقف کند.

عادل الجبیر در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که عربستان آماده همکاری با ژاپن و سایر کشور‌ها برای تضمین ایمنی رفت و آمد کشتی‌ها در منطقه خلیج (فارس) است.

این وزیر سعودی پس از آن این اظهارات را بیان کرده است که به تازگی دو نفتکش در دریای عمان، یکی متعلق به ژاپن و دیگری متعلق به نروژ هدف قرار گرفتند و دچار سانحه شدند.

تاکنون هیچ نهاد بین‌المللی و معتبری مشخص نکرده است که چه کشور یا افرادی مسئول این حادثه بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امارات ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
نیروهای تروریست اماراتی به همراه ائتلاف متجاوز سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درجنگ یمن باید دادگاه لاهه محاکمه شوند.
امارات جنایتکار شماره یک شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، بحرین، اسرائیل درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
امارات جنایتکارشماره یک مرتکب جنایات جنگی وجنایت علیه بشریت درمنطقه، سوریه و یمن شده است.
Iran, Islamic Republic of
مایه ننگ و شرم انسانیت! تصویر تکاندهنده از دخترک یمنی که چند روز پیش در روزنامه چاپ کرده بودید مایه ننگ و شرم انسانیت است..
Iran, Islamic Republic of
ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد.
استکبار هرگز جرات جنگ نظامی با ایران را ندارد.
کاری می کنیم آمریکایی ها پشیمان شوند.
پاسخ ایران به آمریکا و متحدانش سخت و کوبنده خواهد بود.
که درصورت مرتکب شدن این اشباه پاسخ ایران سخت وکوبنده خواهد بود
آمریکا جنایتکارشماره یک جرات رویارویی مستقیم با ایران را ندارد.
هیچ کشوری جرات درگیرشدن با ایران ندارد.
موشک های مان را تقویت می کنیم ازهرکسی که علیه آمریکا، عربستان سعودی، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی ایستادگی کند، همه جانبه حمایت می کنیم
Iran, Islamic Republic of
ترامپ باید بفهمد با زبان زور نمی‌تواند سخن بگوید
Iran, Islamic Republic of
تجاوز عربستان سعودی همراه با چند کشور دیگر به یمن نقض آشکار قانون بین المللی است.
Iran, Islamic Republic of
حیوانات حیات وحش آفریقای جنوبی زبان انسان های درک می کنند و می فهمند ولی آمریکایی ها، اروپایی ها، سعودی ها، صهیونیست ها، مدعیان حقوق بشر وسازمان های بین المللی تاکنون زبان انسان های درک نمی کنند و تاکنون نمی فهمند.