جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بولتون بار دیگر خواستار اعمال فشار بر ایران

شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 693012
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه سیاست ها و مواضع جنگ افروزانه خود،‌ بار دیگر خواستار فشار بر ایران برای دست برداشتن از فعالیت های هسته‌ای شد.
بولتون بار دیگر خواستار اعمال فشار بر ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، بولتن جمعه شب به وقت محلی آمریکا در توئیتی نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جلسه‌ای برای بررسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران برگزار خواهد کرد.

بولتون بار دیگر با تکرار مواضع جنگ طلبانه خود علیه ایران، افزود: ایران باید تحت فشار قرار گیرد تا از بلندپروازی‌های هسته‌ای‌اش دست بردارد.دفتر نمایندگی آمریکا در وین روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «جکی والکات» نماینده این کشور در سازمان‌های بین‌المللی خواستار تشکیل جلسه ویژه شورای حکام آژانس برای گفت‌وگو در خصوص تازه‌ترین گزارش آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که شورای حکام این نهاد دهم ژوئیه (چهارشنبه ۱۹ تیر) بنا به درخواست آمریکا جلسه ویژه‌ای درباره ایران تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس اخیراً تأیید کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است.«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز دوشنبه طی اظهاراتی گفت: ایران طبق برنامه‌اش از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور کرده و این را هم از پیش اعلام کرده بودیم. مرحله بعد هم در مورد سقف ۳.۶۷ درصد است که آن را هم اجرا خواهیم کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی از درخواست آمریکا برای برگزاری نشست شورای حکام آژانس درباره ایران ابراز شگفتی کرد.

«میخائیل اولیانوف» روز جمعه در توییتی نوشت: بگذار این نشست برگزار شود اما شورای حکام درباره چه چیزی گفت وگو می‌کند؟ درباره انحراف ایران از مفاد برجام بحث خواهند کرد؟

اولیانوف نوشت: اما از نقطه نظر مأموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی، این اقدامات (اقدامات ایران) تخطی از تعهدات محسوب نمی‌شود. شورای حکام مکان مناسبی برای این گونه بحث‌ها نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *