سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

درخواست هنیه از قطر و سازمان ملل

پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 692137
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از قطر، مصر و سازمان ملل خواست رژیم صهیونیستی را وادار کنند به تفاهمات آتش بس پایبند باشد و آن را اجرا کند.
درخواست هنیه از قطر و سازمان ملل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اسماعیل هنیه شامگاه چهارشنبه در یک تجمع اعتراضی در مخالفت با کنفرانس بحرین که روز چهارشنبه پنجم تیرماه آخرین روز خود را پشت سر گذاشت، از قطر، مصر و سازمان  ملل به عنوان ناظران و میانجی‌گران توافق آتش‌بس خواست، اشغالگران را وادار کنند به مفاد آتش بس پایبند باشد.

هنیه در این مراسم که یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس در غزه و رهبران دیگر گروه‌های فلسطینی هم حضور داشتند، خاطر نشان کرد این طرف‌ها(مصر، قطر و سازمان ملل) باید اشغالگران را وادار کنند به تعهدات خود پایبند باشند.

بر اساس گزارش شهاب،وی همچنین درباره کنفرانس بحرین گفت حماس مخالف رفع محاصره غزه و کرانه باختری و نیز مخالف کمک به ملت فلسطین و پایان رنجی که اشغالگران مسبب آن هستند، نیست، ولی به این شرط که پول اختصاص یافته، سیاسی نباشد.

هنیه موضع ملت فلسطین در قبال کنفرانس بحرین را کلمه قدرتمند و کوبنده برای هر کسی دانست که به فکر توطئه ‌علیه آنها بیفتد، توصیف کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از موضع کشورهای اسلامی و عربی که در کنار مسئله فلسطین ایستادند، تمجید کرد و به ملت بحرین که با برگزاری کنفرانس در کشورشان مخالفت کرده و پرچم فلسطین به دست گرفتند، درود فرستاد و گفت ملت‌های عرب قادر به تحمیل اراده خود و اعتباربخشی به مسئله فلسطین هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *