جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

استقبال چین از نامه‌نگاری ترامپ و کیم

دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 691706
دولت چین امروز دوشنبه ضمن استقبال از تبادل نامه بین سران آمریکا و کره شمالی اعلام کرد، پکن همواره از گفت‌و‌گو و مذاکره برای حل تنش‌ها در شبه جزیره کره حمایت کرده است.
استقبال چین از نامه‌نگاری ترامپ و کیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، با گذشت یک روز از رسانه‌ای شدن خبر ارسال نامه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه از تبادل نامه بین این دو کشور استقبال کرده است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «کی‌بی‌اس‌» کره جنوبی، «گِنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به نامه ارسالی رئیس‌جمهور آمریکا ضمن استقبال از تبادل نامه‌ها بین ترامپ و کیم، از هر دو طرف خواسته که با اتخاذ رویکری فعال و از راه مذاکره، مشکلات در شبه جزیره کره را رفع کنند.

این مقام چینی در نشست خبری در جمع خبرنگاران تاکید کرد، پکن همواره اینطور فکر کرده است که استراتژی مناسب برای خروج از معضلات موجود در شبه جزیره کره، توسل به مذاکره و گفت‌و‌گو است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین به سفر اخیر «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پیونگ‌یانگ و «گفت‌و‌گوهای صریح» او با رهبر کره شمالی درباره حفظ فرایند مذاکرات برای حل مشکلات شبه جزیره کره اشاره کرد.
گنگ شوانگ همچنین درباره ادامه گفت‌و‌گوها بین آمریکا و کره شمالی  و مثمر ثمر شدن این رایزنی‌ها ابراز امیدواری کرد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین
این مقام چینی افزود، پکن امیدوار است همه طرف‌ها به منظور حصول پیشرفت در رایزنی‌ها برای حل مشکلات و مساعدت به صلح، امنیت و رفاه منطقه، ارتباطات بین یکدیگر را تقویت کنند.

دولت کره شمالی بامداد یکشنبه (دیروز) اعلام کرده بود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نامه‌ای از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دریافت کرده است. طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی این نامه توسط شخص ترامپ نگارش شده و حاوی «مطالب مهمی» است.

این نامه در حالی ارسال شده است که ترامپ ۲۱ خردادماه گفته بود که نامه‌ای «بسیار گرم و صمیمانه» از سوی کیم دریافت کرده و احتمال دارد دیدار سوم با او را در آینده نزدیک برگزار کند.

تبادل نامه بین سران آمریکا و کره شمالی در حالی صورت گرفته که دو دیدار ترامپ و کیم در سنگاپور (۲۲ خرداد ۱۳۹۷) و ویتنام (نهم اسفند ۱۳۹۷) به جایی نرسید و اختلافات دو طرف بر سر مسائلی مانند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و تحریم‌های واشنگتن همچنان ادامه دارد.

مقام‌های آمریکایی روز گذشته ارسال نامه ترامپ به کیم را تایید کردند و «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور در این باره گفته بود: «امیدوارم که این (نامه) پایه خوبی برای شروع صحبت‌های مهم با مقام‌های کره شمالی ایجاد کند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *