شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تظاهرات هزاران نفری علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 687940
دهها هزار نفر از ساکنین اراضی اشغالی در اعتراض به اعطای مصونیت قضایی به «بنیامین نتانیاهو» و همچنین کاهش اختیارات دادگاه عالی این رژیم دست به اعتراض زدند.
تظاهرات هزاران نفری علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، هزاران نفر از ساکنان اراضی اشغالی فلسطینی شب گذشته در اعتراض به اعطای مصونیت قضایی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین کاهش اختیارات دادگاه عالی این رژیم به خیابان‌ها ریخته و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

براساس گزارش رویترز، معترضان در تل آویو تقریبا از همه طیفهای سیاسی مخالف حضور داشتند؛ نمایشی کم سابقه از اتحاد میان گروهها و احزاب مخالف نتانیاهو.

رویترز می‌گوید که پلیس تعداد معترضان را اعلام نکرده اما مشاهدات عکاس این خبرگزاری نشان می‌دهد که بیش از 20 هزار نفر در این تظاهرات حضور داشتند. سازمان دهندگان تجمع اما می‌گویند تقریبا 80 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کرده‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دارای پرونده‌های قضایی متعدد در زمینه فساد مالی و پرداخت رشوه است در ماه آوریل گذشته برای پنجمین بار پیروز انتخابات و مسئول تشکیل کابینه شده است.

رویترز نوشت: «اگرچه هیچ تعهد قانونی وجود ندارد که در صورت محکوم شدن در دادگاه، نخست وزیر باید از سمت خود کنار برود اما هم حزبی‌های نتانیاهو در لیکود در پارلمان به دنبال این مساله هستند که برای وی مصونیت قضایی بگیرند تا در صورت صدور هرگونه حکم محکومیت بتواند به فعالیت خود به عنوان نخست وزیر ادامه دهد.»

این تظاهرات درحالی برگزار شده که نتانیاهو تا روز چهارشنبه آینده فرصت دارد اعضای کابینه خود را معرفی کند و در غیر این صورت «روون ریولین» می‌تواند فرد دیگری را مسئول تشکیل دولت این رژیم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *