شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

ترامپ به‌ دنبال عفو نظامیان تروریست آمریکایی

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 687668
رئیس‌جمهور آمریکا از تمایل خود برای عفو نظامیان تروریست ارتش این کشور که به انجام جنایت جنگی متهم هستند، خبر داد.
ترامپ به‌ دنبال عفو نظامیان تروریست آمریکایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه اعلام کرد که در حال بررسی عفو دو یا سه نفر از نظامیان تروریست ارتش این کشور است که به اجرای جنایت جنگی در منطقه غرب آسیا متهم شده‌اند.

در حالی که فعالان حقوقی و دادستان‌های نظامی در آمریکا با ارائه مدارک، این چند نظامی را به جنایت جنگی در عراق و دیگر کشورها متهم کرده‌اند اما ترامپ مدعی است با آنها «ناعادلانه» برخورد شده و قصد دارد تصمیم «جنجال‌برانگیز» عفو آنها را بررسی کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی البته با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده اما توضیح داد که تا زمان برگزاری جلسات دادگاه این نظامی‌ها صبر می‌کند تا سپس درباره عفو آنها تصمیم بگیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه جنایت‌های این نظامیان تروریست در عراق و غرب آسیا مدعی شد: «برخی از این سربازان، کسانی هستند که به سختی جنگیدند. می‌دانید، ما به آنها آموزش می‌دهیم که چگونه جنگجویان بزرگی باشند اما زمانی که با کسی می‌جنگند، با آنها بسیار ناعادلانه رفتار می‌کنیم».

روزنامه «نیویورک تایمز» چندی پیش گزارش داده بود که ترامپ خواستار انجام مقدمات اداری برای اعلام عفو احتمالی این چند نظامی در مراسم روز یادبود کشته‌شدگان ارتش آمریکا شده است.

یکی از این پرونده‌ها مربوط به «ادوارد گالاگر» رئیس عملیات‌های یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا است که به انجام جنایت جنگی در عراق متهم است. دادگاه بررسی اتهامات وی قرار بود هفته جاری برگزار شود که به تاخیر افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نظامیان تروریست آمریکایی بیش از 999 هزار با مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه شده اند.
Iran, Islamic Republic of
علت حضور آمریکا و انگلیس در منطقه، کمک، حمایت و پشتیانی ازتروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تکفیری جیش اظلم، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری، ارتش آزاد سوریه، تکفیری ها، گروه های تروریستی، رژیم کودک کش صهیونیستی و رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.