پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

ترامپ: ۱۵۰۰ نظامی به خاورمیانه اعزام می‌شوند

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 687689
رئیس جمهور آمریکا از اعزام 1500 نظامی به خاورمیانه خبر داد.
ترامپ: ۱۵۰۰ نظامی به خاورمیانه اعزام می‌شوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که واشنگتن 1500 نظامی به خاورمیانه اعزام می‌کند.

ترامپ تاکید کرد که اعزام این نیروها به غرب آسیا با اهداف پیشگیرانه صورت می‌گیرد.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت که اجازه داده نخواهد شد تا ایران به کشوری هسته‌ای تبدیل شود و ایران کشوری است که از تروریسم حمایت می‌کند.
رئیس جمهور آمریکا همچنین از کناره‌گیری «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از سمت خود ابراز تاسف کرد.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس امروز (جمعه) با اعلام استعفای خود گفت که در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسما از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

ترزا می با اعلام استعفا از پست نخست‌وزیری انگلیس، افزود: «اکنون برای من روشن شده که به نفع کشور است تا یک نخست‌وزیر جدید، تلاش‌ها (برای برگزیت) را هدایت کند. پس امروز اعلام می‌کنم که به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌کار در روز جمعه 7 ژوئن استعفا می‌دهم تا نفر بعدی انتخاب شود».

بعد از سه بار رد شدن توافق برگزیت در پارلمان انگلیس، تهدید اتحادیه اروپا به خروج اجباری انگلیس بدون توافق و همچنین استعفای معاون پارلمانی دولت، رسانه‌های انگلیسی روز گذشته (پنجشنبه) گزارش دادند که نخست‌وزیر انگلیس با درخواست اعضای حزب محافظه‌کار در معرض استعفای اجباری قرار گرفته است.

ترزا می به مدت 3 سال، از سال ۲۰۱۶ و بعد از استعفای «جیمز کامرون»، نخست‌وزیری دولت انگلیس و رهبری حزب محافظه‌کار را برعهده داشت.

بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است. در همه‌پرسی ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ در بریتانیا، ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان انگلیس رای به خروج داده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
فهرست بیش از ۱۰۰ جنایت و دخالت آمریکا در کمتر از یک قرن
خبرگزاری تسنیم: تنها در نیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است.
United Arab Emirates
ترامپ چوپان دروغگو است.
ترامپ: نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه نیست

3 خرداد 1398 ساعت 11:30

از نظر ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیازی به اعزام نیروی نظامی بیشتر به خاورمیانه برای مقابله با ایران وجود ندارد.

ترامپ: ۱۵۰۰ نظامی به خاورمیانه اعزام می‌شوند
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸

رئیس جمهور آمریکا از اعزام 1500 نظامی به خاورمیانه خبر داد.
United Arab Emirates
اتهامات تکراری جان بولتون علیه ایران
اتهامات تکراری جان بولتون علیه ایران
شنبه 4 خرداد 1398 - 06:20


مشاور امنیت ملی کاخ سفید با متهم کردن ایران به دست داشتن در حوادث فجیره، انفجار خط لوله انتقال نفت عربستان و حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد گفت که این حوادث رخ داده نگرانی‌های ما درباره ایران را توجیه می‌کند.


«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز شنبه بار دیگر ایران را به دست داشتن در در حوادث فجیره، انفجار خط لوله انتقال نفت عربستان و حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد.

به گزارش الجزیره، وی گفت که این حوادث باعث شده که نگرانی‌های آمریکا درباره ایران و متحدان آن جای توجیه داشته باشد.

بولتون تاکید کرد که اطلاعات آمریکا درباره وجود تهدایدات ایرانی در منطقه دقیق و خطرناک است.

بولتون اخیرا سفری به مقر سیا در ایالت ویرجینیا برای دریافت اطلاعاتی پیرامون ایران داشته است که به گفته سی ان ان، حضور شخصی وی در مقر سیا به دلیل حساسیت اطلاعات نبوده، بلکه وی خواسته افرادی همچون مقام های وزارت خارجه و آن دسته از کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا که در حلقه نزدیکان او نیستند، در جریان این اطلاعات قرار نگیرند.

به گفته منابع آگاه، وظیفه مشاور امنیت ملی دادن اطلاعات به رئیس جمهوری و اجرای دستورات او است اما بی ثباتی ترامپ در تصمیم گیری فضایی برای بولتون ایجاد کرده که به دنبال تاثیرگزاری روی او باشد.

این رفتارهای بولتون حتی عصبانیت ترامپ را در به دنبال داشته است. یک منبع آگاه می گوید که ترامپ بارها گفته است بولتون در موضوع کره شمالی او را تضعیف کرده و نزدیک بوده که کلیت فرآیند مذاکرات با پیونگ یانگ را به بن بست بکشاند.

درباره ایران نیز ترامپ معتقد است که بولتون به دنبال جنگ افروزی است اما رئیس جمهوری آمریکا خواستار مذاکره و توافق با ایرانیان است.
United Arab Emirates
فروش سلاحهای ممنوعه و بمب های خوشه ای بدون مجوز به عربستان، امارات، بحرین توسط مدعیان دفاع ازحقوق بشر ازسال 2015 تاکنون!
فروش انواع سلاحهای ممنوعه و بمب های ممنوعه به عربستا، امارات، بحرین و سایر کشورهای عربی توسط ترامپ خلاف قوانین بین المللی است وهم ناقض قوانین بین المللی است.
Iran, Islamic Republic of
سرلشکر رشید: به دشمن هشدار می‌دهیم در قدرت ملت ایران دچار اشتباه محاسباتی نشود
سرلشکر رشید: به دشمن هشدار می‌دهیم در قدرت ملت ایران دچار اشتباه محاسباتی نشود

به دشمن هشدار می‌دهیم درباره قدرت و اراده ملت ایران، دچار اشتباه در محاسبه نشود که پرهزینه خواهد بود.




تظاهرات گسترده در عراق در اعتراض به سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران
شنبه 4 خرداد 1398 - 15:17

هزاران نفر از شهروندان عراقی در چند شهر از این کشور از جمله بغداد، پایتخت عراق در اعتراض به سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران تظاهرات کردند.


شرکت کنندگان در تظاهرات علیه سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران و منطقه با سر دادن شعارهایی از نمایندگان پارلمان عراق خواستند قانونی در خصوص لزوم خروج نظامیان آمریکا از عراق تصویب کنند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین تاکید کردند که هیچ گونه جنگی را علیه کشورهای همسایه نمی پذیرند.

شهر بصره از برجسته ترین شهرهای عراق بود که تظاهرات گسترده در آن برگزار شد.