سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲

کشتی جنجالی سعودی، در ایتالیا هم خبرساز شد

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 687114
کشتی سعودی که هفته گذشته با ممانعت گروه‌های حقوق بشری و ضد تسلیحاتی، دست خالی کشور فرانسه را ترک کرده بود، دیشب با وجود اعتراضات کارگران در بندری در ایتالیا پهلو گرفت.
کشتی جنجالی سعودی، در ایتالیا هم خبرساز شد
به گزارش جهان نيوز، کشتی سعودی موسوم به «بحری ینبع» که هفته گذشته در بارگیری سلاح در بندر «لوآرو» فرانسه به دلیل اعتراضات گروه‌های حقوق بشری و ضد تسلیحاتی ناکام مانده بود، دیشب در میان سر و صدای کارگران ایتالیایی وارد بندر «جنوا» در ایتالیا شد.

خبرگزاری «انسا» ایتالیا در این رابطه گزارش داد که این کشتی قرار است امشب (دوشنبه) پس از بارگیری سلاح، این بندر ایتالیایی را به سمت جده ترک کند، اما تظاهرات کارگران در منطقه نزدیک بندر مذکور ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری عربی نیوز، اتحادیه کارگری ایتالیا معتقد است که به دنبال تجاوزگری عربستان سعودی در یمن و کشتار مردم بی‌گناه این کشور، نباید معاملات تسلیحاتی با سعودی‌ها انجام بگیرد، چراکه آنها از این سلاح‌ها برای جنگ یمن استفاده می‌کنند.

خبرگزاری ایتالیایی یاد شده در ادامه گزارش داد که گفت‌وگو میان اتحاد کارگری و مدیریت بندر درباره بارگیری سلاح در جریان است.

منابع رسانه‌ای می‌گویند که این کشتی سعودی حامل سلاح‌هایی است که در برخی بنادر اروپایی بارگیری شده است.

کشتی سعودی موسوم به «بحری ینبع» که برای حمل تسلیحات از پیش خریداری شده، چندی پیش به بندر «لو آور» فرانسه اعزام شده بود، اما در میان اعتراضات و فشارهای سازمان‌های حقوق بشری، بدون بارگیری هیچ سلاحی این کشور را ترک کرده بود.

دو گروه حقوق بشری فرانسه روز پنجشنبه گذشته از انتقال تسلیحات به کشتی عربستان سعودی به دلیل امکان استفاده از آن در جنگ یمن جلوگیری کرده بودند.

این فعالان ضدجنگ تأکید کردند که این محموله تسلیحاتی پیمان بین‌المللی تسلیحات را نقض می‌کند و به همین منظور مانع صادر شدن تسلیحات از فرانسه به عربستان شدند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، وارد پنجمین سال خود شده است و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور کشته یا زخمی شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیوان کیفری بین‌المللی چه می‌کند؟
دادگاه لاهه چرا ازسال 2015 تاکنون پرونده کشتار مسلمانان یمن را پیگیری نمی‌کند ‎
قضات دیوان کیفری بین‌المللی چرا ازسال 2015 تاکنون به جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان و متحدانش بررسی و رسیدگی نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
هرعملکرد و رفتار دولت آمریکا عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درمنطقه است.