سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲۲

سندرز: باید به رژیم مستبد و قاتل سعودی بگوییم با ایران مذاکره کند

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 687113
فارس نوشت: سناتور ارشد دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در یک مصاحبه ضمن انتقاد تند از مواضع واشنگتن در قبال تهران تاکید کرد: «باید به عربستان سعودی بگوییم با ایران مذاکره کند».
باید به رژیم قاتل سعودی بگوییم با ایران مذاکره کند
به گزارش جهان نيوز، «برنی سندرز» سناتور ارشد و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» از مواضع دولت «دونالد ترامپ» در قبال ایران و عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد.

این قانونگذار نام‌آشنای آمریکایی در این مصاحبه ضمن دفاع از مواضع سیاست خارجی خود طی سال‌های گذشته گفت: «من علیه جنگ عراق (در سال ۲۰۰۳) رای دادم و برای بیرون کشیدن ایالات متحده از جنگ یمن که موجب تخریب باورنکردنی در این کشور شده، هر کاری که در توانم بوده انجام داده‌ام و برای اینکه ما درگیر جنگ با ایران نشویم، من هر کاری در توانم باشد انجام خواهم داد».

خبرنگار نیویورک تایمز از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوال کرد که «سیاست خارجی دولت برنی سندرز» و دیپلماسی مدنظر این دولت چگونه خواهد بود؟
 
سندرز گفت: «دیپلماسی (دولت سندرز) یعنی، کار کردن با متحدانمان در تلاش برای حل منازعات بسیار مشکل‌ساز بین‌المللی که در سراسر جهان وجود دارد، یعنی تخصیص منابع مالی برای وزارت خارجه (آمریکا)، داشتن بهترین دیپلمات‌ها».

وی افزود: «همین الان اینطور به نظر می‌رسد که جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) در حال تحریک جنگ با ایران است. به نظر من، کاری که ما باید بکنیم این است که به عربستان سعودی که یک رژیم مستبد و قاتل است، بگوییم که آنها به منظور ایجاد صلح در منطقه باید شروع به نشستن بر سر میز و مذاکره با ایران کنند، نه اینکه ما خودمان شرایط بسیار بی‌ثبات کنونی را بدتر کنیم».

سندرز پیش از این بارها در مخالفت با تنش‌آفرینی‌های اخیر دولت آمریکا در قبال ایران از یک سو و همچنین حمایت‌های همه‌جانبه دولت ترامپ از عربستان سعودی و جنگ یمن موضعگیری کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رژیم کودک کش سعودی هیچ فرقی با رژیم کودک کش صهیونیستی ندارد.
آل سعود سگ زنجیری کاخ سفید است.
نتانیاهو سگ زنجیری کاخ سفید است.
ترامپ هم سگ هار رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل متحد درجهان است.
هوشنگ کیان راد
Italy
الانه که یک عده در ایران ذوق مرگ بشوند که ببینید دمکراتهای آمریکا هم آدمهای خوبی هستند، غاقل از این که: دستکش مخملی روی دست چدنی هستند و بس؛ با آب زر بنویسید که پیشینیان گفته اند: ســـگ زرد بـــــــــــرادر شــــــــــغـــــــــــــــال اســـــــــــــــت.
Iran, Islamic Republic of
دولتمردان آمریکایی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان باید دردادگاه لاهه محاکمه شوند.

Iran, Islamic Republic of
برخی کشورهای عربی جنایتکارشماره یک ازسال 1357 تاکنون با کمک، حمایت و پشتیبانی کاخ سفید درمنطقه جنایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
ما عربستان سعودی را جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم.
Iran, Islamic Republic of
ضمن تایید نظر شما باید بگم مذاکره با شیطان بزرگ به اندازه کافی به شان و شخصیت ایران انقلابی ضربه زد، دیگه نباید اجازه مذاکره با گاو شیرده آمریکا داده بشه. اصلا این نئاندرتال‌ها مذاکره میفهمن چیه؟!
Romania
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Romania
ملت ایران به هیچ کشوری باج نمی دهد.
Romania
مشکلات اصلی داخلی درسراسرکشور و خارجی به خاطرناتوانی، کوتاهی، .... دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
Romania
موشکی می سازیم که تمام نقاط آمریکا را هدف قرار دهد
Romania
دولت های تحریم کننده حامی تروریست درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان هستند.
دولت هایی که چنین تحریم را اعمال می کنند، تروریست پرور و حامی تروریست درسراسرجهان هستند.
بالگردهای آمریکایی داعشی ها را جا به جا کردند.
هرجایی آمریکا حضور داشته باشد تروریسم، داعش و گروه های تروریستی نیزآنجاست.
Romania
تنها سلاح هسته می تواند از ما در برابر آمریکا و منحدانش محافظت کند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
آن چيزي كه مي تواند ملت ايران را در برابر زورگوها و جنايتكاران عالم قوي و شكست ناپذير سازد بمب اتم نيست . شكست ناپذيري ما به دو عامل اساسي نياز دارد. اول اعتمادكامل و عمل به منويات و فرامين رهبر حكيم و بصير و خداباور انقلاب و دوم دست رد زدن ورويگرداني هميشگي از غربزدگان ليبرال مسلك فعال در عرصه سياسي كشور كه به دروغ ادعاي اصلاح گري دارندو نام اصلاح طلب را بر خودشان گذاشته اندو ايضا" برخي اصولگرا نماهايي كه نان به نرخ روز خورند و اصول سوارند نه اصولگرا .
اگر مردم ما به اين حد از رشد و بالندگي سياسي و فرهنگي و اجتماعي رسيدند و تجربيات تلخ گذشته در اعتماد مكرر به يه مشت كلاش دروغگوي غربزده قدرت طلب پول پرست برايشان درس عبرت شد و فرامين و اشارات و پند واندرزهاي حكيمانه سكاندار كاربلد انقلاب را به گوش جان شنيدند و عمل كردند , مطمئنا" قادر به شكست دادن تمام ابر جنايتكاران عالم چه در جنگ نظامي چه در جنگ اقتصادي و چه در جنگ فرهنگي خواهند بود.
Iran, Islamic Republic of
اجازه نمی دهیم هیچ کشوری پایش را ازگلیمش خود درازکند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک احترامی برای زندگی بشرقائل نیست.
حامیان اصلی دیروز صدام دیکتاتور، امروز مدعی کاربرد سلاح شیمیایی درسوریه هستند شرم آوراست.
Iran, Islamic Republic of
از وزارت اطلاعات متشکریم که اجازه خرابکاری به جاسوسان آمریکا ندادند، فقط از یک نکته نباید غفلت کرد و آن مدیران نفوذی و دو چند تابعیتی‌ها هستند که برخی مشغول اجرای سند 2030 هستند و برخی در حوزه سینما، تئاتر و... بی‌بندوباری و ولنگاری فرهنگی را ترویج می‌کنند و...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال پوزه آمریکا را به خاک مالیده و بیشتر خواهد مالید چون هر چه فشارش را به مشتریان نفت ما زیاد میکند نفت قیمتش بالاتر میرود و نتیجه اش این است که ایران با تولید کمتر همان مقدار قبلی درآمد نفتی دارد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی جرأت جنگ‌ نظامی ندارد.
آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی جرأت جنگ‌ نظامی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
هشدار رزمنده ایرانی به جرمی هانت وزیرخارجه انگلیس
در صورتی که «منافع» ایران در خلیج هدف قرار گیرد، سپاه به همراه ارتش به این اقدام پاسخ می‌دهد
Iran, Islamic Republic of
شلیک به سفارت آمریکا و دعوت سران عرب، هر دو بخشی از سیاست آشوب ساز عربستان در منطقه است. توقف روند حقیقت یابی کنگره آمریکا در موضوع 11سپتامبر، خیانتی به ملت آمریکا بود که هنوز ادامه دارد.»
Iran, Islamic Republic of
انگلیس جنایتکارشماره یک ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوزسعودی درجنگ یمن است.