سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۳۴

نقش معاون فرهنگی دانشگاه تهران در غائله دوشنبه

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 686347
دانشجو‌های دانشگاه تهران از یک نفر دیگر هم نام می‌برند که نمی‌توان از نقش او در چگونگی پیشبرد این غائله چشم پوشید و او کسی نیست جز معاون فرهنگی دانشگاه تهران؛ مجید سرسنگی.
نقش معاون فرهنگی دانشگاه تهران در غائله دوشنبه
به گزارش جهان نيوز، یک روز پس از غائله تجمع دانشجویان موسوم به چپ در دانشگاه تهران علیه قانون حجاب دو حاشیه از آن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت. حاشیه اول دو عکس و فیلم بود. یکی تصویر لگد زدن یکی از معترضان به دختری چادری در حیاط دانشگاه و در میانه تجمعی که می‌گفتند آرام بوده است و فقط شعار داده‌ایم و دیگری فیلم یکی از لیدر‌های چپ در تجمع با روسری مشکی که هم مو‌های فرد و هم مقابل صورتش را پوشانده و در برابر پایین کشیدن آن از مقابل دهانش مقاومت می‌کند. وقتی سرانجام یکی روسری را از مقابل دهانش کنار می‌زند، معلوم می‌شود او یک مرد است با روسری! این فیلم برای مخاطب یادآور فرار مجید توکلی از لیدر‌های دانشجویی فتنه سال ۸۸ است که با پوشش مقنعه و چادر قصد فرار داشت که توسط مأموران امنیتی دستگیر شد.

همین دو قاب، تصویری روشن از غائله‌ای می‌دهد که به نام یک اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویی انجام شد. نگاهی به توئیت یکی از دانشجویان دانشگاه تهران تصویر بهتری هم ارائه می‌کند از تجمعی که گرچه به اسم دانشگاه تهران بود، اما چپ‌ها دوستان‌شان از دانشگاه‌های دیگر و حتی دوستانی غیردانشجو را به اردوکشی آوردند.

او که در مخالفت با تجمع چپ‌ها در حیاط دانشگاه حضور یافته، می‌نویسد: «بعد از این‌که یکی داشت چادرمو می‌کشید و یکی از پشت مشت میزد تو کمرم خودمو کشیدم عقب و یکی از پسرانی که خیلی دغدغه آزادی پوشش داشت بلند گفت: اون شال سبزه که روشو پوشونده و میزنه عجب شیرزنیه اون یکی جواب داد دخترای امیرکبیرنا!» یعنی از دانشگاه امیرکبیر بودند و نه تهران. دانشجوی دیگری هم در مقابل غائله چپ‌ها در تجمع حاضر شده، خطاب به فردی از حامیان این تجمع غیرقانونی می‌نویسد: «همه کسانی که توی سالن آوینی جمع شده بودن از طرف ما کارت‌های دانشجویی شون رو نشون دادن و حتی یه نفر ازشما کارتی نداشت که بالا بگیره.»

بر پایه گزارش جوان، چپ‌ها روز دوشنبه از دانشگاه‌های دیگر و حتی از غیردانشجو‌ها یارکشی کردند تا تجمع‌شان علیه حجاب و علیه روزه پرتعداد جلوه کند، اما در برابر حضور پرتعداد دانشجویان مذهبی دانشگاه تهران به در بسته خوردند. این میان، اما دانشجو‌های دانشگاه تهران از یک نفر دیگر هم نام می‌برند که نمی‌توان از نقش او در چگونگی پیشبرد این غائله چشم پوشید و او کسی نیست جز معاون فرهنگی دانشگاه تهران؛ مجید سرسنگی. کسی که دانشجویان مخالف حجاب را به سالن آمفی تئاتر دانشگاه راهنمایی کرده، اما فضای چندانی به دانشجویان موافق حجاب نداده و بعد هم پشت میکروفن گفته که «۲۰ سال است شما حرف زدید، بگذارید بقیه هم حرف بزنند!» کسی که پیش از این نسبت به نامه چند هزار نفری دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران نسبت به پوشش نامناسب تعدادی از دانشجویان بی اعتنایی کرده و روز تجمع هم به مخالفان حجاب فرصت قرائت بیانیه داده ولی این سو به دانشجویان حامی حجاب فرصت صحبت نداده است. دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران می‌گوید: «یکی از گلایه‌های ما از حراست دانشگاه این است که چرا روز گذشته و زمانی که از التهاب جو دانشگاه با خبر شدند، در بازدید کارت‌های دانشجویی در ورودی‌های دانشگاه تساهل به خرج دادند. همچنین مسئولان فرهنگی دانشگاه در این قضیه بسیار واداده عمل کردند و به رغم مخالفت دانشجویان انقلابی در رابطه با رسمیت دادن به اقدامات ضددینی عده‌ای هنجارشکن، اما متأسفانه با دخالت آقای سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، عملاً آن اقدامات هنجارشکنانه در فضای دانشگاه به رسمیت شناخته شد.» چند توئیت از یک دانشجوی علوم سیاسی را در مورد سرسنگی بخوانیم: «مجید سرسنگی در زمان ریاست محمدرضا عارف بر دانشگاه تهران رئیس دفتر او بود. در انتخابات سال ۸۴ هم رسماً از معین حمایت کرد. بعد از تغییر دولت او که جایگاهش را از دست رفته می‌دید، با تغییر رویکرد توانست کرسی‌ای در خانه هنرمندان زیرمجموعه بسیج هنرمندان کسب کند. با موفقیت در این کار او وارد تیم قالیباف شد و همزمان توانست وارد سازمان زیباسازی شهرداری تهران شود. او در انتخابات ۹۲، اما دوباره به سراغ عارف رفت و رابط ستاد دانشگاهیان او شد. بعداز رأی آوردن روحانی دوباره پای سرسنگی در هیئت رئیسه دانشگاه تهران بازشد. معاون دانشگاه تهران سرخط بسیاری از خبر‌ها شد. بعد‌ها مشخص شد برای پوشش خبری اخبارش به خبرنگاران هدیه می‌دهد. اما مسئله خیلی مهم‌تر آن بود که شورای عفاف و حجاب را که در دانشگاه تهران شکل گرفته بود و تقریباً به مرحله تنظیم آیین‌نامه هم رسیده بود، او شخصاً ملغا کرد و باشگاه دانشجویان را در اختیار جریانی قرارداد که از نظر فرهنگی هیچ علقه‌ای به جریان فرهنگی ایرانی و اسلامی نداشتند. حالا یک سؤال! جناب دکتر سرسنگی این ما هم هستیم که ۲۰ سال است تریبون داریم یا شمایید که با خوابیدن وسط لحاف و جفت‌کردن کفش اصحاب قدرت در قدرت هستید؟!» به نظر می‌رسد بررسی نقش مدیران دانشگاه تهران در این غائله قابل تأمل باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر ما به این اصل قرآنی پایبند باشیم که فرمود الفتنه اشد من القتل یعنی فتنه گری از قتل بدتر است آن وقت فتنه را در نطفه خفه میکنیم چون فتنه زمینه قتل بیگناهان را فراهم میکند.
Iran, Islamic Republic of
می خواهند به شکل و بهانه ای که شده است مردم را به خیابان و اعتراض علیه نظام بکشانند چند جوان خام را تحریک می کنند تا به بهانه اعتراض به احکام مسلم اسلام اعتراض کنند و سرگرم شوند ..
Iran, Islamic Republic of
سربازان ترامپ مشغول انجام وظیفه هستند میخواهند پولی که از ارباب میگیرند حلالشان باشد.!!!
Iran, Islamic Republic of
از کجا فهمیدی اینها سربازان ترامپ هستند دلیل بده قانعم کن
Iran, Islamic Republic of
چون دقیقا کاری می کنند که ترامپ می خواهد
پس بفهم این تصادفی نیست
Iran, Islamic Republic of
...
۱۲:۳۱ !!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
دانشجوی قمی
Iran, Islamic Republic of
یک پیشنهاد
خواندن کتاب «ضوابط پوشش در دانشگاه‌های جهان» که بازتاب‌دهنده تجاربی است از دانشگاه‌های نقاط مختلف دنیا که نشان می‌دهد ضوابط پوشش و ظاهر در همه‌جا اجرا می‌شود و وجود دارد.
لطفا فایل پی دی اف این کتا را منتشر کن تا راحت به دست دانشجویان و کارمندان برسد
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
چرا آدرس معاون فرهنگی دانشگاه را میدید؟!!
خود معاون اول رئیس جمهور جناب جهانگیری، دیروز چراغ سبزی آشکار نشان داده و در مغالطه ای آشکار فرموده اند باید اعتراض دانشجویان را شنید!!!...
Iran, Islamic Republic of
باید اعتراض ذانشجویان را شنید اعتراضشان هم لابد از جنس اقتصادی و مشکلات مملکت نیست از نوع ربنای شجریان و حصر و حجاب و... است این است که میگویم سربازان ترامپ نیمه شب به بعد با آن شانزده شماره ای که از اول انقلاب داده بودند مشغول تماس هستند تا عملیاتها هماهنگ با خارج باشد ...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
مخالفت با ریاست نیلی احمدآبادی بر دانشگاه تهران که توسط شورای انقلاب فرهنگی صورت گرفت به یاد آوردید....
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اساتید دانشگاه هم دل خوشی ندارند.
الان وضع پوشش و رفتارهای مختلط دانشجویی به جایی رسیده که حتی اساتید و دانشگاهیانی که دغدغه حجاب ندارند؛ منشاء بسیاری از مشکلات درسی و رفتاری و ناهنجاری دانشجویان را در رهاشدگی فرهنگی دانشگاه می دانند. ....
Iran, Islamic Republic of
این فرد خاطی را از دانشگاه بیرون کنند تا دانشجویان را تحریک نکند ...
Iran, Islamic Republic of
واسه چی آوردنش که بخواهند بیرونش کنند اینها با دقت گزینش میشوند!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگر او در محل حضور داشته اگه بوده بله بندازیر بیرون اما اگه نیبوده چی /
رسول
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم خط دهی به این غائله اشوب زیر سر سفارت روباه پیر نیست !...مدیرانی که در افطاری !....سفارت انگلستان دعوت بودند رفتن از ملکه الزابت خط بگیرن !....وقتی هم که میگیم وزارت اطلاعات ورود کرده و اسامی این مدیران رو اعلام کنه میشیم ادم بده و اونوقت حتی جهان نیوز هم پیاممون رو چاپ نمیکنه !...........
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این همه ایرا به معاون فرهنگی مگر مدرکی دارید؟
Iran, Islamic Republic of
بنظر من معاون فرهنگی کاره ای نیست شاید بنام او باشد اما پشت پرده کسای دیگه ای هستند نظر لطفا؟!
رسول
Iran, Islamic Republic of
معاون فرهنگی که کاره ای نیست حتی روحانی میگه کاره ای نیستم و اختیار ندارم پس بنظرتان عمه من میتونه این اشوب رو برپا کنه ؟
Iran, Islamic Republic of
نه خیر عمه شما بی تقصیر است کار عمه الیزابت است!!!!!!!
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
گذر عوامل امنیتی از کنار نام افراد واشخاص وبرخورد نکردن اصولی با اتفاقات اینچنینی دوباره به انها فرصت یارگیری خواهد داد.....
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
در حاکمیت یک باز سازی کامل نیرو ی انسانی مورد نیاز است ...
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
تمام این سناریوها و اجرای نمایش حجاب اجباری-دیوار کشیدن- حشد الشعبی -حصر-ربنای شجریان-حضور زنان در ورزشگاه و...جهت انحراف افکار عمومی از عملکرد دولت در زمینه اقتصادی است و هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم ایجاد دوقطبی بیشتر میشه
حسینی
Iran, Islamic Republic of
تمام این کسایی که برای غرب و آمریکا و منافقین و بر علیه مردم و مملکت خوش رقصی میکنن بدونن تمام کاراشون رصد میشه ودر پروندشون ثبت میشه نظام هم انشاله از این بحرانها خارج میشه و در آرامش ، پرونده ها یک باز نگری میشه بترسید از اون روز اینقدر از پشت خنجر نزنید
Iran, Islamic Republic of
اعدامشون کنید تا درس عبرتی باشند برای بقیه
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها وقتی به مرادشان در مدیریت نمی رسند ( برجام و گفتگوی تمدن ها و باز کردن پای اجنبی به کشور ) از گزینه های مختلفی که مشقتی برای تن زرورقی شان ندارد مانند الفاظ فریبنده آزادی ، برابری زن و مرد ، دوچرخه سواری زنان ، حضور زنان در استادیوم ، حجاب اختیاری استفاده می کنند ، این طایفه بد بو حز بدبختی و ضلالت برای خودشان و مردم چیزی ندارند ، شباهت های زیادی بین مبانی اندیشه سیاسی و اجتماعی پهلوی ها و اصلاح طلب ها وجود دارد اما با ورژن و مارک جدید .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
می خواهندفتیله فتنه 98 را روشن کنند