جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۵

ادعای پمپئو: نامه‌ ایران عمدا مبهم نوشته شده!

پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 685538
وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد نامه‌ای را که ایران به سران پنج کشور (انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین) درباره تصمیمش برای کاهش اجرای تعهدات هسته ای‌اش نوشته است را دیده است.
ادعای پمپئو: نامه‌ ایران عمدا مبهم نوشته شده!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای بریتانیایی خود در پاسخ به سوالی درباره فشار آمریکا به ایران که می‌تواند تهدید جنگ را در پی داشته باشد و آیا فکر نمی‌کنید این فشارها از سوی آمریکا عامل درگیری و تنش شود، ادعا کرد: وقتی ما در چشمان شرارت خیره شده‌ایم این درست نیست که بپرسید طرف چه کسی هستید. این بحث یک لفاظی است، ما طرف دموکراسی هستیم. هدف ما این است کشوری ایجاد کنیم که به نفع مردمش کار کند. شما شاهد اقدامات ایران در خاک اروپا و یا در منطقه و مسائل دیگر هستید و اینها موضوعاتی است که من و جرمی (هانت) درباره آن در یک سو ایستاده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه شما چه برداشتی از اعلامیه ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای اش دارید، فکر می کنید ایران به سمت سلاح هسته‌ای برود، گفت: من نامه آنها را دیده‌ام و به نظر عمداً مبهم نوشته شده است. باید صبر کنیم ببینیم اقدامات آنها چیست؟ بعد از آن تصمیم می‌گیریم و ارزیابی می‌کنیم. ما سعی خواهیم کرد تصمیم خوبی بگیریم که در واکنش به اقدامات آنها چه کنیم.

وی ادامه داد: اینکه ایران از برجام دور شود و به سمت برنامه هسته‌ای برود ممکن است به روندی منجر شود که آنها به سمت سلاح (هسته‌ای) بروند. ما و بریتانیا در همکاری هستیم که ایران راهی به سمت سلاح هسته‌ای پیدا نکند.

پمپئو همچنین در این نشست مطبوعاتی مشترک در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینستکس، گفت: ما با شرکای اروپایی خود در این ارتباط صحبت کرده‌ایم، تدابیری اندیشیده شده تا کالاهای بشردوستانه به ایران منتقل شود و تا وقتی اینستکس چنین خاصیتی داشته باشد مشکلی وجود نخواهد داشت اما اگر فراتر برود ما بررسی می‌کنیم و اگر لازم باشد تحریم‌هایی علیه کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند برقرار می‌کنیم.

 ادعای دستیابی ایران به سلاح‌ هسته‌ای از سوی مقامات غربی در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید کرده‌اند سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پمپئو بزار خیالت را راحت کنم. کوتاه نمیاییم.
Iran, Islamic Republic of
هم مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا غلط می کند هم آمریکایی ها!
آمریکا جنایتکارشماره یک ازبرجام خارج شده است دیگر برجام ربطی به آمریکا جنایتکارشماره یک ندارد.
Iran, Islamic Republic of
پیروزی مقتدرانه و 48 ساعته مقاومت غزه را به برادران و خواهران مجاهد فلسطینی عزیزمان در برابر رژیم جعلی تا دندان مسلح خبیث، تبریک عرض می‌کنم و از خداوند نصرت نهایی رزمندگان و بهشت رضوان برای شهدای فلسطینی خواستارم. تنها راه پیروزی بر کفر، شرک، زر و سیم و منافقین آل‌سعود صهیونیستی، مقاومت است و بس!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا در برابر 600 موشک مقاومت فلسطین (غزه) دوام نیاورد و عاجزانه تقاضای آتش‌بس کرد! چطور شیطان بزرگ جرأت این بازی با دم شیر را بکند در صورتی که می‌داند اگر این غلط زیادی را بکند بلافاصله با ده‌ها هزار موشک نقطه‌زن روبه‌رو خواهد شد؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا اگر می‌توانست به ایران حمله کند یک روز هم تأخیر نمی‌کرد. خیلی خوب می‌دانند حمله به ایران مساوی با نابودی اسرائیل و پایگاه‌های متحدان منطقه‌ای آمریکا خواهد بود. عناصر و افرادی که در داخل با ترساندن مردم از سایه جنگ حرف می‌زنند بدانند که اهداف دشمن را پیاده می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
اگر دشمنان در گذشته از مذاکره با آقای جلیلی در قضیه هسته‌ای ناراحت بودند بدین خاطر بود که باید در این مذاکرات امتیاز نقد و اطمینان‌آور به ایران می‌دادند. حریف در مذاکره مثل آقای ظریف را می‌خواست که به امتیاز نسیه یعنی وعده و وعیدهای پوچ آنان قانع باشد و تا می‌شود امتیاز نقد بدهد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک از برجام خارج شده است حق دخالت و مداخله درباره برجام ندارد.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره دولت روحانی با آمریکا و کشورهای اروپایی بی مورد و بی ارزش بوده است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک رسمی از برجام خارج شده است دیگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکارشماره یک حق دخالت، مداخله و حرف زدن درباره برجام را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
مایک پمپئو نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی باید پاسخگوی دخالت خود درامور کشورها باشد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکارشماره یک حق دخالت درامور داخلی دیگرکشورها را ندارد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکارشماره یک مداخله درامورداخلی دیگرکشورها دست بردارد.
Iran, Islamic Republic of
درباره تصمیمش برای کاهش اجرای تعهدات هسته ای‌اش هیچ ربطی به آمریکا جنایتکارشماره یک ندارد.
Iran, Islamic Republic of
چی فکر میکردن چی ...
علی بابا
Iran, Islamic Republic of
پمپئو تو بیشعورتر از اون هستی که متوجه نامه بشی. کی اون نامه رو به این مردک نشون داده
Iran, Islamic Republic of
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. امام ره