دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

تحقیق درباره دخالت نظامی امارات در لیبی

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 685203
کارشناسان سازمان ملل در حال انجام تحقیقاتی درباره دخالت نظامی امارات در جنگ داخلی لیبی هستند.
تحقیق درباره دخالت نظامی امارات در لیبی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یک گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد که کارشناسان این سازمان در حال انجام تحقیقاتی درباره دخالت نظامی امارات در درگیری‌های لیبی هستند به خصوص اینکه در آوریل گذشته موشک‌هایی از چند فروند پهپاد ساخت چین شلیک شده است که نمونه این پهپادها را ارتش امارات در اختیار دارد.

در این گزارش آمده است، موشک‌هایی که از این پهپادها در ضاحیه جنوبی طرابلس طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آوریل شلیک شده است، موشک‌های هوا به سطح نوع «بلو آرو» بوده و ترکش‌های به جای مانده از آن، این موضوع را ثابت می‌کند و تنها سه کشور اعم از چین، قزاقستان و امارات عربی متحده این موشک‌ها را در اختیار دارند و این نوع موشک‌ها تنها از پهپادهای ساخت شرکت «وینگ لونگ» چین شلیک می‌شوند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، گروهی از کارشناسان سازمان ملل درباره استفاده احتمالی نیروهای «حفتر» یا طرف سوم حامی این نیروها از پهپادهای مذکور تحقیقاتی را انجام داده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که این مسئله تقریبا قطعیت دارد که «لیبی به طور مستقیم این نوع پهپادها و موشک‌ها را از شرکت سازنده یا چین تحویل نگرفته است».

امارات پنجشنبه گذشته اعلام کرد که اولویت در لیبی «مقابله با تروریسم» است.

حملات نظامیان حفتر برای تصرف پایتخت لیبی اکنون وارد دومین ماه شده است و آنها از چهارم آوریل گذشته با حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر حملات خود برای تصرف طرابلس را آغاز کرده و توانستند به چهار شهر اصلی واقع در اطراف طرابلس (صبراته، صرمان، غریان و ترهونه) و نیز جنوب این شهر نفوذ کنند اما با شکست‌هایی مواجه شده و در بیشتر محورها عقب‌نشینی کردند و نتوانستند از حصار امنیتی این شهر عبور کنند.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه (دیروز) در گزارشی اعلام کرد که از آغاز درگیری‌های مسلحانه در حومه طرابلس پایتخت لیبی، ۴۳۲ نفر کشته و ۲۰۶۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امارات جنایتکارشماره یک به عربستان سعودی جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون یکی ازحامیان اصلی تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.
امارات جنایتکارشماره یک مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درمنطقه، یمن و لیبی شده است.