جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

بانوی مسلمان اندونزيایی: زنان ایرانی! قدر كشورتان را بدانيد/ نخستين مسلمان «پرو»: با «حجاب» مجذوب اسلام شدم

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 684743
فارس نوشت: همایش تخصصی «الگوی بانوی مسلمان» با حضور دو بانوی مسلمان از كشور اندونزی و پرو برگزار شد.
زنان ایرانی! قدر كشورتان را بدانيد
به گزارش جهان نيوز، حنیف فطریانی عصر امروز در همایش تخصصی الگوی بانوی مسلمان در دانشگاه بوعلی‌ با بیان اینکه اندونزی در آسیای شرقی واقع شده است اظهار کرد: اندونزی بزرگترین کشور مسلمان است و مردم آن بیشتر دین اسلام و مذهب شافعی را برگزیدند اما حکومت آن اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه وهابی، سلفی و... نیز در اندونزی وجود دارد افزود: وقتی به دنیا آمدم مسلمان بودم و در خانواده‌ای مسلمان و اهل سنت شافعی بزرگ شدم.

این بانوی مسلمان اندونزیایی با بیان اینکه اسلامی بودن در ایران تجلی پیدا کرده تصریح کرد: اسلام در این کشور در زندگی مردم به ویژه زنان بارز و مشخص است.

وی با اشاره به اینکه مردم اندونزی اگرچه مسلمان هستند، اما نماد اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی آنها ملموس نیست ادامه داد: در کشور من معلوم نیست زن مسلمان هست یا نه چراکه برخی از افراد حجاب ندارند.

وقتی الگوهای مناسب ارائه نشوند مردم از غرب الگو می‌گیرند
فطریانی با بیان اینکه وقتی دانش‌آموز بودم فقط من حجاب داشتم که همین موضوع باعث ایجاد شرایط سختی برایم شده بود اما از آن دست نکشیدم گفت: ما مسلمانان باید شخصیت و هویت مسلمان بودن را حفظ کنیم، ایران کشوری است که بیشترین جلوه اسلامی را دارد که در حکومتداری و زندگی مردم قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه در اندونزی فرهنگ غربی نفوذ کرده است تصریح کرد: وقتی الگوهای مناسب ارائه نشوند مردم از غرب و بازیگران سینما و فوتبال الگو می‌گیرند.

این بانوی مسلمان اندونزیایی با بیان اینکه در اسلام الگویی مانند حضرت فاطمه(س) برای زنان داریم که باید از آن بهره ببریم ادامه داد: ایران تلاش بسیاری برای تحقق اسلام کرده و محیط مناسب آن نیز به برکت خون شهداست.

وی خاطرنشان کرد: محیط مناسبی برای زنان در ایران وجود دارد، ما به ایران امید داریم تا جرقه انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر نیز مؤثر واقع شود.

حجاب برای خدا زیباست
ماکلی آماسای، نخستین مسلمان کشور پرو که از مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده نیز در این مراسم اظهار کرد: «پرو» جزو آمریکای لاتین محسوب می‌شود، متأسفانه بی‌بندوباری در این کشور رواج دارد تا حدی که مردم آن هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این میان این زنان هستند که آزار می‌بینند و حقوقشان رعایت نمی‌شود گفت: 6 سال قبل به عنوان اولین نفر در پرو مسلمان شدم، متأسفانه در این کشور چهره مسلمانان را در فضای مجازی بسیار خشن نشان می‌دهند به طوری که آنها اهل جنگ و کشت و کشتار معرفی می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه‌ای توسط یک طلبه جامعه‌المصطفی با دین اسلام آشنا شدم ادامه داد: مسلمان هر کاری می‌کند برای خداست و این برای من بسیار زیبا بود.

از امام زمان(عج) خواستم به ایران بیایم و مثل بانوان ایرانی باشم
آماسای با بیان اینکه در پرو همه مسلمانان را به عنوان تروریست می‌شناسند خاطرنشان کرد: من وقتی با فلسفه حجاب آشنا شدم و فهمیدم مسلمانان واقعی چطور رفتار می‌کنند مجذوب این دین شدم.

وی با اشاره به اینکه مسیحیان نیز به خدا اعتقاد دارند اما رابطه‌ای چون مسلمانان با خداوند ندارند گفت: خانواده من هنوز مسیحی هستند و مسلمان شدن مرا قبول نمی‌کردند زیرا همیشه تحت تأثیر تبلیغات سوء علیه مسلمانان بودند.

این بانوی مسلمان پرویی با بیان اینکه بهترین زن در پرو زنی است که کمترین حجاب را داشته باشد اظهار کرد: در پرو هر مردی اراده کند هر زنی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه من متوجه شدم حجاب به خاطر همسران نیست بلکه به خاطر خداست افزود: خدا را شکر می‌کنم که به ایران رسیدیم و در شهر قم به تحصیل اشتغال دارم.

آماسای تصریح کرد: از امام زمان(عج) خواستم که به ایران بیایم و مانند بانوان ایرانی باشم که همین هم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت!