جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آزمایش چندین موشک کوتاه‌برد توسط کره شمالی

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 684606
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد کره شمالی امروز شنبه چند موشک کوتاه برد ناشناس را در دریای شرقی آزمایش کرده است.
آزمایش چندین موشک کوتاه‌برد توسط کره شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم،‌ کره جنوبی اعلام کرد، این موشک‌ها راس ساعت 9:6 صبح امروز به وقت محلی شنبه در ساحل شرقی شهر وونسان کره شمالی پرتاب شدند.بیانیه می افزاید: مقامات کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا در حال "تجزیه و تحلیل جزئیات این موشک ها" هستند.

به گزارش اسپوتنیک، این موشک‌ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در آسمان پیش رفته‌اند یا ارتفاع آنها هنوز مشخص نیست.کره شمالی اواخر فروردین ماه امسال نیز در بیانیه ای اعلام کرد یک سلاح تاکتیکی هدایت شونده جدید آزمایش کرده است.

این آزمایش موشکی دومین آزمایش کره شمالی بعد از نشست رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ در 28 فوریه در شهر هانوی ویتنام است.نشست اخیر سران کشورهای کره شمالی و آمریکا بدون هیچ گونه توافقی در مورد محو سلاح های هسته ای به پایان رسید.

پیونگ یانگ به مدت یک سال است که به منظور رسیدن به توافق صلح با ایالات متحده و کره جنوبی، آزمایش سلاح از جمله سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک را به حالت تعلیق در آورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *