شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۸

رجزخوانی وزیر خارجه بحرین علیه ایران/ اهانت مجدد به «مقتدی صدر»

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 684515
مهر نوشت: وزیر خارجه بحرین در ادامه یاوه گویی های خود علیه ایران، در سخنانی تعجب برانگیز به رجزخوانی علیه تهران پرداخت و مدعی شد: اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، در واقع خودش را خفه کرده است!
رجزخوانی وزیر خارجه بحرین علیه ایران
به گزارش جهان نيوز، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین که به یاوه گویی علیه ایران و البته دیگر کشورهای منطقه عادت کرده و آن را جزئی از وظایف دیپلماتیک خود تلقی می‌کند، به تازگی در گفتگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» اظهارات عجیب و البته توهین آمیزی را در خصوص کشورهای مختلف مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه بحرین که سابقه هتاکیِ خارج از موازین دیپلماتیک به دیگر کشورها و مقامات آنها را در پرونده خود می بیند، در سخنانی عجیب به رجزخوانی علیه تهران پرداخته و مدعی شده است: اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، در واقع خودش را خفه کرده است!

وی ضمن نادیده گرفتن حمایت‌های رژیم متبوعش از تروریست‌های تکفیری در سراسر منطقه، مدعی شد: ایران در امور کشورهای منطقه مداخله می‌کند و به تسلیح شبه نظامیان می‌پردازد.

این وزیر بحرینی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه در خصوص توافق هسته‌ای ایران و غرب، مدعی شد: توافق صورت گرفته باید به مسأله موشک‌های بالستیک ایران نیز می‌پرداخت اما این اتفاق نیفتاد و شاهد بودیم که چنین توافقی موجب افزایش تهدیدات از سوی ایران شد! ایران باید در سیاست‌های خود در قبال آمریکا را تجدید نظر کند.

وی در خصوص سوریه نیز تأکید کرد که کشورش به دنبال بازگرداندن دمشق به اتحادیه عرب نیست. این مقام بحرینی گفت: نه ما و نه شرکایمان در منطقه به دنبال بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب نیستیم. ما می‌خواهیم با سوریه ارتباط داشته باشیم و این به معنای عادی سازی روابط و یا تعجیل برای عادی سازی نیست؛ ضمن اینکه به هیچ وجه تمایل نداریم ارتباطمان با سوریه از کانال ایران و ترکیه انجام شود.

وزیر خارجه بحرین که به متهم کردن ایران به دخالت در امور منطقه عادت کرده، در خصوص یمن نیز سنت شکنی نکرد و ایران را به نقش آفرینی در این کشور متهم کرد! وی همچنین نیروهای مقاومت یمن را به کارشکنی در مسیر صلح متهم کرد!

وی همچنین ضمن نادیده گرفتن اعتراضات شدید در عراق به دنبال توهین آشکارش به مقتدی صدر رهبر جریان صدر، بار دیگر لب به بیان اظهارات توهین آمیز علیه وی گشود. وزیر خارجه بحرین در این خصوص گفت: افرادی در عراق وجود دارند که از خارج دستور می‌گیرند و مقتدی صدر یکی از آنهاست. او همانطور که ایران می‌خواهد به بحرین توهین می‌کند!

گفتنی است، حملات تند وزیر خارجه بحرین به کشورهای مختلف ازجمله ایران در گفتگو با روزنامه سعودی در حالی صورت می‌گیرد که آل خلیفه هم اکنون به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در بحرین و همکاری با ائتلاف متجاوز سعودی در یمن به شدت از سوی نهادهای حقوق بشری بین المللی تحت فشار قرار گرفته است و تلاش می‌کند تا از طریق فرافکنی و متهم کردن دیگران، اندکی از میزان فشارهای داخلی و خارجی بر خود بکاهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
آل سعود وآل خلیفه، دو سگ هارکاخ سفید درمنطقه هستند.
Iran, Islamic Republic of
بحرینی ها با پشتیبانی آمریکا جنایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
از وقتی گوشت گرون شده این آقا احساس قدرت میکنه!
Iran, Islamic Republic of
نیروهای بحرینی ازسال 2015 تاکنون دریمن چه غلطی می کنند.
تجاوز بحرین به یمن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
دولت بی ادب بحرین شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیراسانی ائتلاف متجاوزسعودی درجنگ یمن است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک ازمداخله گری و فروش به حامیان اصلی مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین دست بردارد.
کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک ازمداخله گری و فروش به حامیان اصلی مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین دست بردارند.
بحرین جنایتکارشماره یک باید پاسخگوی دخالت خود درامور کشورها باشد.
Iran, Islamic Republic of
کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ازسال 2001 تاکنون به سرکردگی آمریکا ازتروریسم درمنطقه حمایت می کنند وهمچنان نیزادامه می دهند.
عربستان، امارات و بحرین ازسال 2001 تاکنون یکی ازحامیان اصلی تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان هستند.
ایران
Iran, Islamic Republic of
این بشکه آبکش، احتمالاً از بعد از تولد زیر دست توله روباه‌های انگلیسی بزرگ شده و شناختی از محل تولدش نداره که این‌جوری غلط زیادی می‌کنه...
Iran, Islamic Republic of
شلیک موشک زلزال 1 به تجمع مزدوران سعودی در جبهه حرض
شلیک موشک زلزال 1 به تجمع مزدوران سعودی در جبهه حرض
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1398 - 18:46

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی امروز یک موشک مدل زلزال 1 به تجمع مزدوران ارتش سعودی در جبهه حرض شلیک کرد.