جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۶

مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی افزایش می‌یابد

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 684418
فارس نوشت: افزایش مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تأمین اجتماعی، درهیأت دولت تصویب شد.
مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی افزایش می‌یابد
به گزارش جهان نيوز، به پیشنهاد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، امروز درجلسه هیأت وزیران با موضوع افزایش مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال 97 برقرار شده است مطرح و تصویب شد.

براساس مصوبه پایان سال 1397 شورای عالی کار و تصمیمات اتخاذ شده در سازمان تأمین اجتماعی ، هیأت دولت افزایش مستمری ماهانه مستمری بگیران سازمان مذکور را به شرح ذیل مصوب کرد. 

از تاریخ یکم فروردین ۹۸  مستمری کلیه دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان 1،516،881 تومان ( معادل 36/5درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل ) و برای سایر سطوح به میزان 13 درصد مستمری آنان درپایان اسفند سال 97 به علاوه مبلغ ثابت 261،147 تومان افزایش پیدا می کند. 

شریعتمداری وزیر رفاه گفت: افزایش مستمری سایر افرادی که مستمری آن ها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به ترتیب براساس افزایش‌های مذکور و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان محاسبه و پرداخت خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی هر روز قیمت اجناس افزایش پیدا می‌کند و اقدامی برای کنترل قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد فلسفه وجودی سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کننده چیست؟
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به گرانی‌های افسار گسیخته به‌ویژه در بخش مسکن، دولت چه راهکار عملی برای حل مسکن متقاضیان در کوتاه‌مدت دارد؟! با 3-4 برابر شدن قیمت مسکن و اجاره‌بها اکثر متقاضیان قادر به تمدید اجاره‌بها و یا خرید مسکن نیستند. سه دهک پائین به هفت دهک پائین تبدیل شده‌اند!
Iran, Islamic Republic of
چرا این‌قدر تفاوت حقوق بین شاغلین و بازنشستگان زیاد است؟ آیا این یکسان‌سازی بالاخره اجرایی می‌شود یا خیر؟
Iran, Islamic Republic of
مرکز آمار نرخ تورم را 26 درصد اعلام کرده است در حالی که بسیاری از اجناس 3-4 برابر با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند، ولی افزایش حقوق‌ها در سال یک بار آن هم 7 تا 10 درصد بوده است. بعد از 40 سال خدمت و بازنشستگی با 2 میلیون حقوق چه کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
خواهش می‌کنم مسئولان کمی به فکر بازنشستگان باشند به ویژه بازنشستگانی که چند جوان بیکار در منزل دارند و خود هم دچار بیماری‌های گوناگون هستند. سالی چند بار قرار است قیمت اجناس افزایش یابد؟ مگر سالی چند بار دولت حقوق ما را افزایش می‌دهد؟! بیماران سرطانی پس از شیمی‌ درمانی باید تغذیه مناسب داشته باشند و الا باید در بیمارستان بستری شوند! با کدام تغذیه؟!
Iran, Islamic Republic of
در حالی که مرکز آمار کشور تورم را 47 درصد اعلام کرده مسئولان امر درخصوص اضافه کردن 13 درصد حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی مردد و بی‌انگیزه هستند! مشکل این است که دولتمردان ما درد مردم را متوجه نیستند.