جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۵۹

آغاز سهمیه بندی بنزین فعلاً به تعویق افتاد +جزئیات

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 684332
در حالی که سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مخالفت مجلس با گران شدن بنزین خبر داده بود اما جزئیات سهمیه بندی بنزین با بنزین سهمیه‌ای هزار تومانی و بنزین آزاد ۲۵۰۰ تومانی مشخص شده است.
آغاز سهمیه بندی بنزین فعلاً به تعویق افتاد +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، از فردا شب ساعت ۲۴ سهمیه بندی بنزین آغاز می‌شود. بنزین با نرخ ۱۰۰۰ تومان با سهمیه ۶۰ لیتر در ماه و بنزین آزاد با قیمت ۲۵۰۰ تومان در هر لیتر عرضه می‌شود.
 
همچنین دولت برای تاکسی‌های اینترنتی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور سهمیه‌ای مجزا در نظر می‌گیرد.
 
قیمت بنزین سوپر آزاد نیز ۳۰۰۰ تومان در هر لیتر خواهد بود.
 
همچنین از دومین ماه اجرای سهمیه بندی، یعنی در تیرماه، سازوکاری تشویقی برای صرفه جویی سوخت با خرید سهمیه مصرف نشده بنزین مردم در نظر گرفته شده است.
 
گفتنی است که طی روزهای گذشته و همزمان با زمزمه‌های گران شدن بنزین، نمایندگان مجلس در مصاحبه‌های مختلفی با رسانه‌ها، هرگونه دونرخی شدن یا افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده‌اند. تا جایی که حتی اسد الله قره خانی آلوستانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره دو نرخی شدن یا گرانی بنزین اعلام کرده بود که کمیسیون متبوعش با افزایش قیمت هر یک از حامل‌های انرژی مخالف است و در صورت طرح این موضوع با هرگونه افزایش مخالفت می‌کند!
 
iمچنین علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص اعلام کرده بود: «مجلس در سال ۹۸ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین یا سهمیه بندی آن اتخاذ نکرده است. تنها یک بحثی مطرح شد که برای جبران خسارات ناشی از سیل، مجلس ۲۰۰ تومان نرخ بنزین یا گازوئیل را افزایش دهد و مانع برداشت منابعی از صندوق توسعه ملی شود که به نتیجه‌ای نرسید؛ بنابراین آنچه در مجلس می‌گذرد مخالفت با سهیمه بندی و افزایش نرخ بنزین در سال ۹۸ است.»

اما آنطور که مشخص است عزم دولت در افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین جدی بوده و در نهایت قیمت بنزین افزایش یافته است.

آغاز سهمیه بندی بنزین فعلاً به تعویق افتاد
درپی مخالفت شدید مجلس با تصمیم سران سه قوه برای سهمیه بندی بنزین بدون اطلاع نمایندگان، درحالی دولت خود را برای آغاز طرح سهمیه بندی بنزین از فردا شب آماده کرده بود که ظاهراً اجرای این تصمیم به زمان دیگری موکول شده است.

در همین باره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده، پنجشنبه (دوازدهم اردیبهشت ماه) زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نیست و زمان اجرا متعاقباً اعلام می‌شود.

پس از اظهارات وزیر اقتصاد که از نهایی شدن تصمیم بنزینی دولت خبر داده بود، از روز گذشته رسانه ها از احتمال اجرای طرح سهیمه بندی بنزین از ساعت 24 پنج شنبه خبر داده بودند و امروز نیز برخی منابع مطلع در دولت از نهایی شدن این تصمیم با قیمت بنزین سهمیه ای 1000 تومان و آزاد 2500 تومان خبر دادند.

پس از انتشار این خبرها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اغلب مخالف اجرای این طرح در زمان مورد اشاره (فردا شب) بودند خواهان توقف این طرح و یا تأخیر در اجرای آن شدند.

یک عضو شورای عالی انرژی در این باره گفت: افزایش خودسرانه قیمت بنزین توسط دولت با برخورد مجلس رو به رو می شود.

علی بختیار افزود: مجلس هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین نداشت و اگر دولت بدون نظر مجلس و خودسرانه نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کند حتماً مجلس برخورد لازم را انجام خواهد داد چراکه این کار کاملاً غیر قانونی است.
وی افزود: اگر دولت به استناد تصمیم سران سه قوه این کار را انجام دهد نیز توجیهی ندارد. چراکه مصوبه سران سه قوه صرفاً باید در جهت راهکارهای مقابله با تحریم باشد. در خصوص بحث بنزین ما امروز کمبودی در داخل نداریم و دولت برای هر اقدامی در این زمینه نیاز به اجازه مجلس دارد.

بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس هم گفت: با هرکسی درمورد افزایش قیمت بنزین صحبت کردم گفت تصمیم سران نظامه، آقای روحانی اگر شما هم به سران نظام ارجاع نمی دهید،جلوی این تصمیم را بگیرید. با توجه به اینکه کمیسیون تخصصی مجلس را هم در جریان نگذاشتید، از این تصمیم اشتباه بر گردید، مردم طاقت افزایش قیمت‌ها را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
...
Russian Federation
ببین چقدر بدبختید که برای دعواهای حزبیتون وقت دارید ولی برای مردم نه ؟ میدونید گرونی بنزین یعنی چی ؟ میدونید مردم را بیچاره کردید همه تون با هم ، اینقدر پست و بدبختید که سر رسیدن به قدرت دعوا دارید و مردم بدبخت روز بروز در فشار تر
Iran, Islamic Republic of
واقعا همینه
مردم دارن زیر فشار اقتصادی نابود میشوند
اونوقت جناح های سیاسی فکر حالگیری از هم هستند
آقایان!
مردم رفاه،آسایش و امنیت میخواهند تا بتوانند زندگی سالم و شرافتمندانه ای داشته باشند اونوقت آخرتشون هم آباد میشه.
سیاسی بازی
راستی این شایعه رو کدوم سایتها درست کردن و باعثت دردسر ملت شدن؟
اگر سایتهای اصلاح طلب این غلط رو کرده بودن الان سایتهای اصولگرا کمپین محاکمه راه انداخته بودن!!
راستی از محاکمه مهناز افشار بابت شایعه سازی چه خبر؟!
Iran, Islamic Republic of
هرچند من به روحاني راي ندادم ولي بايد پذيرفت كه شرايط قاچاق بنزين و قيمت توليد آن به نوعي شده كه دولت مجبور به افزايش قيمت است و ربطي به جناح بازي ندارد.
Iran, Islamic Republic of
.....
France
دولت اگه بخواهد براحتی جلوی قاچاق بنزین رو میتونه بگیره ولی اینکارو نمیکنه چون باید پول خرج کنه. برعکس اگه قیمت بنزین رو زیاد کنه درآمد دولت بیشتر میشه.بین هزینه کردن و درآمد کسب کردن دولت دومی رو انتخاب کرده
Iran, Islamic Republic of
انچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که اصلا به 45 تومن احتیاجی نباشد ...!!!
Iran, Islamic Republic of
امریکا اگر نتونه صادرات نفت ما رو به صفر برسون
این دولت با این تدبیرش شاید بتونه ...!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
علي بركت اله چي شد بازم دست به دامن سياست احمدي شديد اگر دكتر سيستم توزيع را راه نمي انداخت الان چه کار می کردید
Iran, Islamic Republic of
حرافي و مقصر سازي
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
این هم نتیجه رای تو و امثال تو به روحانیست !!!!!!!!! تحویل بگیر!!!!
Russian Federation
...
Iran, Islamic Republic of


این دولت و اون دولت نداره...
Iran, Islamic Republic of
...
111
Russian Federation
مثل اینکه مجلس دیگه در راس امور نیست و دولت در رأس امور قرار داره...
...!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این حرفا چیه کدوم دولت کدوم مجلس این آشیه که دولت میپزه و مجلس هم بهم میزنه مرد حسابی مگه اینا از هم جدا هستن ....!!!
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
خوب شد احمدي‌نژادي بود كه اين سيستم و كارت سوخت رو راه انداخت وگرنه الان روحاني بايد مثل 40 سال قبل كوپن رو راه مي‌انداخت.
Romania
یعنی فقط از یک عده ادم عقده ای برمی امد که این سیستم کارت سوخت را بخاطر اینکه از دولت قبل است.از رده خارج کنند بعد شش سال دوباره به این نتیجه برسند که چاره ای جز این ندارند.ببینید احمدی نژاد چقدر از اینها جلوتر است.شاید اگر احمدی نژاد رییس جمهور بود یک فکر تازه و یا یک راه کار تازه تا حالا برای سوخت به وجود اورده بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
......
ح
Iran, Islamic Republic of
حالا که این دولت بی تدبیر یک به یک کارهای احمدی نژاد رو انجام میده، ازش میخوام اون کاهش ساعات کاری رو که در ماه رمضان احمدی نژاد انجام میداد در این دولت انجام دهند، چونکه ماه رمضا به خاطر بیداری در سحرها نمیتونیم ساعات زیادی سرکار باشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
Denmark
آقای زنگنه باید از احمدی نژاد تشکر کنه ....
Iran, Islamic Republic of
به نظر مي رسد دست احمدي نژاد در اين گونه كارها در دولت ديده مي شود
دولت تدبير كه كل دولت قبل از خودش را تكفير نموده بود با دست خالي و كلي امتياز هاي داده شده از مذاكرات برگشت حالا صابون بياريد دست و صورتشان را بشورند
اصلاح طلبان الان كجان؟ دلار داره ميشه 5 تومن!!!
Iran, Islamic Republic of
همان صورتشون را با آب و صابون بشورید کافیه، دستها شون را بشورید همین یک ذره کار را هم تعطیل میکنند میگویند داریم دستمان را خشک میکنیم.
Iran, Islamic Republic of
کشور به کجا می ره !!!!!!!!!!!!!!
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
در سال 95خوردو ( صفر ) از طریق نمایندگی رسمی : سایپا تحویل گرفته ام اما کارت سوختی نداده اند . نهایتا در تاریخ 97/9/26 از طریق پلیس 10+ با پرداخت 120000ریال ثبت نام کرده ام اما با گذشت6ماه هنوز کارت سوخت برایم نیامده است لطفا بگویید از کجا باید پیگیری کنم ؟
الان هم که قرار است با کارت سوخت بنزین بدهند تکلیف امثال ماچیست ؟
Iran, Islamic Republic of
از اقتصاد رابین هودی و اقتصاد کمیته امدادی چه خبر، حضرات!!
Iran, Islamic Republic of
روش درست افزایش قیمت بنزین ، تناسب آن با قیمت خودرو است.
چرا که افراد متمول که خودرو های بهتری دارند ، توانایی پرداخت هزینه بیشتری بابت بنزین دارند.
اگر با سیستم کارت سوخت و متناسب با مدل و نوع خودرو قیمت تعریف شود ، برای کسی که ماشین دو میلیاردی سوار می شود ، لیتری پنجاه هزار تومان هم مهم نیست و پرداخت می کند و از طرفی به پراید سواد فشار وارد نمی شود.
این کار باعث کاهش قیمت خودرو های لوکس و استقبال بیشتر مردم برای خرید خودرو های داخلی می شود.
ممکن است این اشکال پیش بیاید که که افراد متمول با کارت سوخت ماشین های ارزان قیمت ، بنزین بزنند که کافی است با نصب دوربین در پمپ بنزین ها ، کارت سوخت با پلاک چک و بصورت اتوماتیک فعال شود.
البته بعید می دانم مافیای قدرت بگذارد این طرح اجرا شود.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
لطفا آدرس غلط ندهید. کسی که ماشین خارجی با تعرفه واردات بیش از 100 درصد خریده تقریبا بیش از چهل سال پول بنزینشو نقدا پرداخت کرده. باید از اونایی که این پولهارو گرفتن و جای درستش خرج نکردن سراغ گرفت
Iran, Islamic Republic of
در طول چند سال بنزین ۱۰۰۰تومان شد که یک شبه به ۲۵۰۰رسید
این بود قدردانی از مردم شهید پرور ...
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
ما حق نداریم با 80 میلیون جمعیت ,روزانه 80 میلیون بنزین مصرف کنیم.تا کی باید با بنزین هزارتومانی بریم سر کوچه پیاز 12 هزارتومانی بخریم؟آیا تاکنون هزینه تولید یک لیتر بنزین با یک کیلو پیاز را مقایسه کردید؟به این دولت وآن دولت واصولگرا واصلاح طلب گیر ندیم .کمی بخود بیائیم با سرمایه ملی چیکار داریم میکنیم؟
کاوه
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که در. این دولت معنی ندارد ..
Iran, Islamic Republic of
خود کرده را تدبیر نیست.....
مردم خودشون به این دولت که نماینده چهاردرصدی هاست رای دادن. دولت هم با توجه به ظرفیت های چهاردرصدی ها برنامه ریزی میکنه و چهاردرصدی ها هم با این گرونی ها مشکلی ندارن.
سدرا مصاحب
Iran, Islamic Republic of
اون تکنوکراتها و ژنرال هایی که احمدی نژاد محبوب ملت رو به خاطر سهیمه بندی بنزین مواخذه و مسخره می کردند سیستم سهمیه بندی و کوپنی شدن رو مغایر با شان و منزلت مردن عنوان می کردند، در پیشگاه مردم ایران از این بزرگ مرد تاریخ ایران عذرخواهی کنند. خدایا هر جا که هست خدایا بسلامت دارش
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آقاي نعمتي از كي تا حالا به فكر مردم افتاديد. مردم خيلي وقته زير بار فشار قيمتها له شدند. چندين ماه است كه نتونسته‌ام گوشت بگيرم اين از وضع ميوه اون از وضع سيب زميني و پياز خرما مردم بدبخت ديگه چي بايد بخورند .............
Romania
خجالت به من و کسانی مثل من که کاری از دستمان برای شما بر نمی آید. غصه خوردن دردی را دوا نمی کند
Iran, Islamic Republic of
آقای نعمتی نکنه در حالی که داری حرف از مخالفت با گران شدن بنزین میزنی تا دل مردم را به دست آوری در همین حال داری به دولت چشمک میزنی که شما مشغول کار خودت باش به هر حال شما مرد متخصص در چشمک زدن هستی و راهکار بلدی چند روز دیگر معلوم میشود این مخالفت مجلس با این تصمیم چقدر واقعی بوده.
حسین
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
یک یزرگواری قسم جلاله یاد کرد که دوران 84 تا 92 تکرار نمیشه. فعلا که درسال ششم حکومتش مسکن مهر و کارت سوخت برگشت، مجبور شدند راه های دور زدن تحریم را بررسی کنند، ظریف با تمام لطافتش شروع کرد به حرفهای درشت زدن و شیخ حسن هم به کدخدا متلک میندازه. خوب بفرمایید غیر از احمدی نژاد چه چیزی تکرار نشده؟
راستی جهان چرا دو روزه به احمدی نژاد نمی پری؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
مگر میشود دولت بدون اجازه از مجلس اقدامی کند!!!؟
Iran, Islamic Republic of
البته که میشود چه جوری؟؟؟ با چشمک زدن به دولت.
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
نماینده ها به فکر مردم نیستند.می ترسند با این کار در انتخابات رای نیاورند.
Greece
...
Greece
...
Iran, Islamic Republic of
مجلس هم به فکر مردم نیستند به فکر انتخابات پایان امسال و پاسخگویی به حوزه های انتخابیشان هستند.
Iran, Islamic Republic of
مجلس هم تا انتخاباتش مخالفت میکنه تا .....
امیر
Iran, Islamic Republic of
یکی از شکنجه های محکومین به اعدام در زمان شاه ملعون و ایضا بعثی ها این بود که محکومین را بارها شب و نصف شب برای اعدام می بردند و با شلیک چند تیر هوایی مجددا انها را به سلولشان بر می گرداندند گاهی فکر میکنم برخی مسیولین عمدا قصد دارند اعصاب مردم رو خرد کنند شاید فتنه ای از دل ان بیرون بزند والا تصمیم گیری و هماهنگی و اجرا وپشتیبانی از اصول اولیه هر مدیر یتی هست
Romania
هرچند طبق معمول سانسور می شود اما به گوش اربابانتان برسانید تا بفهمند چه خبر است.اعتماد مردم به جمهوری اسلامی را از صف هایی که مفابل پمپ بنزین ها بسته شده بفهمید که چقدر مردم به مسئولین و صداوسیما ورسانه های ایرانی اعتماد دارند.ازدیروز تا حالا صدا و سیما و مسئولین و رسانه ها می گویند قرار نیست فعلا بنزین دو نرخی بشود.ولی دیروز و دیشب صف هایی طویلی که مقابل جایگاهای سوخت بسته شده بود نشان اعتماد مردم به جمهوری اسلامی است.دیگر نخواهید بگویید دولت مسئول است.خوب دولت کاری نکرد برای مردم چرا بقیه کاری نکردند.همه از هم بدتر.یکی از علتهایی که مردم اینقداز فضای مجازی استقبال کردند چون رسانه های ایرانی سانسور چی هستند.چون هیچ وقت حقیقت را از رسانه های ایرانی بدونه تحریف نشنیدند یا اگر شنیدند اینقدر دیر شده بود که دیگر فایده ای نداشت.برای همین راست دورغ فضای مجازی را باور می کند.به قول معروف خود کرده راتدبیر نیست
United Kingdom
در شرایط نابسامانی اقتصادی هستیم و اگر بنزین گران شود مملکت با سیل گرسنگان بیکار و خانواده های بی معاش چه کند؟ مسلما جواب منفی خواهد بود.
کازرون
Iran, Islamic Republic of
ازاول خرداد انجام میشه ناراحت نشید
Iran, Islamic Republic of
بنزین که گرون بشه به طور اتوماتیک همه چیز گرون میشه
یعنی تورم شدیدتر میشه . خداییش یه اقتصاددان نیس به دولت بگه داری چیکا میکنی ؟!
Iran, Islamic Republic of
دولت اصلاحات بلایی سر کشور اورد که در صورت حمله ی خارجی هم اینجور نمیشدیم
از ماست که بر ماست . موقع انتخابات چشامونو باز کنیم و بدونیم داریم به کی رای میدیم