جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

دانستنی های وقت و ویزا و مهاجرت کشور بلژیک

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 684171
کشور بلژیک در همسایگی کشورهایی همچون هلند، لوکزامبورگ، فرانسه و آلمان قرار گرفته است و پایتخت این کشور شهر زیبای بروکسل است.
کشور بلژیک در همسایگی کشورهایی همچون هلند، لوکزامبورگ، فرانسه و آلمان قرار گرفته است و پایتخت این کشور شهر زیبای بروکسل است. این کشور در کرانه دریای شمال قرار گرفته است و زبان رایج مردم این کشور هلندی و فرانسوی است.  بلژیک در سال 1830 انقلاب کرد و از هلند جدا شد. بلژیک کشور پادشاهی است و مجلس سنا و مجلس شورا دارد. کشور بلژیک جزو اتحادیه اروپا است و برای سفر به آن نیاز به دریافت ویزای شینگن می باشد. بلژیک به خاطر زیبایی و امنیت، یکی از کشورهای اروپایی مناسب برای گردشگری و اقامت به شمار می رود.

ویزای شینگن
یکپارچه سازی رفت و آمد بین کشورهای مختلف اولین بار بین کشورهای حوزه اسکاندیناوی شامل سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1957 طی پیمانی تصویب شد. در سال 1985 در منطقه ای به نام شینگن در کشور لوکزامبورگ 5 کشور فرانسه، آلمان غربی، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ طی پیمانی به نام شینگن قوانینی را وضع کردند تا رفت و آمد بین این کشورها آزاد باشد و فعالیت های مشترک در زمینه های مختلف افزایش یابد. رفته رفته سایر کشورهای اروپایی نیز به این پیمان اضافه شدند و اصلاحات و الحاقیه هایی به این پیمان اضافه شد. اکنون 27 کشور اروپایی شامل پیمان شینگن هستند و سایر کشورها نیز تمایل دارند به جمع این پیمان بپیوندند.

درخواست ویزای فوری بلژیک
برای سفر به بلژیک شما ملزم به دریافت ویزای این کشور هستید. بلژیک از کشورهای عضو اتحادیه شینگن است و برای سفر به بلژیک نیاز به دریافت ویزای شینگن خواهید داشت. برای دریافت ویزای بلژیک باید به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنید و با تعیین وقت سفارت نسبت به دریافت ویزای خود اقدام نمایید. ویزای شینگن برای سفر به بلژیک در چند دسته مختلف قرار می گیرد.
  • ویزای تجاری و توریستی که کوتاه مدت است.
    ویزای اجازه اقامت موقت برای ادامه تحصیل
    ویزای اجازه اقامت
    ویزای پیوستن به خانواده
برای سفر به بلژیک به عنوان یک گردشگر بهترین گزینه دریافت ویزای کوتاه مدت است. طبق روال مرسوم، دریافت ویزای توریستی برای سفر به بلژیک نیازمند مدارک خاصی است که باید تهیه و ارائه گردد. مدارک لازم برای تهیه ویزای توریستی بلژیک عبارت است از:
  • پاسپورت با انقضای حداقل 6 ماهه
    دو قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید در ابعاد 6 در 4
    تاییدیه دریافت بلیط هواپیما
    تاییدیه رزرو هتل
    گواهی اشتغال به تحصیل برای افرادی که مشغول به تحصیل هستند.
    گواهی بازنشستگی برای افراد بازنشسته
    گواهی تمکن مالی
    گردش 6 ماهه آخر حساب بانکی
    کارت ملی
    شناسنامه
    مدرک ترجمه شده از دارایی ها و املاک
    بیمه مسافرتی که توسط خود فرد یا هواپیمایی دریافت شده است.
     

 
گرفتن وقت سفارت بلژیک
برای دریافت ویزای بلژیک باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. اگر بدون هماهنگی قبلی به سفارت بروید یا به شما اجازه مصاحبه داده نمی شود یا زمان زیادی را معطل خواهید بود. برای دریافت وقت سفارت بلژیک باید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید.

برای گرفتن وقت سفارت بلژیک به صورت حضوری باید در ساعات مقرری که تعیین شده مراجعه نمایید. سفارت کشور بلژیک در تهران، منطقه الهیه، خیابان آقابزرگی، کوچه شیرین، پلاک 4 واقع شده است. شماره تلفن سفارت بلژیک 22248582 است. برخی از آژانس ها و شرکت ها برای گرفتن وقت فوری سفارت بلژیک اقدام می کنند. در این حالت می توانید از این آژانس ها برای تسریع در کار خود استفاده کنید و در زمانی در حدود یک هفته وقت سفارت را دریافت کنید. البته هزینه گرفتن وقت فوری سفارت بالاتر از حالت معمولی آن می باشد.

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، هزینه وقت سفارت بلژیک نیز بر اساس یورو باید پرداخت شود و برای نوجوانان تا 14 سال نیم بها و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. زمان پاسخ دادن به درخواست ویزای کشور بلژیک با توجه به روند کاری متفاوت است اما حدود 3 هفته تا یک ماه به طول می انجامد.
 

شرایط مهاجرت به بلژیک
بلژیک یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل داشتن ثبات اقتصادی طرفداران زیادی برای مهاجرت دارد. برای مهاجرت به کشور بلژیک راه های مختلفی وجود دارد. معمولا قوانین مهاجرت به کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند کمی سخت است و در ابتدا اجازه اقامت دائمی داده نمی شود. برای مهاجرت به بلژیک می توانید از طرق مختلف از قبیل کار، تحصیل، سرمایه گذاری و خانواده اقدام کنید.

برای مهاجرت به بلژیک از طریق خانواده، فردی از خانواده درجه یک شما باید اجازه اقامت دائم در کشور بلژیک را دریافت کرده باشد و برای شما دعوتنامه بفرستد تا پس از بررسی، شما نیز بتوانید در این کشور اقامت داشته باشید. مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیلی زمانی داده می شود که فرد توسط یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی کشور بلژیک مورد قبول واقع شده باشد.

معمولا پس از تحصیل مدتی به عنوان اجازه اقامت موقت داده می شود تا فرد به  کارآموزی بپردازد. پس از آن اگر بتواند شغل پیدا کند می توان برای دریافت اجازه اقامت دائم اقدام نماید. البته از طریق سرمایه گذاری نیز می توان برای مهاجرت اقدام کرد اما باید بدانید که میزان سرمایه گذاری برای مهاجرت به بلژیک حداقل 300.000 یورو است. همچنین مواردی همچون سابقه کیفری پاک، سابقه تجاری و کاری مناسب امتیازاتی برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کشور بلژیک خواهند بود.

منبع: https://safarito.net
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *