جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴

خبر خوش دولت، حق مسکن ۱۰۰هزار تومان شد

دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 683941
نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به تصویب حق مسکن کارگران در هیأت دولت گفت: با این تصویب نامه که پس از تصویب در شورای عالی کار صورت گرفت، مبلغ حق مسکن کارگران از ۴۰هزارتومان به ۱۰۰هزارتومان افزایش یافت.
خبر خوش دولت، حق مسکن ۱۰۰هزار تومان شد
به گزارش جهان نيوز، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه در جلسه عصر اول بهمن ماه شورای عالی کار با «افزایش حق مسکن کارگران» موافقت کرد گفت: این مصوبه اواخر فروردین ماه در کمیسیون اقتصادی دولت به‌تصویب رسید و عصر دیروز نیز هیأت وزیران در جلسه‌ای به‌ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، به‌پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مبلغ کمک‌هزینه ماهانه مسکن کارگران برای سال 1398 را از 400 هزار ریال به یک میلیون ریال افزایش داد.

 وی ادامه داد: با این تصویب‌نامه که پس از تصویب در شورای‌عالی کار صورت گرفت، مبلغ حق مسکن از 40هزار تومان به 100هزار تومان افزایش یافت. این مصوبه باید از فروردین ماه عملیاتی شود و آن دسته از کارفرمایانی که در فروردین ماه میزان افزایش حق مسکن را پرداخت نکرده‌اند باید مابه‌التفاوت را پرداخت کنند.

پیش از این، حق مسکن کارگران در سال 93 از 20 هزار تومان با رشد 100درصدی به 40هزار تومان افزایش یافت که با تأخیر حدود دوساله در هیأت دولت تصویب شد و از زمستان 95 در فیش حقوقی مشمولان قانون کار اعمال شد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
بازنشستگان از همه جا مانده
Iran, Islamic Republic of
ایا این افزایش برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم میشود؟
Iran, Islamic Republic of
تجربه نشان داده هر زمان هیئت دولت از این مصوبات داشته است قبل از اینکه چنین مصوبه ای عملیاتی شود اجاره بها و قیمت مسکن رشد غیر قابل مقایسه ای با این گونه یارانه ها داشته است!
Iran, Islamic Republic of
سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مستمری بازنشستگان هزینه می‌کند، در حالی که بیشتر این اعتبار به جای اینکه در جهت ارائه خدمات به بازنشستگان مستمری بگیران و از کارافتادگان تحت پوشش سازمان شود صرف سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری می‌شود که به واسطه ۲۶ نوع قانون مجلس به تأمین اجتماعی تحمیل شده‌اند و سر سفره سازمان نشسته‌اند.