جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
بر اساس یک نظرسنجی

آیا آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند؟

شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 683574
بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که اکثر مردم آمریکا از استیضاح رئیس جمهوری این کشور حمایت نمی‌کنند.
آیا آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط روزنامه واشنگتن پست و خبرگزاری ای. بی. سی نیوز تنها ۳۷ درصد از مردم آمریکا موافق استیضاح هستند درحالیکه ۵۶ درصد از این اقدام ناراضی‌اند.

این نتایج در حالی منتشر شد که ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان دموکرات از استیضاح حمایت کرده و ۸۷ درصد از جمهوری خواهان گفته‌اند که مخالف استیضاح ترامپ هستند.

حدود ۵۹ درصد نیز گفتند که مخالف استیضاح هستند که نشان دهنده رشدی نسبت به نتایج نظرسنجی ژانویه است که مشخص کرد اگر آنها دموکرات‌ها روند استیضاح را آغاز کنند، یک تهدید بالقوه برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود.

این نظرسنجی در حالی منتشر شد که مجلس نمایندگان آمریکا تحت نفوذ دموکرات‌ها با چگونگی واکنش به یافته‌های رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند چون به مساله اتهامات ترامپ درباره ایجاد اختلال در روند قضائی اشاره‌ای نکرده است.

حتی با وجود اینکه مولر حمایت ۵۱ درصدی را درباره عادلانه و درست بودن گزارشش دریافت کرده اما گزارش وی واکنش‌های مختلفی را در بین مردم داشته به طوری که ۵۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند این گزارش رئیس جمهوری را مبرا نکرده، ۴۷ درصد گفته‌اند که ترامپ تلاش کرده تا گزارش مولر را منحرف کند و ۵۸ درصد هم بر این باورند که ترامپ درباره موضوعات مطرح شده دروغ گفته است.

همچنین براساس این نظرسنجی اکثریت ۵۸ درصدی نیز اعلام کردند که یافته‌های مولر نظرشان را درباره رئیس جمهوری تغییر ناده و ۴۶ درصد هم گفته‌اند که این گزارش در تصمیم‌شان درباره اینکه در انتخابات ۲۰۲۰ از ترامپ حمایت کنند، نقشی ندارد.

میزان محبوبیت ترامپ در این نظرسنجی ۳۹ درصد است درحالیکه در ژانویه ۳۷ درصد بود.این نظرسنجی با حضور ۱۰۰۱ بزرگسال و در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۵ آوریل برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *