جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۱

آمریکا برای تحریم‌های سپاه معافیت صادر کرد

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 683308
فارس نوشت: دولت آمریکا چهارشنبه برای تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معافیت‌هایی صادر کرد.
آمریکا برای تحریم‌های سپاه معافیت صادر کرد
به گزارش جهان نيوز، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه برای تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معافیت‌هایی صادر کرده است. 

طبق گزارش «آسوشیتدپرس»، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا این معافیت‌ها را در دستورالعمل‌هایی که در نشریه رسمی دولت فدرال ایالات متحده به چاپ رسیده مشخص کرده است. 

بر اساس معافیت‌های جدید، مقام‌های دولت‌های خارجی یا شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا شرکت‌های تابعه آن همکاری داشته‌اند مشمول منع سفر به آمریکا نخواهند شد.

مایک پامپئو گفته صدور این معافیت‌ها در راستای منافع امنیت ملی آمریکا است، اما آسوشیتدپرس نوشته این اقدام احتمالاً عصبانیت گروهی از نماینده‌های کنگره را به همراه خواهد داشت که از اقدامات سخت‌گیرانه علیه ایران حمایت می‌کنند.

چند روز پیش خبرگزاری رویترز از قصد دولت ترامپ برای معاف کردن برخی همکاری‌های خارجی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داده بود.  

رویترز مدعی شده بود این معافیت‌ها به مقام‌ها و مدیران شرکت‌های خارجی و گروه‌های در حال همکاری بشردوستانه با ایران که ممکن است تعاملاتی با طرف‌های سپاه داشته‌اند اجازه می‌دهد همکاری‌هایشان را طبق روال سابق، بدون ترس از مواجهه با تحریم‌های آمریکا ادامه دهند. 

دولت آمریکا 19 فروردین‌ماه سال جاری، علی‌رغم هشدارها نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» آمریکا اضافه کرد.

طبق قوانین آمریکا، مقام‌های این کشور می‌توانند افرادی که اقدام به تأمین «کمکهای مادی» برای گروه‌های «اصطلاحاً تروریستی» کرده‌اند را از ورود به آمریکا منع کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تحريم هاي آمريكا جنایتکارشماره یک سياست ايران را تغيير نمي دهد.
United States
....
Iran, Islamic Republic of
اگر آمریکای جهانخوار تهدید تحریمی خود را عملی کرد، ایران اسلامی نیز باید شعار نفت برای همه یا هیچ‌کس را در اسرع وقت در خلیج‌فارس و دیگر آب‌راه‌های منطقه عملی سازد تا آمریکا این شیطان بزرگ بداند با دم شیر نباید بازی کرد!
Iran, Islamic Republic of
گستاخی و پررویی وزیر خارجه آمریکا علیه ایران نتیجه انفعال دولت و دیپلماسی التماسی دولتمردان است. باید هر گستاخی دشمن را با قدرت تمام جواب داد. بیان مواضع انقلابی باید از زبان آقای رئیس‌جمهور شروع شود و سپس تعمیم پیدا کند.
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان ابتدا گفتند که برجام و قطعنامه 2231 توانستند قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل را برای اولین بار لغو کنند و تحریم‌های یکجانبه آمریکا دیگر مشکلی ندارد! پس‌ از مدتی اظهار کردند که برجام برای رفع تحریم‌ها نبود! ولی امروز همه مشکلات کشور را به تحریم گره ‌می‌زنند؟! اگر چنین است حضرات تداوم پایبندی خود را به پایبندی همه طرف‌های مقابل در برجام مشروط سازند.
Iran, Islamic Republic of
بر‌جامی که حتی نتوانست مشکل عدم دسترسی ایران به کمک‌های بشردوستانه غربی‌ها را حل بکند، بود و نبود آن چه توفیری به حال کشور دارد.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که امضای کری را تضمین می‌دانستند امروز در برابر عربده‌های بد سیرتان خبیث کاخ سیاه چه پاسخی به ملت و شهدا دارند؟
Iran, Islamic Republic of
با تبریک به فرمانده جدید سپاه پاسداران آرزو می‌کنیم در اجرای منویات رهبری موفق باشند و با استعانت از خداوند و شهدا کارها را جلو ببرند و دشمنان را مأیوس سازند.
Iran, Islamic Republic of
تحریم آمریکا علیه ایران امنیت جهان را در معرض تهدید قرار می دهد
تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه دولت و ملت ایران ثبات و امنیت منطقه و جهان را در معرض تهدید قرار می دهد.
سیاست اعمال تحریم ها علیه ایران به شکست خواهد انجامید و استمرار این سیاست تنها در خدمت برنامه ها و منافع دشمن صهیونیستی و هم پیمانانش خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
از نظر آمریکا سپاه یک سازمان تروریستی است ! حالا چطور اجازه میده که دیگران یا شرکت ها با یک سازمان تروریستی در ارتباط باشند ؟!!
یک روز تو لیست میبره یک روز از لیست بیرون میاره ، این یک بازی برای داغ نگه داشتن جنگ روانی است
Iran, Islamic Republic of
مذاکره ایران ازابتدا با آمریکا جنایتکارشماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک کاملاً اشتباه بوده است....