جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

لایحه دولت روحانی به‌خاطر یک زن

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 682929
می‌توان از آقای جهانگیری خواست که به جای توجه به درخواست یک خانم ایرانی_آمریکایی؛ ایکاش به درخواست اکثریت مردم ایران برای «نظارت بر قیمت‌ها و مبارزه با گرانی» توجه می‌کردند.
لایحه دولت روحانی به‌خاطر یک زن
به گزارش جهان نيوز، «اسحاق جهانگیری»، فعال اصلاح‌طلب و معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، روز دوشنبه گذشته طی اظهاراتی در جشنواره ملی زن و علم در دانشگاه تهران گفته است: خوشحالم شادروان پروفسور میرزاخانی توجه همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای علمی را به موضوع علم جلب کرد. او افق‌های جدیدی در دانش ریاضیات ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، او سپس با بیان اینکه دولت شنیده بود که شادروان میرزاخانی اصرار داشت فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد، افزود: بنابراین دولت قانون قدیمی تابعیت که فرزند از پدر تابعیت می‌گرفت را تغییر داد و لایحه‌ای به مجلس فرستاد تا فرزند بتواند از مادر هم تابعیت بگیرد، این لایحه در مجلس است.

*جدای از اینکه میزان عقلانیت این درخواست و این اقدام عجیب کابینه دولت اعتدال مبنی بر دادن تابعیت از جانب مادر به فرزند، مشخص نیست! اما می‌توان در اینجا از آقای جهانگیری خواست که به جای توجه به درخواست یک خانم ایرانی_آمریکایی؛ ایکاش به درخواست اکثریت مردم ایران برای «نظارت بر قیمت‌ها و مبارزه با گرانی» توجه می‌کردند.

بدیهیست که همین نحو رفتارهای آقای جهانگیری است که موجب می‌شود این سؤال به ذهن خطور کند که معاون اول اصلاح‌طلب دولت، نمی‌تواند یا نمی‌خواهد بر قیمت‌ها نظارت کند؟!

ما قضاوت درباره اقدام دولتِ اصلاح‌طلبان برای لایحه دادن بر اساس درخواست یک تبعه آمریکا با تبار ایرانی و اینکه کدامین مقولات در دولت ضریب بیشتری از توجه می‌گیرند را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

در اشاره به صحبت‌های جهانگیری مبنی بر اینکه «خوشحالم شادروان پروفسور میرزاخانی توجه همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای علمی را به موضوع علم جلب کرد!» نیز لازم به اشاره است که توجه دستگاه‌های اجرایی و علمی ایران به موضوع علم پیش از خانم میرزاخانی صورت گرفته بود؛ خاصّه اینکه خانم میرزاخانی دانشجوی ریاضی دانشگاه‌های ایران بوده‌اند و ایران اسلامی صاحب مدارج بزرگی از پیشرفت علمی در منصه‌هایی مثل نانو، هوافضا، فیزیک، فناوری‌های نفتی، ساخت زیردریایی و غیره نیز هست.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
آقازاده های ایرانی واصل چه گلی به سر این مملکت می زنند که دورگه ها یشان می خاهند بزنند ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دارند راه را برای بچه های افاغنه مادر ایرانی باز می کنند؟!