سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

آخرین وضعیت برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس

جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب: 682460
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به احتمال برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت الکترونیک، گفت: هنوز نسبت به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک در دوم اسفند اشکالاتی وجود دارد که هنوز این اشکالات برطرف نشده است.
آخرین وضعیت برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس
به گزارش جهان نيوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به احتمال برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت الکترونیک، گفت: هنوز نسبت به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک در دوم اسفند اشکالاتی وجود دارد که هنوز این اشکالات برطرف نشده است.

وی افزود: اشکالات شورای نگهبان نسبت به الکترونیکی شدن روند برگزاری انتخابات، قبلاً نیز از سوی این شورا به وزارت کشور اعلام شده بود، باید ببینیم که دوستان وزارت کشور برای این اشکالات پاسخی دارند یا خیر.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: در حال حاضر نیز کارشناسان شورای نگهبان مشغول بررسی موضوع الکترونیکی شدن انتخابات مجلس هستند و جلسات کارشناسی بین شورای نگهبان و وزارت کشور در این باره برقرار است.

کدخدایی با تأکید بر اینکه "در شورای نگهبان هنوز به جمع‌بندی نهایی برای الکترونیکی شدن انتخابات مجلس، در هیچ یک از حوزه‌ها نرسیده‌ایم"، گفت: این امر منوط به محقق شدن الزامات انتخابات الکترونیک است.

وی با اشاره به ایرادات قبلی شورای نگهبان نسبت به الکترونیکی شدن انتخابات، گفت: یکی از این موارد، امنیت و صحت انتخابات بود که هنوز این اشکالات برطرف نشده است و در صورتی که این اشکالات به‌همراه دیگر موارد برطرف شود انتخابات به‌صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: هنوز شورای نگهبان و وزارت کشور درباره برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس به‌صورت الکترونیک، به جمع‌بندی‌های نهایی نرسیده‌اند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *