جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت توزیع دارو در مناطق سیل‌زده

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 682388
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طبق دستور وزیر بهداشت، دارو به صورت رایگان و براساس کد ملی به مردم سیل زده داده خواهد شد.
آخرین وضعیت توزیع دارو در مناطق سیل‌زده
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حیدرعلی عبادی درباره وضعیت تامین دارو و تجهیزات پزشکی در مناطق سیل زده، اظهار کرد: طبق اطلاع ما وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور دادند که دارو به صورت رایگان به مناطق سیل‌زده داده شود که برای مدیریت این کار توزیع براساس کد ملی خواهد بود و پولی از مردم سیل زده گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: قرار شد تجهیزات پزشکی مورد نیاز هم در مناطق سیل زده تامین شود البته خوشبختانه اغلب بیمارستان‌های سیل زده سالم هستند و تنها مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت آسیب دیدند که قرار شد تجهیزات مورد نیاز را به این مراکز بدهند تا کمبودی وجود نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره‌ی تامین سایر نیازها همچون شیرخشک، گفت: در مناطق سیل زده شیرخشک برده شده اما مشکل مادران نداشتن شیشه شیر بوده که قرار شد در این باره هم اقدامات لازم صورت گیرد و تامین شود.

عابدی در پایان در مورد برخی گلایه‌ها از نبود پزشک کافی در مناطق سیل زده، اظهار کرد: دراین باره باید روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق سیل زده برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند تا اگر از لحاظ پزشک با کمبود مواجهند از گروه‌ها و تیم‌های اضطراری کمک گرفته و پوشش کافی را بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *