يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
سی ان ان گزارش داد؛

احتمال عصبانیت ترامپ از گزارش مولر

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 682251
در آستانه انتشار نسخه ویرایش شده گزارش «رابرت مولر» درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، برخی رسانه ها از احتمال عصبانیت «دونالد ترامپ» از محتوای این گزارش خبر داده اند.
احتمال عصبانیت ترامپ از گزارش مولر
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سی ان ان در گزارشی می‌نویسد: با توجه به اظهارات اخیر دادستان کل آمریکا در ذهن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اینچنین می‌گذرد که انتشار گزارش مولر، لحظه اعلام بی گناهی وی خواهد بود اما در تصور و ذهن مقامات رسمی کنونی و قبلی کاخ سفید این لحظه چندان امیدوار کننده نیست.

بسیاری از این افراد طی روزهای اخیر به سی ان ان گفته‌اند که رئیس جمهوری به مشاوران و دوستان خود گفته، مشتاق آن است که با انتشار این گزارش نام وی از اتهامات وارده پاک شود، اما این درحالیست که برخی از این افراد پیش بینی می‌کنند که حس نگرانی در میان مشاوران ترامپ وجود دارد زیرا بر این باور هستند که گزارش کامل مولر اطلاعات و جزئیاتی از آشفتگی درون کاخ سفید را برملا سازد.

چه این گزارش ترامپ را تبرئه کند یا نه، بسیاری از افراد نزدیک به رئیس جمهوری که با کمیته ویژه تحقیق مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ همکاری داشتند، معتقد هستند که این گزارش می‌تواند باعث شرمساری شود.

در هفته گذشته «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا، در نشستی در کنگره از سوی برخی دموکرات‌ها در مورد انتشار نهایی گزارش بازرس مولر با پرسش‌هایی روبرو شد از همین رو اعلام کرد که نسخه ویرایش شده گزارش را منتشر می‌کند.

دموکرات‌ها نسبت به این مساله که ممکن است ویلیام بار برای نشان دادن جلوه‌ای بهتر از دونالد ترامپ، گزارش مولر را به گونه دیگری ارائه کند، تردید دارند.

ویلیام بار در این نشست گفت: طی یک هفته این گزارش را برای عموم منتشر خواهم کرد سپس با رؤسای کمیته‌های قضائی سنا و مجلس نمایندگان در رابطه با درخواست‌های دیگر در این زمینه مذاکراتی خواهم داشت.

رابرت مولر بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا، در روزهای پایانی ماه مارس (فروردین ماه) گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای خود را برای ویلیام بار فرستاد.

ویلیام بار پس از دریافت این گزارش، طی نامه‌ای نتایج کلی آن را با نمایندگان کنگره آمریکا به اشتراک گذاشت. در این نامه آمده بود که بازرس ویژه در تحقیقات خود به مدرکی دال بر تبانی تیم انتخاباتی ترامپ یا افراد مرتبط با آن با روسیه در تلاش‌های خود برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، دست نیافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *