جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

دلایل حذف یارانه نقدی پردرآمدها

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 682232
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دلایل حذف یارانه نقدی پردرآمدها را تشریح کرد.
دلایل حذف یارانه نقدی پردرآمدها
به گزارش جهان نيوز، عامرکعبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره الزام دولت به حذف یارانه نقدی پردرآمدها،گفت: طبق مصوبه مجلس در قانون بودجه 98، دولت ملزم به حذف یارانه نقدی پردرآمدها شده، اما متأسفانه، سال‌هاست که به دلایل و توجیهاتی از این کار استنکاف می‌کند.

وی افزود: دولت همواره اعلام می‌کند که یارانه‌های نقدی میراث بدی از دولت قبلی بوده که برایش به یادگار مانده و بار اضافی بر بودجه جاری کشور تحمیل کرده است، اما نمی‌دانیم که چرا خودش از اجرای قانون مصوبه مجلس، استنکاف می‌کند و آن را اجرا نمی‌کند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ضرورت حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: حذف یارانه نقدی پردرآمدها موجب می‌شود تا در منابع یارانه نقدی صرفه‌جویی شده و سهم بیشتری به دهک‌های پایین درآمدی جامعه از لحاظ پردخت یارانه نقدی اختصاص یابد.

کعبی تأکیدکرد: حذف یارانه نقدی پردرآمدها و اقشار ثروتمند جامعه موجب می‌شود تا صرفه‌جویی از محل این منابع، صرف توسعه اقتصادی کشور و پیشبرد اهداف عمرانی شود.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس به طور جدی حذف یارانه نقدی پردرآمدها را پیگیری می‌کند و بر اجرای قانون بودجه 98 نظارت مستمر خواهیم داشت.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
طرح هدفمند کردن یارانه ها که جزو طرح تحول اقتصادی بود ابتر ماند !!!
چه کسی اینهمه خسارت را جبران خواهد کرد ؟
مگر مصوبه مجلس نبود ، مگر تا آخرین روز دولت دهم ادامه نیافت ؟
شما که راه بهتری بلد نبودید چرا این مسیر رو قطع کردید ؟
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت هنوز دارد به خارج نشین ها (پناهنده ها ) یارانه می دهد ؟ افرادی را سراغ داریم که سالهاست به (کشور المان ) پناهنده شدند ولی هنوز دارند یارانه به حساب شان می ریزند .
Iran, Islamic Republic of
من كارمندي هستم با سرجمع حقوق و مزايا و اضافه كار سه ميليون توماني و يارانه ام دو سال است كه حذف شده البته در زمان حذف شدن دوميليون تومان بود ...اپارتمانن كوچكي كه در ان زندگي ميكنم تقريبا با وام خريداري كردم و ...در مقابل تاجري را ميشناسم كه روزي سه ميليون درامد دارد و همچنان يارانه ميگيرد....معني عدالت برايم تداعي شد.