جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

میز‌ و نیمکت‌هایی که زیر گل‌ولای دفن شد

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 680968
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سیل به ۵۰۰ مدرسه در استان لرستان آسیب زده است و ارتفاع گل‌ولای در برخی مدارس بیش از یک متر است.
میز‌ و نیمکت‌هایی که زیر گل‌ولای دفن شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مهرالله رخشانی مهر درباره بازدید از مدارس سیل‌زده استان لرستان و شهر پلدختر اظهار کرد: بخشی از شهر پلدختر که در حاشیه رودخانه واقع شده است دچار آبگرفتگی ‌شده و خانه‌های مردم تا زیر سقف در گل‌ولای هستند؛ همچنین ارتفاع گل‌ولای در مدارس بسیار بالاست و گاه تا بیش از یک متر می‌رسد.

میز‌ و نیمکت‌ها زیر گل‌ولای دفن شد
وی افزود: میز نیمکت‌هایی که فرصت جمع‌آوری آنها فراهم نبود زیر گل‌‌و لای دفن شده‌اند اما مدرسه نوسازی که در اثر سیل تخریب شده باشد، نداریم.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس قدیمی و خشت و گلی که در مناطق روستایی قرار دارند بر اثر سیل تخریب شده‌اند و دیوار برخی مدارس که از گذشته در لیست تخریب و بازسازی بودند، ریخته است.

آسیب سیل به 500 مدرسه 
رخشانی مهر ادامه داد: براساس دسته بندی که از مدارس سیل زده استان لرستان انجام دادیم، برخی مدارس تخریبی هستند که باید مجدد ساخته شوند برخی نیاز به تعمیرات اساسی و گروه دیگر نیاز به تعمیرات جزئی دارند و در مجموع بیش از 500 مدرسه آسیب دیده‌اند.

وی درباره لایروبی گل‌ولای از مدارس عنوان‌کرد: مدارسی که عمق گل‌ولای در آن کم بود، نظافت شده‌اند ولی لایروبی مدارسی که ارتفاع گل‌ولای در آنها بالاست با نفرات کم و وسایل معمولی امکان‌پذیر نیست و نیاز به حضور گروه‌های جهادی است البته با نیروهای بسیج و سپاه صحبت کرده‌ایم اما اولویت نخست آنها لایروبی خانه‌های مردم است و پس از آن به سراغ مدارس می‌آیند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: ارتفاع گل‌ولای در 10 مدرسه بالاست و باید سریع‌تر برای پاکسازی آنها دست به کار شویم.

ارسال 100 کانکس و 5 هزار میز و نیمکت
رخشانی مهر گفت: حدود 100 کانکس در مناطق سیل‌زده استان لرستان نیاز است که تا پایان هفته آنها را تحویل می‌دهیم همچنین 5 هزار میز و نیمکت نیز ارسال می‌شود و 5 میلیارد تومان برای انجام تعمیرات اساسی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی آسیب‌دیده مدارس اختصاص یافته است.

وی با اشاره به حضور گروهی از خیران مدرسه‌ساز در استان لرستان افزود: هر کدام از این افراد تعهداتی را برای ساخت مدرسه پذیرفته‌اند به عنوان مثال علی اکبر ابراهیمی که تاکنون بیش از 200 مدرسه در کشور ساخته است متعهد شد که 8 مدرسه در مناطق سیل‌زده استان لرستان بسازد و احتمالا هفته آینده نیز جلسه‌ای را با خیران مدرسه‌ساز برگزار خواهیم کرد تا آنها را به سمت مدرسه‌سازی در مناطق سیل‌زده استان لرستان سوق دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *