يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۵

پیش‌بینی بارش باران یک فصل در طول یک روز

پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب: 679381
طبق اعلام هواشناسی کرمانشاه در هفته آینده و در اوج بارش‌ها در عرض 24 ساعت به اندازه یک فصل بارندگی خواهد داشت.
پیش‌بینی بارش باران یک فصل در طول یک روز

به گزارش جهان نيوز، سومین جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در سال جدید عصر امروز شنبه در استانداری کرمانشاه برگزار شد و اعضای این ستاد به بررسی آمادگی‌ها و مصوبات برای آمادگی مقابله با سیل پرداختند.

در ابتدای این جلسه محمد خسروی، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه به ارائه توضیحاتی در خصوص سامانه بارشی پیش رو پرداخت و اظهار داشت: برای هفته آینده یک سامانه قوی از شنبه تا اواخر هفته در سطح استان مستقر است که برای یکشنبه و دوشنبه قابلیت بارش شدید و گسترده‌ای خواهد داشت.

وی افزود: این موضوع سبب بارش سنگینی برای استان می‌شود که در اغلب نقاط موجب سیلاب و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تفاوت این سامانه با سامانه‌های پیش رو را به کم بودن زمان بارش‌ها برشمرد و ادامه داد: پیک بارش‌ها ی این سامانه روی استان کرمانشاه است و بیشترین میزان بارش تخمینی ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیمتر در استان است که گیلان‌غرب، دالاهو واورامانات و کرمانشاه شاهد بیشترین میزان بارش‌ها خواهند بود.

خسروی با بیان اینکه در شهرستان کرمانشاه ۶۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر بارندگی خواهیم داشت، گفت: بارش‌های این سامانه از شدت بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: شدت بارش و اوج این سامانه از صبح یکشنبه تا ظهر دوشنبه است.

بارش یک فصل در ۲۴ ساعت!
بالایی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نیز در ادامه به تشریح بیشتر این سامانه بارشی پرداخت و گفت: بارش ۱۲۰ میلی متر در یک روز یعنی بارش یک فصل در یک روز رخ می‌دهد.
وی افزود: مشک بزرگ‌تر این است که زمین اشباع است، ۹۰ درصد ظرفیت سدها پر شده و این شرایط فصلی امکان سیل را جدی کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور گفت: مرخصی‌های کوتاه مدت با هماهنگی استاندار و فرمانداران و انتخاب جانشین باشد.

مصوبات ستاد بحران برای مقابله با سیل

در ادامه سالاری معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه هم گفت: سیلاب را قطعاً داریم، اما شدت آن بستگی به سامانه بارشی دارد.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد مدیریت بحران جای اغماض ندارد، به بیان دستورات این جلسه که در پایان تصویب شد اشاره کرد و افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید ظرفیت تمام جایگاه‌های سوخت را تکمیل کند، تأمین سوخت خودروهای سنگین و سوخت‌رسانی را انجام دهد.

کنترل کامل سدهای استان توسط آب منطقه‌ای به ویژه گیلانغرب به خاطر شرایط خطرپذیری، تخریب پل فلزی کمربندی غربی شهر کرمانشاه توسط شهرداری، اطلاع رسانی فرمانداران برای کنترل حاشیه‌های رودخانه‌ها و قسمتهایی که سابقه آبگرفتگی دارند، تخلیه ساکنان حاشیه‌های رودخانه‌ها و قسمتهایی که در اثر بارندگی قبل بالادستشان رانش زمین داشته‌اند، آمادگی کامل هلال احمر، علوم پزشکی، اورژانس و هوانیروز برای پروازهای امدادی از جمله مصوبات این جلسه بود.

تخریب قسمتی از دیواره راه آهن، آمادگی پلیس راهور، ارتش و سپاه برای کمک رسانی، استقرار نیروهای راهداری در نقاط حادثه خیز، تخریب و بازگشایی پل قزانچی و تدابیر برای پل رازآور، آمادگی آموزش و پرورش برای اسکان، لغو تمامی مرخصی مدیران، مسدود کردن تمام زیرگذرها از شنبه شب تا پایان بحران، تخلیه در صورت امکان حاشیه رودخانه چمبشیر، تنگه ظفر و اطراف آنها، مسدود کردن تردد در خیابان حدادعادل، شناسایی امکانات پیمانکاران، آمادگی دهیاران و بخشداری‌ها در محدوده خدماتی، حفاظت از آثار تاریخی ارزشمند توسط میراث فرهنگی، آمادگی کامل توزیع برق،، پُر بودن منابع آب شهری و روستایی، آمادگی تمام راهدارخانه‌ها با امکانات کامل، ارائه تذکرات لازم به عشایر، هشدار به مسافران، اطلاع رسانی مستمر صداوسیما، اطلاع رسانی در نماز جمعه جمعه، استقرار تمام خودروهای امدادی در نقاط حادثه خیز و لایروبی و ایمن سازی رودخانه ظفر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

منبع: مهر 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
سیل که قابل پیش بینی نبود اتفاق افتاد،زلزله تهران که پیش بینی شده واتفاق خواهد افتاد و شاید فردا و پی فردا باشد چه کرده ایم؟
وقت انتقال پایتخت از تهران به جای دیگر فرا رسیده است.
اینها هشداری است برای زلزله تهران
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of


پیام تسلیت رئیس جمهور آذربایجان به ملت و دولت ایران

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در پیامی وقوع سیل در ایران و جان باختن تعدادی از هموطنان را تسلیت گفت.....
Iran, Islamic Republic of
منتظر باش تا روحانی عذرخواهی کند !