جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۵

تدابیر امنیتی در استرالیا افزایش یافت

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب: 678236
متعاقب حمله تروریستی روز گذشته به نمازگزاران در نیوزیلند، تدابیر امنیتی در استرالیا افزایش یافت.
تدابیر امنیتی در استرالیا افزایش یافت
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال حمله تروریستی خونین روز گذشته در «کرایست چرچ» نیوزیلند، تدابیر امنیتی در سراسر این ایالت در روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه به وقت محلی) افزایش یافته است.

«وندی استین دام» کمیسر پلیس ایالت ویکتوریا در این بیانیه اعلام کرد: اینکه حمله تروریستی نیوزیلند تهدیدی را برای ایالت ویکتوریا در پی خواهد داشت، اثبات نشده است؛ اما لازم است جوانب احتیاط در این خصوص رعایت شود.

او با اشاره به اینکه اینگونه وقایع باعث ترس و نگرانی مردم می‌شود تاکید کرد که تأمین امنیت مردم ویکتوریا اولویت نخست پلیس این ایالت است.

گفتنی است در حمله تروریستی روز گذشته به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست چرچ نیوزلند حین اقامه نماز جمعه، ۴۹ نمازگزار جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
49 نفر مسلمان مظلوم و بی‌گناه در مسجد در نیوزیلند مستعمره انگلیس به‌طرز فجیع توسط دو تروریست نژادپرست کشته شده‌اند. آیا حق نبود در تمام کشورهای اسلامی یک‌روز عزای عمومی اعلام بشود. مسئولین کنفرانس ‌اسلامی چه می‌کنند؟
واشنگتن تهدید به قطع‌ روادید اعضای دادگاه لاهه به دلیل بررسی جنایات جنگی آمریکا در افغانستان کرد
Iran, Islamic Republic of
واشنگتن تهدید به قطع‌ روادید اعضای دادگاه لاهه به دلیل بررسی جنایات جنگی آمریکا در افغانستان کرد
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
وزیر خارجه آمریکا در تهدیدی آشکار اعلام کرد: واشنگتن از اعطای روادید به اعضای دادگاه بین‌المللی لاهه که در بررسی جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان دخیل هستند، خودداری خواهد کرد و روادید دیگر اعضا را نیز باطل می‌کند.«مایک پمپئو» گفت: آمریکا برای اعضای دادگاه بین‌المللی کیفری که به دنبال بررسی جنایات جنگی احتمالی نیروهای آمریکایی هستند روادید صادر نخواهد کرد و روادید دیگر افراد این پرونده نیز باطل می‌شود. وی افزود: اگر تلاش دادگاه لاهه برای بررسی جنایات جنگی ادامه یابد واشنگتن آماده است تا دیگر اقدامات از جمله تحریم‌های مالی را نیز بر اعضای دادگاه اعمال کند. این در حالی است که دادگاه لاهه در پاسخ به تهدیدات پمپئو گفت:این دادگاه به عنوان نهاد قضایی بیطرف و مستقل به کار خود ادامه خواهد داد.در چنین شرایطی،ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد:نیروهای آمریکایی برای تامین منافع این کشور در جنوب آسیا و تامین امنیت شهروندان آمریکایی در افغانستان حضور دارند. وی با بیان این سوال که ما چرا در افغانستان هستیم؟ گفت:برای این که از هرگونه حمله احتمالی به آمریکا جلوگیری کنیم و ما از پشتیبانی افغان‌ها برای اعمال فشار بر طالبان و ایجاد شرایط بهتر برای خودمان استفاده می‌کنیم.
نخست‌وزیر نیوزیلند برای همبستگی با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی، حجاب گذاشت
Iran, Islamic Republic of
نخست‌وزیر نیوزیلند برای همبستگی با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی، حجاب گذاشت
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷


نخست وزیر نیوزیلند در جریان بازدید از مرکز پناهجویان کنتربری در شهر کرایست‌چرچ و برای ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حجاب گذاشت. جاسیندا آردرن، در راستای همبستگی با خانواده‌های قربانیان این حمله تروریستی و ابراز محبت به گروه‌های مسلمان حجاب بر سر گذاشت.
کشورهای غربی باز هم روسیه را تحریم کردند
Iran, Islamic Republic of
کشورهای غربی باز هم روسیه را تحریم کردند

آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا در واکنش به تنش دریایی اخیر میان روسیه و اوکراین، تحریم‌های جدیدی را علیه برخی اتباع و نهادهای روس وضع کردند. در بیانیه «رابرت پالادینو» جانشین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است، هدف از این تحریم‌ها پاسخ به اقدام روسیه در توقیف سه کشتی اوکراینی در آب‌های دریای سیاه است.