سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تظاهرات سودانی‌ها علیه حالت فوق العاده

يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 677144
همزمان با بررسی حالت فوق العاده در پارلمان سودان مردم این کشور امروز علیه حالت فوق العاده در خارطوم و سایر شهرهای سودان تظاهرات می کنند.
تظاهرات سودانی‌ها علیه حالت فوق العاده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رئیس جمهور سودان پنجشنبه هفته گذشته دستورالعمل حالت فوق العاده را به پارلمان این کشور ارائه داد و قرار است نمایندگان پارلمان تا فردا نظر خود را در این زمنیه اعلام کنند. این درحالی است که بسیاری از احزاب و گروه های سیاسی در کنار مردم سودان مخالف بر قراری حالت فوق العاده در این کشورند.

اتحادیه صنفی مهندسان که متشکل از پزشکان، مهندسان و مدرسان هستند، در کنار احزاب و گروه های سیاسی مخالف نظام عمرالبشیر با انتشار بیانیه ای مشترکی از مردم سودان خواستند امروز در تمام شهرهای این کشور علیه برقراری حالت فوق العاده تظاهرات کنند.

به نوشته روزنامه سودان تربیون ، این تظاهرات در خارطوم از مقابل مقر حزب الامه ( بزرگترین حزب سیاسی مخالف عمرالبشیر) شروع می شود و تا محل پارلمان سودان ادامه خواهد یافت. تظاهرکنندگان نامه مخالفت خود را با برقراری حالت فوق العاده درسودان به نمایندگان پارلمان ارائه خواهند داد.

تظاهرکنندگان سودانی بارها می خواستند به سمت پارلمان راهپیمایی کنند، اما پلیس ضد شورش سودان حرکت آنان جلوگیری و با اعمال خشونت تظاهرکنندگان را متفرق کرده است.

با وجود اینکه مقررات حالت فوق العاده در سودان از 22 فوریه به اجرا درآمده است و دادگاه های حالت فوق العاده شرکت کنندگان در تظاهرات را بارها مجازات کرده است، اما این تظاهراات همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *