سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

البشیر: سودان با توطئه برخی طرف‌ها مواجه است

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 664642
هزاران معترض سودانی بار دیگر در شهر القضارف واقع در شرق سودان تظاهرات کرده و علیه دولت شعار سر دادند.
البشیر: سودان با توطئه برخی طرف‌ها مواجه است
به گزارش جهان نيوز،‌ هزاران معترض سودانی روز سه‌شنبه (دیروز) در شهر القضارف واقع در ایالت القضارف (شرق سودان) تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی، سقوط نظام سودان و تحقق عدالت را خواستار شدند.

معترضان از مرکز شهر به سمت ساختمان مجلس قانونگذاری ایالت مذکور راهپیمایی کردند و پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.
تظاهرات کنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی خواستار براندازی نظام سودان و محاکمه عاملان قتل معترضان در جریان تظاهرات‌های اخیر شدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان نیز در سخنانی در جشنواره سالانه الرمایه در شمال این کشور، «خیانتکاران و مزدوران» را عامل ناآرامی‌های اخیر در کشور دانست و گفت که برخی توطئه‌گران علیه سودان این مزدوران را با هدف نابودی، سوزاندن و خرابکاری در کشور گماشته‌اند.

البشیر خطاب به کسانی که از نیروهای مسلح سودان می‌خواهند قدرت را به دست بگیرند، تأکید کرد: «بدانید که نیروهای مسلح اگر اقدامی بکند آن اقدام به خاطر "مزدوران" نخواهد بود».

«احمد بلال» وزیر کشور سودان نیز روز یکشنبه برگزاری تظاهرات‌‌هایی را که خواهان براندازی نظام است، غیرقانونی و بر خلاف قانون اساسی کشور برشمرد و گفت که هر کس به دنبال براندازی نظام است بایستی از راه قانونی و از طریق انتخابات اقدام کند.
سودان از ۱۹ دسامبر گذشته شاهد تظاهرات‌هایی در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی است.

بنا به اذعان دولت سودان تا کنون در این تظاهرات‌ها ۱۹ نفر کشته شده‌اند در حالی‌که سازمان عفو بین‌الملل شمار کشته‌ها را ۳۷ نفر اعلام کرده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *