جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

حذف یارانه ارزی واردات چای با تصمیم دولت

شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب: 676935
استاندار گیلان از حذف قطعی ارز چهار هزار و 200 تومانی برای واردات چای خبر داد و گفت: رئیس‌جمهوری این تصمیم را برای حمایت از چای‌کاران و تولیدات چای داخلی گرفتند.
به گزارش جهان نيوز، مصطفی سالاری عصر امروز در مراسم معارفه فرماندار شهرستان رودسر در سالن اجتماعات این فرمانداری با قدردانی از استقبال پرشور مردم گیلان در سفر رئیس‌جمهور به گیلان اظهار کرد: حضور گرم مردم در استقبال از دکتر روحانی و هیئت دولت نشان دادند که به عهد خود وفادار بوده و با اتحاد و همدلی در راستای پیشرفت و توسعه سرزمینشان بر عهد خود ایستاده‌اند.

وی افتتاح راه‌آهن - قزوین به رشت را از مطالبات دیرینه مردم گیلان خواند و افزود: امضا تفاهم‌نامه‌های احداث راه‌آهن رشت به آستارا، اتصال راه‌آهن رشت به بندر کاسپین و تسریع اتصال راه‌آهن به بندرانزلی و شروع عملیات اجرایی قطعه باقی‌مانده آزادراه رشت به قزوین از توجه دولت در این سفر به استان است.

استاندار گیلان انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با موضوعات مختلف صنعتی، اقتصادی و اشتغال‌زایی به ارزش چهار هزار میلیارد تومان و تصویب یک هزار و 933 میلیارد تومان جهت آغاز عملیات اجرایی یا تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مهم توسعه‌ای و زیرساختی استان را از دیگر دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به گیلان اعلام کرد.

سالاری با اشاره به اینکه شهرستان رودسر دارای نارسایی‌های قابل‌توجه است تصریح کرد: رودسر دارای مردمانی فرهیخته و با ظرفیت‌ها و مواهب خدادادی بسیار خوب در حوزه جذب گردشگر بوده و در بعضی از شاخصه‌های کشاورزی مانند تولید فندق و گل‌گاوزبان رتبه نخست کشوری، در تولید گل و گیاه، چای آبزی‌پروری دارای رتبه‌های خوب استانی بوده که نیازمند به استفاده صحیح از این منابع عظیم است.

وی بر ضرورت توجه به زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌ها با بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: اجرای پروژه‌هایی که بیشترین تأثیر و انتفاع مردمی را دارد باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار گیلان به تلاش دولت برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد و افزود: نظارت مردمی و مشارکت آن‌ها در اجرای صحیح اقدامات دولت و رفع مشکلات نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

سالاری با تأکید بر ضرورت ایجاد امید در جامعه خاطرنشان کرد: امید آفریدن تنها مختص یک مسؤول نبوده بلکه همگی در این مسیر موظف هستیم با همگرای و هم سویی و حمایت‌های مردم برای تحقق مطالبات آن‌ها بر اساس اولویت‌ها و متناسب با بودجه دولت تلاش کنیم.

وی از حذف قطعی ارز چهار هزار و 200 تومانی برای واردات چای خبر داد و بیان کرد: رئیس‌جمهوری این تصمیم را برای حمایت از چای‌کاران و تولیدات چای داخلی گرفتند.

مدیریت پسماند رودسر اسفناک است
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به معضل پسماند شهرستان رودسر اظهار کرد: مدیریت پسماند این شهرستان باوجود دارا بودن کارخانه کمپوست، دارای وضعیتی اسفناک و دردناک است و سراسر منطقه پر از زباله بوده با این وضعیت ما انتظار داریم تا گردشگر وارد این شهرستان شود.

اسدالله عباسی با ابراز نارضایتی از وجود گلوگاه چابکسر افزود: چابکسر، ورودی گیلان از سمت مازندران بوده و این گلوگاه نیازمند ساماندهی است.

آرامستان رودسر از خط قرمز عبور کرده است
امام‌جمعه رودسر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رودسر نسبت به شهرستان‌های هم‌جوار خود توسعه‌نیافته است اظهار کرد: رودسر با دارا بودن اولین شهید مدافع حرم و تنها استاندار شهید حق این شهرستان بیش از این بوده و مردم خواستار توجه بیشتری از سوی مسؤولین هستند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه آرامستان رودسر از خط قرمز عبور کرده و نیازمند توجه و همت بیشتری است تا زمینی برای دفن اموات تهیه شود افزود: مسجد گلزار رودسر در بهمن سال 96 توسط منافقین به آتش کشیده شد لذا احداث مجدد این مسجد با کمک خیرین نیکوکار آغازشده اما نیازمند اعتبارات دولتی است.

وی بر لزوم اهتمام ویژه مسؤولین در امر توجه به بهداشت و درمان شهرستان رودسر تصریح کرد: سد پلرود برای اتمام نیازمند اعتبار بیشتری است تا با راه‌اندازی آن مشکل آب کشاورزی بیش از 33 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مردم حل و آب شرب هفت شهر شرق گیلان تأمین گردد.

به گزارش فارس در این مراسم حسین اسماعیل‌پور به‌عنوان فرماندار جدید معارفه و از زحمات 15 ماهه علی وارسته سرپرست فرمانداری رودسر قدردانی شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به بسم الله ! جنس بعدی چای ایرانی و خارجیه که قیمتش پر بکشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
همین الان چای وارداتی مثل گلستان کیلویی 60 هزار تومان است یعنی با این وضعیت باید منتظر چای کیلویی 100 هزار تومان باشیم که احتمالا آن را هم با کوپن بدهند. از این دولت انتظاری بیش از این نیست . چای هم به دیگر کالاها پیوست .