جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آزادی صدها داعشی در نزدیکی مرز ترکیه

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 675994
منابع خبری ترکیه می‌گویند که صدها نفر از عناصر داعش در نزدیکی مرز این کشور توسط یگان‌های مدافع خلق ‌کُرد موسوم به «ی‌پ‌گ» و حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به «پ‌ک‌ک» آزاد شدند.
آزادی صدها داعشی در نزدیکی مرز ترکیه
به گزارش جهان نيوز، کردهای مسلح عضو یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) صدها عضو گروه تروریستی داعش را در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه رها کردند.

منابع خبری ترکیه به نقل از منابع آگاه در مناطق الباغوز، الهول و الشدادی واقع در ریف دیرالزور تاکید کردند که «عناصر ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک دیروز شنبه حدود ۳۰۰ نفر از عناصر داعش خود را پس از تسلیم شدنشان آزاد کردند.»

خبرگزاری آناتولی در این رابطه گزارش داد که این تعداد از تروریست‌ داعشی دیروز توسط ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک به نزدیکی مرز ترکیه انتقال یافته و سپس آزاد شده‌اند که «اکنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.»

آناتولی به نقل از منابع خود در شمال سوریه گزارش داد که ۳۰۰ نفر از عناصر داعشی که اخیرا خود را تسلیم یگان‌های مدافع خلق و عناصر حزب کارگران کردستان مستقر در ریف دیرالزور کرده بودند، آزاد شدند و عناصر مسلح کُرد به تروریست‌های داعشی، اجازه خروج از مناطق خارج از کنترل ی‌پ‌گ را داده‌اند.

منابع ترکیه‌ای می‌گویند که عناصر ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک پس از محاصره گروه تروریستی داعش در الباغوز واقع در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق در 15 فوریه، با داعش یک توافق صلح امضا کرده بودند.

 توافق صلح این دو گروه مسلح، امکان نفوذ عناصر داعش به مناطق عملیاتی سپر فرات و شاخه زیتون را فراهم کرده و همچنین خطر نفوذ تروریست‌های داعش به خاک ترکیه را به وجود آورده است.

در سال 2017 نیز عناصر یگان‌های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان پس از محاصره الرقه بسیاری از عناصر داعش را در نزدیکی مرز ترکیه رها کرده بودند.

هم اکنون 28 درصد از خاک سوریه در اشغال ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک و کمتر از دو درصد نیز در اشغال داعش قرار دارد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *