سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۳
هیلاری کلینتون:

دموکراسی کشورمان در یک بحران کامل به سر می‌برد

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 675877
وزیر خارجه پیشین آمریکا هشدار داد که آمریکایی‌ها با بحران کامل در دموکراسی کشورشان مواجه هستند.
دموکراسی کشورمان در یک بحران کامل به سر می‌برد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، هیلاری کلینتون، رقیب حزب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: این مساله همانند جنبش حقوق مدنی ما در دهه‌های گذشته شده است.

وی در پنجاه و چهارمین سالگرد "یکشنبه خونین" در "سلما" اعلام کرد: دوستان من اکنون زمانی است که حقوق بنیادین، حقوق مدنی، آزادی مطبوعات، اجرای قانون و حقایق مورد حمله قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: اشتباه نکنید، ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دموکراسی کشورمان در بحران کامل به سر می‌برد.

کلینتون در اظهاراتش به طور مستقیم به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اشاره نکرد اما گفت که نژادپرستی و برتری جویی سفیدپوستان توسط کاخ سفید افزایش یافته است.

او در ادامه اظهاراتش هشدار داد که حقوق مدنی در معرض خطر قرار گرفته‌اند.
یکشنبه خونین یکی از تظاهرات اعتراض‌آمیز در سال ۱۹۶۵ در "سلما"ی آلباما بود. این تظاهرات توسط فعالان و معترضان برای اعلام درخواست شهروندان آفریقایی-آمریکایی (سیاه‌پوستان) برای اجرای قانون اساسی و حق رای دادن، محکومیت نژادپرستی و بی عدالتی‌ها در آمریکا برگزار شد که با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف آمریکایی شرق سوریه را هدف بمب های فسفری قرار داد
ائتلاف آمریکایی شرق سوریه را هدف بمب های فسفری قرار داد
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 07:23
ائتلاف آمریکایی مدعی ضد داعش یکشنبه شب در اقدامی کاملا خلاف قوانین و کنواسیون های بین المللی، حومه شهر «دیرالزور» در شرق سوریه را با بمب های فسفری بمباران کرد.


به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این حملات علیه ساکنان منطقه مزراع «الباغوز» در حومه شرقی دیر الزور انجام گرفته است.
منابع محلی بدون ذکر جزئیات دقیق به سانا گفتند، مزارع الباغوز در مرز سوریه و عراق هدف بمب های فسفری قرار گرفتند که در جریان آن شماری از ساکنان غیرنظامی که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند، کشته و یا زخمی شدند.
شاهدان عینی به شمار دقیق تلفات این حملات هیچ اشاره ای نکردند.
ائتلاف متجاوز آمریکایی 15 دی ماه گذشته نیز در حملات جداگانه ای به استان دیرالزور در شرق سوریه، 21 غیرنظامی را کشته بودند.
به گزارش ایرنا، آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده اند.
دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سلاح‌های داعش ساخت كدام كشور اروپايی است؟
سلاح‌های داعش ساخت كدام كشور اروپايی است؟
شنبه 11 شهريور 1396 - 20:28
دولت بلغارستان آمارهای رسمی سال 2016 مربوط به عمليات فروش سلاح های سبک و مهمات را كه از يک ميليارد يورو تجاوز كرده است، منتشر كرد.

العالم ـ اروپا

در گزارش های رسمی دولت بلغارستان آمده است که درآمد حاصل از فروش سلاح در سال 2015 به 642 ميليون و در سال 2014 به 402 ميليون رسيد. در این گزارش همچنین به كشورهايی كه از دولت بلغارستان سلاح خريدند، اشاره شد.

به نوشته روزنامه روسی "كومسومولسكايا پراودا"، در اين گزارش آمده است كه عراق، عربستان، آمريكا، مصر، روسيه، افغانستان، كرواسی و هند در راس كشورهايی بودند كه اقدام به خريد سلاح از بلغارستان كردند.

اغلب سلاح‌های بلغارستان كه به عربستان و آمريكا فروخته شد، در دست گروههای تروريستی در سوريه و عراق و يمن مشاهده شده است.

همچنین یک پژوهش انگليسی متعلق به سال 2014 نشان داده بود كه بخش زیادی از مهمات و سلاحی كه در اختيار گروههای تروريستی در عراق و سوريه است، ساخت بلغارستان است.

210
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نماینده عراقی:
سلاح‌های داعش در عراق ساخت صهیونیست‌ها است
سلاح‌های داعش در عراق ساخت صهیونیست‌ها است
يکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 12:27
نایب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق رژیم صهیونیستی را متهم کرد که اعضای گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) را به سلاح و تجهیزات جنگی برای نبرد با ارتش عراق در استان الانبار مجهز کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اسکندر وتوت" در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: نیروهای ارتش عراق سلاح‌های گروه داعش را به غنیمت گرفته‌اند که ساخت رژیم اسرائیل است. برخی از کشورها نماینده این رژیم شده و نبرد در عراق را به جای این رژیم مدیریت می کنند.
وتوت افزود: گروه داعش یک گروه صهیونیستی است که هدف تضعیف عراق و کشورهای عرب منطقه و ضربه زدن به اسلام را دنبال می کند.
این مسئول عراقی تصریح کرد: عراق به گذرگاهی برای قاچاق سلاح و میدان نبرد برخی کشورها شده است و دخالت کشورهای منطقه ای در امور داخلی عراق این کشور را به عرصه نبردی برای گروه داعش و سایر گروههای مسلح تبدیل کرده است که برخی از کشورهای همجوار از آنها حمایت می کنند.
وی افزود: این حمایت‌ها تاثیر زیادی بر وضعیت امنیتی عراق برجای گذاشته است و نبرد در عراق بین نیروهای مسلح و گروههای مسلح تروریستی است، نه بین شیعیان و اهل سنت.
وتوت گفت: برخی کشورهای منطقه ای در حمایت از این گروههای مسلح به منظور برهم زدن امنیت عراق تا جای زیادی پیش رفته اند و هراندازه حمایت و پشتیبانی این کشورها از گروههای مسلح افزایش می یابد؛ به همان اندازه نیز خطر این گروهها علیه عراق بیشتر می شود.