يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۵

ابوبکر البغدادی در زیرِ زمین زندگی می‌کند

يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب: 675767
یک منبع عراقی، اطلاعات جدیدی از سرکرده داعش و مکانی که در آن به سر می برد، فاش کرد.
ابوبکر البغدادی در زیرِ زمین زندگی می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از النهرین، یک منبع آگاه عراقی به مکانی که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در آن به سرمی برد، اشاره کرد.

این منبع بیان کرد: همه اطلاعاتی که از ورود البغدادی به اراضی عراق از طریق سوریه بیان می‌شود صرف حدس و گمان است و واقعیتی که دستگاه اطلاعاتی عراق و سرویس‌های اطلاعاتی بین المللی از جمله آمریکایی‌ها می‌دانند این است که وی هنوز در سوریه است. البغدادی با محافظانی که از ۴ نفر فراتر نمی‌روند جابجا می‌شود و بیشتر اوقات خود از ۲۰۱۴ تاکنون در منازلی که در زیر آنها مخفی گاه‌های زیرزمینی است سپری می‌کند زیرا بسیار با احتیاط عمل می‌کند. وی حتی در بخش قدیمی موصل برای جابجایی دستور حفر تونل‌هایی داده بود.

این درحالی است که یک منبع عراقی دیگر روز جمعه اعلام کرده بود که نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا، فردی که ابوبکر البغدادی را قبل از خروج از الباغوز سوریه دیده بود را دیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی‌ها می‌دانند سرکرده داعش کجاست
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکار می دانند ابوبکر البغدادی کجاست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عراق درباره فروش زنان ایزدی به سعودی ها تحقیق می کند/ داعش شماری از زنان ربوده شده ایزدی را به عربستان انتقال داده است
عراق درباره فروش زنان ایزدی به سعودی ها تحقیق می کند/ داعش شماری از زنان ربوده شده ایزدی را به عربستان انتقال داده است
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 11:19
نماینده سابق قوم ایزدی عراق در پارلمان این کشور از برنامه تحقیق درباره انتقال و فروش زنان اسیر ایزدی بدست داعش در عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس خبر داد.

حجی کندور الشیخ نماینده سابق قوم ایزدی عراق در پارلمان این کشور اعلام کرد: بزودی اقدام برای تحقیق قضایی در خصوص انتقال تعدادی از زنان ربوده شده توسط داعش به عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی آغاز می شود.
وی همچنین از دولت و وزارتخارجه خواستار حمایت از این اقدام و بویژه مشخص شدن سرنوشت این زنان ایزدی ربوده شده از سوی گروهک تروریستی داعش شد.
این شخصیت ایزدی عراقی گفت که اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد زنان ایزدی ربوده شده توسط داعش به عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی منطقه برده شده اند.
الشیخ همچنین از تشکیل پرونده قضایی برای گورهای جمعی قربانیان ایزدی هجوم داعش در منطقه سنجار از توابع استان نینوا (شمال) پس از پایان هماهنگی ها با دولت اقلیم کردستان عراق تا چند روز دیگر خبر داد.
وی از دولت و وزارتخارجه کشورش خواست برای مشخص شدن سرنوشت زنان ایزدی که از سوی گروهک تروریستی داعش ربوده شده بودند، اقدام عاجل انجام دهند.
در همین حال جنایت تازه گروه تروریستی داعش در گردن زدن 50 زن اقلیت دینی ایزدی در باغوز سوریه بار دیگر نگرانی را در عراق از بازگشت این گروه تروریستی دامن زده است.
این زنان از مجموعه سه هزار زن ایزدی هستند که در اوت 2014 به دست گروه تروریستی داعش در جریان حمله این گروه به شهر سنجار ربوده شده و هنوز سرنوشت آنها نامعلوم است.
به گزارش ایرنا، اقلیت دینی ایزدی به دلیل معتقدات دینی خاص خود، در 2014 در جریان حمله داعش به سنجار با یکی از زشت ترین جنایات مواجه شده و طی آن گروه تروریستی، مردان ایزدی را به قتل رسانده و زنان آنها را برای بهره برداری های جنسی و فروش بعنوان برده به اسارت گرفت.
برخی از این زنان با تلاش الحشد الشعبی و نیروهای مسلح عراق در طول سه سال جنگ با داعش (2014 تا 2017)، از دست این گروه تروریستی آزاد شده اند اما هنوز سرنوشت تعداد قابل توجهی از این اقلیت دینی نامعلوم است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش سلاح‌های آمریکایی در اختیار دارد

العالم , 17 سنبله 1393 ساعت 18:26

نتایج تحقیقات یک مرکز مطالعاتی در انگلیس که امروز دوشنبه منتشر شده نشان می دهد تروریست‌های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از تسلیحات آمریکایی استفاده می کنند و این تسلیحات از سوی عربستان سعودی ارسال شده است.به نوشته خبرگزاری فرانسه، سازمان تحقیقاتی تسلیحات جنگی مستقر در لندن اعلام کرده است که نتایج تحقیق و بررسی بر روی تسلیحاتی که توسط نیروهای کرد از شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه به دست آمده نشان می دهد نیروهای داعش از سلاح های آمریکایی که پیش از این از نیروهای شورشی سوریه غنیمت گرفته اند، استفاده می کنند. این سلاح ها پیش از این توسط عربستان سعودی به نیروهای مخالف دولت بشار اسد داده شده است. این گزارش می افزاید: از عناصر داعش مقادیر چشمگیری از تسلیحات سبک ساخت آمریکا شامل اسلحه های ام 16 به دست آمده که روی آنها عبارت «‌اموال دولت آمریکا»‌ ثبت شده است. همچنین معلوم شده است که راکتهای ضد تانک مورد استفاده داعش در سوریه از نوع راکتهای ام 79 بوده است که پیشتر در سال 2013 توسط عربستان سعودی در اختیار نیروهای تحت امر ارتش موسوم به "آزاد" سوریه قرار گرفته بود. امریکا، عربستان سعودی، امارات، کویت، قطر و برخی کشورهای غربی از "داعش" و گروهک های تروریستی در منطقه حمایت می کنند. بر اساس گزارش ها، داعش از سلاح های فراهم شده از سوی عربستان استفاده می کند و عربستان در کنار امریکا، فرانسه و رژیم اسراییل از مهمترین حامیان گروهک داعش در عراق، و دیگر مناطق دنیا هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
افشاگري روزنامه ینی شفق ترکیه؛
تحویل سلاح‌های آمریکایی به داعش بدون واسطه
روزنامه يني شفق ترکيه فاش کرد آمريکا بدون واسطه به تروريست هاي وهابي صهيونيستي داعش سلاح تحويل داده است.

تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از تلویزیون المیادین، روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد مدارکی در اختیار دارد که ثابت می کند واشنگتن به صورت مستقیم سلاح تحویل (گروه وهابی صهیونیستی) داعش داده است.
این روزنامه افزود: تحویل سلاح در شهر المنصوره در غرب رقه سوریه و شهر مرزی التنف صورت گرفته است. آمریکا تیمی از اعراب و کردهای سوریه برای تضمین رسیدن سلاح و مهمات به داعش تشکیل داده است. روند تحویل تسلیحات از طریق شهر مرزی التنف که بین مرز سوریه ، عراق و اردن قرار دارد صورت گرفته بود. پیشروی که داعش در تدمر در استان حمص در مرکز سوریه به دست آورد به کمک این تسلیحاتی بود که از آمریکا دریافت کرد.
روزنامه ینی شفق اضافه کرد اسنادی که در اختیار دارد ارزش این تسلیحات را به صورت کد شامل می شود اما ارزش آن به میلیونها دلار می رسد. داعش این تسلیحات را با مقادیر زیادی طلا و آثار باستانی که از سوریه و عراق به دست آورده بود خریداری کرده است. داعش این مقادیر سلاح و آثار باستانی را به صورت کاملا محرمانه و در مقابل دریافت تسلیحات به فرماندهان آمریکایی تحویل داده است.