يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۴

نتانیاهو در پرونده‌های فساد رسماً متهم می‌شود؛ آیا «بی‌بی» باید استعفا کند؟

پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب: 675222
دادستان کل رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه قصد خود برای اعلام جرم علیه نخست‌وزیر این رژیم را تأیید کرد تا مباحثات درباره استعفای بنیامین نتانیاهو بار دیگر داغ شود.
نتانیاهو در پرونده‌های فساد رسماً متهم می‌شود
به گزارش جهان نيوز، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد دادستان کل رژیم صهیونیستی تأیید کرده که قصد دارد «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم را رسماً متهم کند. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند علیه نتانیاهو در سه پرونده اعلام جرم خواهد شد.

«آویخای مندلبیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی در حالی علیه نتانیاهو اعلام جرم خواهد کرد که حدود ۴۰ روز به برگزاری انتخابات ۹ آوریل (۲۰ فروردین) در اراضی اشغالی باقی مانده است.

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه‌های گذشته، درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است.

یکی از پرونده‌هایی که دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً نتانیاهو را آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰» است. او در این پرونده متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

روزنامه هاآرتص نوشته انتظار می‌رود نتانیاهو در پرونده «۱۰۰۰» نیز رسماً متهم شود. این پرونده، اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دریافت غیرقانونی هدیه از بازرگانان خارجی را شامل می‌شود. 

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند نتانیاهو در پرونده ۲۰۰۰ هم رسماً متهم می‌شود. نتانیاهو در این پرونده متهم است با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» زد و بند کرده تا در ازای پوشش مثبت از فعالیت‌‌هایش در این روزنامه، رقیب آن یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد. 

پرونده‌های فساد علیه نتانیاهو، بحث‌ها درباره اینکه آیا لازم است او از سمتش استعفا کند یا خیر را داغ کرده است. تحلیلگران می‌گویند که فعلاً ضرورتی وجود ندارد که نتانیاهو از سمتش استعفا کند، اما این مسئله ممکن است ظرف ۳ تا ۱۲ ماه آینده تغییر کند.

فعلاً مندلبیت تنها قصدش را برای اعلام جرم علیه نتانیاهو تأیید کرده؛ بایستی منتظر ماند و دید آیا وکلای نتانیاهو در جلسات استماعی که در دادگاه برگزار خواهد شد می‌توانند مندلبیت را مجاب کنند پرونده را مختومه اعلام کند یا خیر.  

با فرض اینکه دادستان کل رژیم صهیونیستی پرونده را مختومه اعلام نکند، چالش‌های حقوقی اصلی در زمانی پدیدار خواهند شد که بیانیه نهایی اعلام جرم علیه نتانیاهو، منتشر شود. انتظار می‌رود این اتفاق اواخرسال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی اتفاق بیفتد. 

آن‌طور که از شواهد امر برمی‌آید و رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش داده‌اند در نهایت، دست‌کم در یکی از پرونده‌ها (پرونده ۴۰۰۰)، علیه نتانیاهو اعلام جرم صورت خواهد گرفت. 

در ماده‌های قانونی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به صراحت به این موضوع اشاره نشده که آیا نخست‌وزیر بایستی بعد از متهم شدن از سمتش کناره‌گیری کند یا خیر. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
سازمان ملل: جولان بخشی از خاک سوریه است
سازمان ملل: جولان بخشی از خاک سوریه است
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 23:03
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در نشست شورای امنیت گفت که منطقه جولان اشغالی، بخشی از خاک سوریه است.

«گئر پدرسون»،‌ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه از حاکمیت دولت سوریه بر بلندی‌های جولان اشغالی دفاع کرد.

او در نشست شورای امنیت سازمان ملل که پنجشنبه (۹ اسفند) به منظور بررسی اوضاع سوریه برگزار شد، گفت: «بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت و قطعنامه ۲۲۵۴ این شورا که بر یکپارچگی اراضی سوریه تأکید دارد، جولان بخشی از خاک سوریه است».

پدرسن در این نشست که اولین گزارش خود در مورد اوضاع سوریه است، گفت که پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه یک نیاز است و این سوری‌ها هستند که می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کند نه دیگران.

او از دیدارش با معارضان سوری مستقر در ریاض عربستان سعودی خبر داد و گفت که نباید برای حل بحران سوریه از صفر شروع کرد بلکه این راه حل باید مبتنی بر خروجی‌ نشست‌های ژنو و سوچی در مورد سوچی باشد.

این مقام مسئول سازمان ملل سوریه از تلاش‌های خود برای گفت‌وگوی مستقیم بین دولت سوریه و معارضان خبر داد و گفت که شخصا تمایل دارد در این گفت‌وگوها مشارکت و نظارت کند.

او همچنین از نشست اخیر کشورهای ایران، ترکیه و سوریه در مورد استان ادلب استقبال کرد و گفت که خطرات بزرگی بین ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه وجود دارد.

پدرسن با بیان اینکه راه حل نظامی در سوریه جواب نمی‌دهد و این گفت‌وگو است که می‌توان به بحران این کشور خاتمه دهد، از تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی سوریه که همه طیف‌ها را در بربگیرد، حمایت می‌کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب «جنایت علیه بشریت» متهم کرد
سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب «جنایت علیه بشریت» متهم کرد
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 14:44
سازمان ملل اعلام کرد رژیم صهیونیستی با گشودن آتش به روی تظاهرکنندگان غزه در سال گذشته احتمالا مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.
یک تیم تحقیق سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار فلسطینی‌ها در جریان مقابله با راهپیمایی‌های «بازگشت» در نوار غزه، احتمالا جنایت جنگی و حتی جنایت علیه بشریت مرتکب شده‌اند و باید محاکمه شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این هیأت مستقل در گزارش خود نوشت: «نیروهای امنیتی اسرائیل تظاهرات‌کنندگان فلسطینی‌ای را کشته و زخمی‌ کرده‌اند که هنگام هدف قرار گرفتن کسی را در معرض تهدید مرگ یا جراحت جدی قرار نداده بوده و در درگیری‌‌ها نیز نقش مستقیم نداشته‌اند».

این هیأت می‌گوید اطلاعات موثقی در خصوص کسانی که مسئول کشتارها بودند، از جمله تک‌تیراندازها و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در اختیار دارد. «میشل باچلت» کمیسیونر عالی حقوق بشر قرار است این اطلاعات را در اختیار دیوان بین‌المللی کیفری قرار دهد.

از سال گذشته تظاهرات‌هایی در مرز نوار غزه و فلسطین اشغالی به منظور اعتراض به محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این تظاهرات‌کنندگان به رسمیت شناختن حق پناهندگان فلسطینی برای بازگشت به خانه‌هایشان در فلسطین اشغالی را خواستار هستند.

رژیم صهیونیستی مدعی شده نیروهایش به این دلیل شروع به شلیک کردند که جلوی حمله شبه‌نظامیان مسلح به مرز را بگیرند.

با این حال به نوشته پایگاه اینترنتی «کمیساریای عالی حقوق بشر» سازمان ملل، «سانتیاگو کانتوت» رئیس کمیسیون مستقل تحقیق بر روی اعتراضات در فلسطین اشغالی گفت: «این کمیسیون برای باور اینکه در خلال راهپیمایی بزرگ بازگشت، سربازان اسرائیلی‌ مرتکب نقض حقوق بین‌المللی بشر و قوانین بشردوستانه شده‌اند دلایلی منطقی دارد. برخی از این تخلفات، می‌تواند شامل جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت باشد و باید فوراً توسط اسرائیل مورد تحقیق قرار گیرد».

این کمیسیون می ۲۰۱۸ و به‌منظور بررسی نقض حقوق بشر در قلمرو فلسطین اشغالی و در پی تظاهرات گسترده غزه در این سال تشکیل شد.

در جریان راهپیمایی‌های بازگشت که از فروردین ماه امسال آغاز شده، تاکنون بیش از ۱۶۰ فلسطینی شهید و چند هزار نفر هم زخمی شده‌اند. بر اساس گزارش‌های مستند، اغلب این افراد مستقیما هدف گلوله تک‌تیراندازهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سفیر ایران در لندن:
نتانیاهو نمک خورد و نمکدان شکست
حمید بعیدی نژاد، ابعاد مختلف شکست نشست به اصطلاح امنیتی ورشو را برشمرد.

تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
حمید بعیدی نژاد در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:
1- نشست ورشو بدون تصویب سندی به پایان رسید. جلسه فقط تریبونی بود در اختیار دولت افراطی ترامپ و نتانیاهو برای بیان آرزوهای پلید خود.
۲- اختلاف آمریکا واروپا پیرامون ایران بسیار واضح بود. موگرینی و وزیران خارجه مهم اروپا شرکت نکردند حتی وزیر خارجه انگلیس فقط به افتتاحیه آمد و زود برگشت.
3- آمریکا در موضعی جدید از اروپا درخواست نمود که از برجام خارج شود که اروپا برعکس از برجام حمایت کرد حتی وزیرخارجه لهستان هم به‌عنوان میزبان در جمع بندی نهایی خود مجبور شد به اختلاف آشکار اروپا و آمریکا اذعان نموده و بگویدکه کشورهای اروپایی بر خلاف آمریکا بر اجرای برجام تأکید دارند.
4 - آنچه از نشست پخش شد، سخنان نفرت بار پنس، نتانیاهو و پمپئو بود. مشارکت دیگران به سکوت و عکس یادگاری گذشت.اما نشست، غایبان بزرگی داشت؛ ایران؛ روسیه و چین که دو عضو دائم شورای امنیت هستند؛ ترکیه، لبنان، سوریه، قطر و فلسطین که اعضای کلیدی منطقه هستند و بدون آن‌ها بحث در مورد خاورمیانه بی معناست.
۵ - همزمان با نشست ورشو، سران سه کشور مهم ایران، روسیه و ترکیه در خصوص یکی از مهمترین مباحث خاورمیانه یعنی سوریه، تصمیمات مهمی اتخاذ کردند. دو صحنه ی رویارویی قطب بندی تحولات خاورمیانه یعنی ورشو و سوچی نشان داد که کلید تاثیر گذاری عملی بر تحولات خاورمیانه در اختیار کدام کشورهاست.
6 - نتانیاهو در پایان جلسه در ورشو و در حضور خبرنگاران، لهستانی‌ها را همدست نازی‌ها در هولوکاست و قتل عام یهودیان معرفی کرد و دولت میزبان و مردم لهستان را در کشور خودشان توهین و تحقیر کرد. نمک خورد و نمکدان شکست و نشان داد که آن‌ها حتی به خادمان خود هم رحم نمی کنند. هنیئاً لهم!