پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افشای جزئیاتی جنجالی از زندگی شخصی نتانیاهو

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 588981
یک روزنامه‌نگار معروف اسرائیلی در کتاب جدید خود اسرار ناگفته‌ای از زندگی شخصی و حرفه‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را افشا کرده است.
افشای جزئیاتی جنجالی از زندگی شخصی نتانیاهو
به گزارش جهان نيوز به نقل از وبسایت المصدر، یک روزنامه‌نگار مطرح اسرائیلی به نام «بن کسپیت» به تازگی با انتشار یک کتاب، اسرار ناگفته‌ای از زندگی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را افشا کرده است.
 
«بن کسپیت» که یکی از روزنامه‌نگاران قدیمی اسرائیل و از ستون‌نویسان روزنامه معاریو به شمار می‌رود، مطالبی که سالهای طولانی در رابطه با زندگی شخصی و حرفه‌ای نتانیاهو جمع‌آوری کرده را در قالب یک کتاب منتشر کرده است.
 
در بیوگرافی نتانیاهو در این کتاب آمده است: «او در سال 1949 میلادی (یک سال پس از تشکیل رژیم صهیونیستی) در تل‌آویو به دنیا آمد و در ارتش اسرائیل تا درجه سروانی پیش رفت. نتانیاهو در دهه هفتاد برای تحصیل به دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا رفت و همانجا بود که هم زبان انگلیسی را به خوبی فراگرفت و هم به درک خوبی از جامعه آمریکا دست یافت. او سپس در سال 1988 به اسرائیل بازگشت و وارد سیاست شد.»
 
اما آنچه که در کتاب «بن کسپیت» مورد توجه قرار گرفته، ناگفته‌هایی از زندگی نتانیاهو است که ظاهرا برای اولین بار در این کتاب به آنها اشاره شده است و مهمترین آنها، داستان دختری است که حاصل ازدواج اول نتانیاهو است.
 
دختری که هیچ کس از او اطلاعی ندارد
در حالی که از دید بسیاری، خانواده نتانیاهو تنها به دو فرزند به نام‌های «یائیر» و «آونیر» و همسرش «ساره» محدود می‌شود، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دارای دختر دیگری از ازدواج سابقش است که پس از ازدواج با ساره به دلیل مزاحمت‌هایی که برای زندگی جدید او داشت، او را رها کرد.
 
نام این دختر، «نوعا» و سن او 39 سال اعلام شده است. «بن کسپیت» در کتاب خود آورده است که نتانیاهو تا مدتها پس از ازدواج با ساره در اماکن خلوتی چون کافی‌شاپ‌های تل‌آویو به صورت پنهانی با دخترش دیدار می‌کرد اما همیشه این نگرانی را داشت که کسی خبر دیدار او با دخترش را به گوش همسر جدیدش برساند.
 
«بن کسپیت» در این کتاب فاش کرده است که نتانیاهو یکبار برای اینکه در مراسم «ختنه‌سوران» نوه‌اش (پسر نوعا) شرکت کند، چهره خود را تغییر داد و با ظاهر مبدل به آنجا رفت. این روزنامه‌نگار اسرائیلی می‌گوید روابط نتانیاهو با دخترش اکنون به اندازه‌ای کم شده است که نوه‌هایش نمی‌دانند نخست‌وزیر اسرائیل پدربزرگ آنهاست!
 
نقش پشت پرده نتانیاهو در ترور اسحاق رابین
«بن کسپیت» همچنین در کتاب خود افشا می‌کند که پس از آنکه «اسحاق رابین» نخست‌وزیر سابق اسرائیل با فلسطینیان توافق اسلو را امضا کرد، این نتانیاهو بود که در پس اعتراض‌ها و راهپیمایی‌ها علیه او قرار داشت.
 
به نوشته این کتاب، شعارهای تحریک‌آمیزی مانند «رابین خائن» که در آن روزها علیه نخست‌وزیر وقت اسرائیل سر داده می‌شد، کار نتانیاهو بود. طبق گفته «بن کسپیت»، نتانیاهو حتی به هشدارهای نهادهای اطلاعاتی اسرائیل درباره اینکه ممکن است در پس این راهپیمایی‌ها، خطراتی زندگی رابین را تهدید کند نیز توجهی نکرد تا اینکه سرانجامِ این اعتراضات به ترور اسحاق رابین منتهی شد.
 
توهم استراق سمع توسط آمریکا
از دیگر نکاتی که در کتاب «بن کسپیت» درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای نتانیاهو به آنها اشاره شده، ترس و نگرانی همیشگی او از استراق سمع است. به نوشته این کتاب، نتانیاهو به طرز جنون‌آمیزی گمان می‌کند که همه - بویژه آمریکایی‌ها - در حال استراق سمع کردن از او هستند؛ به همین علت علاقه دارد که بیشتر جلسات مهم خود را در مقر موساد در تل‌آویو برگزار کند.
 
البته در این کتاب گفته شده یکی دیگر از دلایلی که نتانیاهو علاقه زیادی به برگزاری جلسات خود در مقر موساد در تل‌آویو دارد، "مشروبات گران‌قیمتی" است که برای در او در آنجا سرو می‌شود!
 
اجاره یک هواپیما فقط برای گرفتن عکس تبلیغاتی
«بن کسپیت» همچنین در بخش دیگری از کتاب خود از اصرار نتانیاهو برای اجاره یک هواپیمای اطفای حریق آمریکایی به نام "سوپر تانکر" تنها برای گرفتن یک عکس تبلیغاتی بر فراز آتش‌سوزی بزرگی که سال 2010 در کوه الکرمل رخ داد، پرده برداشته است.
 
به گفته نویسنده کتاب، در حالی که مسئولان اطفای حریق اجاره این هواپیمای غول‌پیکر را هزینه‌ای غیرضروری دانسته بودند، اصرار نتانیاهو برای گرفتن "عکس پیروزی" بر فراز آتش‌سوزی تمام مسائل دیگر را به حاشیه راند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *