جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

«شام کاری» برنامه روز اول نشست سران در ویتنام

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 674835
رسانه های مستقر در مرکز خبرنگاران نشست سران در ویتنام، برنامه های نخستین روز نشست «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» رهبران کره شمالی و آمریکا را اعلام کردند، یک نشست دو نفره و یک شام کاری با گروه محدودی از مقامات دو کشور برنامه های امروز سه شنبه سران در هانوی است.
«شام کاری» برنامه روز اول نشست سران در ویتنام
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، است سران دو کشور در یک برنامه دو ساعته که شامل دو بخش است در مورد خلع سلاح شبه جزیره، بهبود روابط دو جانبه و صلح پایدار با یکدیگر گفت و گو کنند بخش نخست این برنامه یک گفت و گوی دو نفره 20 دقیقه ای میان ترامپ و کیم و بخش دوم هم یک شام کاری به گفته یونهاپ «شام اجتماعی» یا 'social dinner' به مدت یک ساعت و 35 دقیقه در هتل سافیتل است.

در مراسم شام کاری امشب 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه و 'مایک ملوانی' رییس اجرایی کارکنان، ترامپ را در این نشست همراهی می کنند، 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی ترامپ نیز در هانوی است اما او در این ضیافت شام حضور ندارد.

کیم نیز در این نشست به همراه 'کیم یونگ چول' مشاور ارشد و از اعضای حزب کارگران کره شمالی که قبلا در واشنگتن با ترامپ دیدار کرده است در مهمانی شام امشب حاضر می شود، همراه دوم کیم هنوز معرفی نشده است اما گمانه زنی ها حاکی از حضور خواهر کیم و یا 'کیم یو جونگ' دستیارش در این نشست کوچک است.

به نظر می رسد نشست امشب بیشتر به اظهار علاقه دو طرف به حل مساله شبه جزیره بگذرد اما پیش بینی می شود که مذاکرات مربوط به موضوعات اصلی و حساس اجلاس سران در روز پنجشنبه، آخرین روز جلسه هانوی و در مورد پیگیری توافق نامه سنگاپور برگزار شود.

گفته می شود که فرستاده های ارشد هسته ای دو طرف، یک بیانیه مشترک تهیه کرده اند، در حالی که برخی از مسائل حساس همچنان نیازمند چانه زنی رهبران دو کشور است.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که کیم روز گذشته و بعد از ورود به ویتنام یک جلسه با نمایندگان خود که پیبشتر به هانوی فرستاده بود برگزار کرده و در جریان آخرین جزییات روند مذاکرات و پیش نویس بیانیه مشترک قرار گرفته است.

نابودی راکتور هسته ای یونگ بیون و ارایه جدول زمانی برنامه خلع سلاح هسته ای کره شمالی از مهمترین خواسته های ترامپ از کیم است در عوض گفته می شود که کره شمالی نیز به دنبال اعلام پایان جنگ 1950 - 53 دو کره، لغو تحریم ها و تعلیق رزمایش های مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا است.

رهبران دو کشور پیش از این در خرداد سال جاری در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

از آن زمان تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری کرده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا کرده است.

کیم صبح روز سه شنبه با قطار و ترامپ نیز شب گذشته با هواپیما به هانوی رسیدند.

کیم اولین رهبر کره شمالی است که از سال ۱۹۶۴ هنگامی که «کیم ایل سونگ»، پدر بزرگ فقیدش با «هو چی مین» رهبر انقلابی ویتنام در هانوی دیدار کرد به این کشور می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *