چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

حمله هوایی هند به درون حریم پاکستان

سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 674675
به دنبال ورود یک جنگنده هندی به حریم هوایی پاکستان، واکنش فوری نیروی هوایی پاکستان سبب بازگشت این جنگنده به خاک هند شد.
حمله هوایی هند به درون حریم پاکستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ،«ژنرال آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: تعدادی از جنگندههای هندی با نقض حریم هوایی پاکستان، هفت کیلومتر وارد کشور ما شدند.

وی تصریح کرد: این اتفاق در اطراف مرز مظفرآباد (منطقه آزاد کشمیر) رخ داد ولی با واکنش ارتش پاکستان جنگندههای هندی به خاک خود بازگشتند.

آصف غفور گفت: در این حادثه به هیچکس خسارت جانی و مالی وارد نشد ولی آمادگی نیروهای ارتش پاکستان برای پاسخ گویی به هرگونه تجاوز شایسته تقدیر است.

طی روزهای اخیر و پس از حادثه تروریستی پلواما که منجر به کشته شدن ۴۴ نظامی هندی شده بود، دهلی نو تلاش کرد اسلام آباد را مقصر این حادثه جلوه دهد ولی شورای امنیت سازمان ملل این اتهام زنی را نپذیرفت.

دو روز پیش نارندار مودی ضمن نشان دادن چراغ سبز برای رایزنی و مذاکره با اسلام آباد تلاش کرده بود اوضاع را آرام کند.

پس از نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده های هندی تنش میان دو کشور بازهم به اوج خود رسیده است.

به گزارش جهان، طرف هندی نیز اعلام کرده است که پایگاه های برخی از گروه های شورشی در داخل پاکستان را در این حمله هوایی نابود کرده است. منابع هندی استعداد نیروی مهاجم را به این شکل اعلام کرده اند:

در این حمله ۱۰ فروند شکاری بمب افکن میراژ ۲۰۰۰ نیروی هوایی هند حضور داشتند، این هواپیما ساخت فرانسه است، این هواپیماها به بمب های هدایت لیزری GBU-12 ساخت آمریکا مجهز بودند، موشک های کوتاه برد هوا به هوای مجیک نیز بر روی این هواپیما ها نصب شده بود، غلاف هدفگیری لایتنیگ نیز بر روی جنگنده های هندی نصب شده بود، در این حمله هواپیماهای آواکس، سوخت رسان ایلوشین ۷۸ و پهپادهای شناسایی هندی نیز حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *