جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کوبا: جهان علیه مداخله آمریکا در ونزوئلا موضع‌گیری کند

سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 674646
رئیس جمهوری کوبا از جامعه جهانی خواست تا علیه مداخله آمریکا در امور سیاسی ونزوئلا موضع گیری کند.
کوبا: جهان علیه مداخله آمریکا در ونزوئلا موضع‌گیری کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، 'میگل دیاز کانل' در صفحه توئیتر خود همچنین از جامعه جهانی خواست از آمریکا لاتین به عنوان منطقه صلح حمایت کند.

این درخواست در حالی مطرح شد که روز گذشته (دوشنبه) نشست گروه لیما با حضور 'مایک پنس' معاون رئیس جمهوری آمریکا و 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان دولت کاراکاس در پایتخت کلمبیا با محوریت تحولات ونزوئلا برگزار شد تا شرکت کنندگان تحت هدایت واشنگتن بدنبال اقدامات جدید علیه دولت کاراکاس باشند.

همچنین 'برونو رودریگز' وزیر خارجه کوبا روز گذشته عنوان کرد که گروه لیما قاطعانه با هرگونه اقدام نظامی علیه ونزوئلا مخالف است.

رودریگز در توئیتی نوشت: اگر گروه لیما در مسیر مخالفت کامل با اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا حرکت نکند، عملا مسئولیت جدی تاریخی را برای همدستی با آغاز یک جنگ امپریالیستی در قاره امریکا می پذیرد.

کوبا اخیرا هشدار داده بود که واشنگتن بدنبال تحمیل بیانیه ای به گروه لیما است که در آن دولت کاراکاس به ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه متهم شده است.

به گزارش ایرنا، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در دیداری خارج از عرف دیپلماتیک با خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا، پیام «حمایت صد درصدی» کاخ سفید از ریاست جمهوری خودخوانده گوایدو را به وی ابلاغ کرد.

پنس در این دیدار که در بوگوتا پایتخت کلمبیا انجام شد، گفت که او فرستاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از شکل‌گیری دولت موازی گوایدو در ونزوئلا است.

گوایدو نیز با تهدید «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، ازکشورهای منطقه خواست که علیه مادورو دست به اقدام بزنند.

ونزوئلا می‌گوید که آمریکا با ارسال محموله‌هایی با عنوان دارو و غذا به مرزهای ونزوئلا، در تلاش برای ناتوان جلوه دادن دولت مادورو است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *