جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

احتمال پایان جنگ ۲کره در نشست ترامپ و کیم

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 674394
یک مقام کره جنوبی از احتمال توافق بر سر پایان جنگ دو کره در نشست ویتنام خبر داد.
احتمال پایان جنگ ۲کره در نشست ترامپ و کیم
به گزارش جهان نيوز به نقل العالم، یک مقام ارشد کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی گفت این احتمال وجود دارد که آمریکا و کره شمالی در نشست آتی خود در ویتنام بر سر چگونگی اعلام پایان جنگ کره به توافق دست یابند.

کیم ایو کیوم، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: من معتقدم این امکان وجود دارد. هیچ راهی درباره اطلاع از نحوه اعلام این خبر وجود ندارد اما معتقدم آمریکا و کره شمالی می‌توانند به یک توافق درباره اعلام پایان جنگ در هر اندازه‌ای دست یابند.
سئول پیشتر اصرار داشت که اعلام رسمی پایان جنگ باید در دیدارهای رهبران دو کره و آمریکا لحاظ شود.

پس از سومین دیدار رئیس جمهوری کره جنوبی از کره شمالی، رهبر کره شمالی اعلام کرد که دو کره ممکن است پس از امضاء توافقنامه از سوی ارتش های این دو کشور با اعلام پایان جنگ موافقت کنند.

این سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که جایگزینی رقابت تسلیحاتی دو کره با توافق صلح زمانبر خواهد بود و علاوه بر دو کره به همکاری چین نیز نیازمند است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه توافق صلح یک ضمانت امنیتی از سوی تعدادی از کشورها به شمار می‌رود، موضع دولت ما این است که یک توافق صلح می بایست یک فرایند چند جانبه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *